Welke camper?

Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Juni 21, 2014, 19:08:37
edit2Rapporteer  
De afgelopen jaren was Vrouwenpolder mijn uitvalsbasis van mijn kite-acties omdat ik daar mijn caravan heb staan. Maar we willen onze caravan (Kip met voortent) verkopen en daarvoor in de plaats een camper kopen. Graag willen we adviezen en ervaringen van jullie horen.

Enkele gegevens/eisen:
geschikt voor kitesurfen
geschikt voor dagelijks gebruik
2 personen (mijn vrouw en ik)
2 honden
ook geschikt voor eendagsreizen vanuit Limburg naar de Slufter
zuinig in verbruik
niet te groot voor stad, parkeergarage, enz.
geen old-timer
budget: tussen 7500 en 15000 euro
geen opknapper
camperbelating (kwartaal)

Natuurlijk heb ik ook al wat onderzoek gepleegd en ben ik vooral terecht gekomen bij de T4 en T5 maar graag laat ik me verrassen ...
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #1 Juni 21, 2014, 19:19:02
edit2Rapporteer  
Hoe zuinig wil je het verbruik hebben ?
En wil je een camper kopen, of een bus kopen en om (laten) bouwen naar camper ?
Als je zo zuinig mogelijk wil, kun je kijken naar een Ford Transit Connect 230L. Dat is de kleinste (en dus ook 1 van de zuinigste) busjes die je in het kwarttarief kan krijgen (met hefdak).
Wil je meer ruimte dan zou ik idd kijken naar een Transporter/Vivaro/Traffic/Interstar/Ducato/Transit kijken (die natuurlijk ook een hefdak moeten hebben voor het kwarttarief)

Als je een kant en klare buscamper wil kopen zal je waarschijnlijk wel op een Transporter uitkomen om dat er daarvan verreweg de meeste zijn

[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #2 Juni 21, 2014, 19:40:24
edit2Rapporteer  
Heb jarenlang een Califonia Coach gehad. Daarna een aantal jaren een Dethleffs Globebus T2.

Deze twee campers kan ik dus uit ervaring naast jouw wensenlijstje leggen:

geschikt voor kitesurfen: beide geschikt al heb je in de Dethleffs veeeeel meer ruimte door de grote garage achterin.
geschikt voor dagelijks gebruik: alleen de VW is geschikt voor dagelijks gebruik. Dethleffs is gewoon te groot.
2 personen (mijn vrouw en ik): beide geschikt al heeft de Dethleffs veel meer binnenruimte en een vast bed.
2 honden: volgens mij is geen enklele camper geschikt voor twee honden
ook geschikt voor eendagsreizen vanuit Limburg naar de Slufter: beide geschikt
zuinig in verbruik: VW is de zuinigste van de twee, afhankelijk van de motor die je kiest. Dethleffs is een windvanger en zwaarder en daardoor minder zuinig
niet te groot voor stad, parkeergarage, enz: parkeergarages zijn meestal 2.00 tot 2.10 hoog. Hier voldoet een VW met hefdak als enige aan.
geen old-timer: Zijn het beide niet
budget: tussen 7500 en 15000 euro: Dan kom je al snel op een VW T4 uit.
geen opknapper: Dethleffs is een jongere camper in vaak beter staat omdat ze alleen voor vakanties worden gebruikt. Goede VW is ook te vinden maar dit zal wat meer zoekwerk vergen.
camperbelasting (kwartaal): Belasting gaat naar het gewicht dus ook hier wint de VW

Als ik nu opnieuw een camper zou kopen zou het zonder twijfel weer een VW met hefdak worden. Deze voldoet aan nagenoeg alle eisen uit je lijstje. Wil je wat extra ruimte: koop er een dakkoffer bij of een bagagekoffer voor op een fietsendrager. Voor op de camping kun je er een bustent voor zetten voor extra ruimte. VW is ook echt degelijke Duitse kwaliteit. De Dethleffs is toch wat meer een caravan achter op een auto gebouwd.

Succes met de zoektocht!
jules_peterlynn

Berichten: 141
Antwoord #3 Juni 21, 2014, 20:11:35
edit2Rapporteer  
ik ben sinds een jaar in bezit van een vw t4 met hefdak, en ben hier super blij mee!
we gebruiken hem zowel in het dagelijks leven (niet heel veel) en vooral voor dagtrips naar de slufter of de brouwersdam (woon in eindhoven). als je hem veel in het dagelijks leven wil gebruiken is een tdi versie wel aan te raden.
hij is super ruim: 7 kites, 3 boards en neopreen kan er in de achterbak, dan heb je de achterbank nog helemaal leeg. ook hebben we er een fietsenrekje op vastgezet waar we boards of een boardbag op vast kunnen maken.
hij rijdt op diesel hij loopt 1 op 12 schat ik.
tip: wij hebben hem geïmporteerd uit Duitsland, wat heel veel geld scheelt als je hem daar koopt..
mocht je op de slufter een witte t4 met hefdak en fietsenrek zien staan, dan is dat de onze!
kortom: een auto waar wij heel veel plezier van hebben en die we zeker aanraden!
veel plezier met de zoektocht, en mocht je nog vragen hebben spreek me gerust aan als je m ziet staan op de maasvlakte of brouwersdam!
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #4 Juni 21, 2014, 23:34:47
edit2Rapporteer  
maatje van me heeft een t5 gekocht met weinig km's en die laten ombouwen, scheelde veel geld.


btw:
http://link.marktplaats.nl/m817527829  ? Smiley
edwin andelst

Berichten: 53
Logs: 0 | 363 uur
Antwoord #5 Juni 22, 2014, 01:25:43
edit2Rapporteer  
Kijk eens bij quickcamp.nl het gaat hier om een mede kiter
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #6 Juni 22, 2014, 07:36:59
edit2Rapporteer  
Een vw bus is wel flink kleiner als je caravan. Ik vraag me af of dat wel gaat passen hoor, en of je dan niet steeds aan het in en uitpakken bent omdat het alleen past als je in bepaalde volgorde alles plaatst.
Vrouw+campgear+kitegear+honden is denk wat veel gevraagd.. Het zal wel gaan, maar praktisch en comfortabel is anders, al is dat persoonlijk natuurlijk.
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #7 Juni 22, 2014, 10:20:00
edit2Rapporteer  
Quickcamp.nl kan je zeker helpen met ombouwen van elke bus naar camper en is ook een kiter dus snapt de benodigde ruimte etc.
arvidnl

Berichten: 187
Antwoord #8 Juni 22, 2014, 18:21:31
edit2Rapporteer  
heb zelf twee jaar geleden een ford transit gekocht. dubbele cabine eruit en hefdak erin.zelf helemaal afgetimmerd geïsoleerd enzo.
Gebruik hem voor dagelijks woon werk verkeer en hij is ruim genoeg om alle kite spullen van mij in op te bergen.Hij bevalt erg goed en mede dankzij het goedkope kampertarief kan je haast niet goedkoper rijden.
ja in een oldtimer misschien maar dan zijn je onderhoudskosten ook weer vele malen hoger.
Onze bus staat inde verkoop omdat we een echt grotere (permanente) kamper willen hebben.
check de link maar is:
http://www.speurders.nl/overzicht/caravans-en-kamperen/campers-overige-merken/goedkoop-rijden-met-deze-ford-transit-op-voordelig-camper-ta-142187585.html

al is het niks voor je dan heb je allicht een beter idee van wat er allemaal mogelijk is.
gr
Arvid



Morres

Berichten: 9427
Antwoord #9 Juni 22, 2014, 22:21:29
edit2Rapporteer  
te mooi om waar te zijn: http://www.speurders.nl/overzicht/caravans-en-kamperen/campers-overige-merken/camper-hobby-500-gfsc-van-2007-142460301.html
feddomw
Gast
Antwoord #10 Juni 22, 2014, 22:24:33
edit2Rapporteer  
Zelfs met 268.000km zou dat goedkoop zijn....
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #11 Juni 22, 2014, 22:29:21
edit2Rapporteer  
ik denk dat er nog een nul mist bij de vraagprijs
feddomw
Gast
Antwoord #12 Juni 22, 2014, 22:32:50
edit2Rapporteer  
ik denk dat er nog een nul mist bij de vraagprijs

Komt 'ie snel genoeg achter, 147 mails en 213 voicemails en gemiste oproepen verder....
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #13 Juni 22, 2014, 23:13:12
edit2Rapporteer  
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb er echt wat van opgestoken  ThumpsUp


In mijn speurtocht naar een leuke camper ben ik op Marktplaats en Speurders advertenties tegengekomen van dezelfde campers (kenteken) maar met andere verkopers, andere plaatsnamen en andere foto's .... maar het ging steeds om dezelfde campers!

  Uitkijken dus!!!

De "te-mooi-om-waar-te-zijn" - link die door Morres is geplaatst, lijkt daar ook bij te horen Angry
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #14 Juni 23, 2014, 00:02:26
edit2Rapporteer  
zelf ook tegengekomen met meerdere personenwagens. Altijd het standaard verhaal - wij wonen in engeland en zijn niet in de gelegenheid te komen, maar via dit en dat transportbedrijf kunt u blablabla-
Flupke

Berichten: 68
Antwoord #15 Juni 23, 2014, 10:44:45
edit2Rapporteer  
Hey,

Nadeel van die fabriekscampers vind ik het gewicht, Bijna 3 ton, Wat diesel, Gas, mensen in en zit snel over de 3.5 Ton.

In België is het simpel, bestelwagen is bijna geen taks op dus zeer goedkoop om als camper te gebruiken. Zelf heb ik Citroën jumper III
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #16 Juni 23, 2014, 14:28:13
edit2Rapporteer  
Hallo,

  Ik ontving uw e-mail over de aankoop van onze camper. Sorry voor het late antwoord. Mijn man had een ernstig auto-ongeluk en is hospitaller. Dus ik ben bezorgd over zijn gezondheid, dat is waarom ik antwoordde laat. De camper is nog steeds beschikbaar en te koop voor een prijs van € 7600, met verzendkosten. De camper is zeer goed onderhouden en in perfecte staat. Zoals je kunt zien op de foto's, heb je geen kosten voor reparaties. Maar de camper is niet meer in Nederland. De camper is bij ons in Afrika. Het feit dat er geen camping in het land waar we vandaan komen, zal de camper niet langer dienen ons gedurende de periode van ons verblijf. Daarnaast zal het nutteloos om geld (€ 77000) uit te geven voor de registratie van de camper. Dit is de fundamentele reden voor de dringende verkoop van onze camper. Dit is de reden voor de relatief lage prijs van de camper. Dus als je interesse nog geldig is, neem dan contact met mij op voor meer informatie.
 
  Wat betreft uw vraag, ik begrijp je volkomen. Het is normaal om ervoor te zorgen dat wat je wilt om je antwoord te kopen aan de normen.
  Ik ben de eerste eigenaar, heeft de caravan nooit een ongeluk geweest. Het heeft een luifel, een reservoir en het is ingeschreven in Nederland. Er zijn geen reparaties nodig na aankoop. De prijs van € 7600 en laatste, kan ik bevestigen.

Camper Hobby 500 GFSC Van 2007,
Bouwjaar: 2007,
Motor: Ford 2.2 L
Kilometerstand: 68100 km,
Lengte: 607 cm.,
Breedte: 207 cm
Max. gewicht: 3500kg
Ledig gewicht: 2879kg,
Slaapplaatsen: 4
 
 Belangrijk:
   We willen duidelijk maken dat we zullen onderhandelen alleen met een serieuze koper. Dus als je niet een echte koper, alsjeblieft niet onze tijd verspillen. Omdat we willen ook niet je tijd te verspillen.
Wij zeggen dit omdat er 10 dagen, heeft een joker heeft ons tijd en geld spelen van de potentiële koper te verliezen, dus dat was een grappenmaker, niet in staat om de auto te kopen. Dank u voor uw begrip!
 

  Met vriendelijke groet,

    Familie Bontsema
P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #17 Juni 23, 2014, 14:38:13
edit2Rapporteer  
Ik zeg kopen dat ding Grin !
thijs77

Berichten: 165
Antwoord #18 Juni 23, 2014, 14:56:00
edit2Rapporteer  
whahahaha! ik ontving precies dezelfde mail!  loser
feddomw
Gast
Antwoord #19 Juni 23, 2014, 16:23:35
edit2Rapporteer  
En aangezien deze methodes maar blijven bestaan, zijn er toch echt mensen die er in trappen. Toevallig gisteren weer gelezen over iemand die op AirBNB voor duizenden euro's is getild.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #20 Juni 23, 2014, 16:56:27
edit2Rapporteer  
speurders doet zelf ook geen zak er tegen. Marktplaats is betaald dus dat schrikt dit soort mensen al wat meer af (ook niet compleet)
Walt0r

Berichten: 542
Antwoord #21 Juni 23, 2014, 17:16:12
edit2Rapporteer  
ik rij in een vw-t4, gebruik hem voor (redelijk) dagelijks transport, is klein en goedkoop op tolwegen. Je kan er mee beauduc op (<2.10 breed) Voortentje ervoor om weg te rijden, die dan blijft staan voor troep wat niks waard is in kwijt te kunnen. Omdat hij met ingeklapt dak 2m hoog is kan je veel normale parkeerplaatsen in Frankrijk op rijden. Anders ff een keer wat huren kijken hoe je dat bevalt
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #22 Juni 23, 2014, 17:56:59
edit2Rapporteer  
ik ga maar eens op zoek naar een T4-tje ....
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #23 Juni 25, 2014, 09:03:29
edit2Rapporteer  
Mooie topic  ThumpsUp ThumpsUp

Ik moet zelf nog 7 jaar werken en zit er dan aan te denken om een camper te kopen voor mijn oude dag.

Ik zat hardop te denken en kwam tot deze jaarindeling om te gaan kiten

Januari tot mei on tour naar  bijv portugal of spanje

juni tot september Nederland

september t/m november Griekenland en/ofturkeije

December tot januari Nederland

Zijn er nog meer ouwe l...le  die tegen die tijd klaar zijn met werken ????

Kunnen we een nieuwe club op richten de Ouwe l..le Badtgaste Camper boys on tour





Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #24 Juni 25, 2014, 09:26:49
edit2Rapporteer  
Mooie topic  ThumpsUp ThumpsUp

Ik moet zelf nog 7 jaar werken en zit er dan aan te denken om een camper te kopen voor mijn oude dag.

Ik zat hardop te denken en kwam tot deze jaarindeling om te gaan kiten

Januari tot mei on tour naar  bijv portugal of spanje

juni tot september Nederland

september t/m november Griekenland en/ofturkeije

December tot januari Nederland

Zijn er nog meer ouwe l...le  die tegen die tijd klaar zijn met werken ????

Kunnen we een nieuwe club op richten de Ouwe l..le Badtgaste Camper boys on tour







Yeah, ik kan me helemaal maar dan ook helemaal vinden in deze jaarindeling ... YeSS

waar kan ik me inschrijven voor deze "oude knarren club" ....?

Ik moet helaas wel nog 5 jaartjes langer werken dan jij ...  Cry
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.