Vraag over de safety van een Bandit 2

kitem

Geen avatar

Berichten: 81
Logs: 0 | 6 uur
Juni 30, 2014, 20:16:21
edit2Rapporteer  
Dit weekend heb ik de safety getrokken van een Bandit 2 van 12 meter. De kite was namelijk op het strand gevallen vanwege weinig wind. Vervolgens bleef de kite liggend op het strand zo hard trekken, dat ik niet meer bij de bar kon komen en dus hulp nodig had van een andere kiter om bij de kite te komen. De kite lag op de LE, vol in de powerzone. De bar was ongeveer 3 meter omhoog geschoven tot een knoopje met een geel balletje erom. Lijnen zaten niet in de knoop of gedraaid, de kite was recht uit de lucht gevallen.

Heeft iemand een soort gelijke ervaring?
Wat kan je in deze situatie doen om je zelf te redden, behalve de kite losgooien?
Kan je de lijnen aanpassen, zodat dat niet weer gebeurt?
kite2fly

Berichten: 234
Antwoord #1 Juni 30, 2014, 21:56:41
edit2Rapporteer  
Denk dat het bridle design van deze wat oudere kite nog niet optimaal was voor dubbele frontline safety. Ik zou er ook niet zomaar een single frontline safety bar op zetten want de kans op een "death spiral" kun je niet onderschatten. Misschien dat iemand anders daar uitsluitsel over kan geven.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #2 Juni 30, 2014, 22:48:47
edit2Rapporteer  
Dit is een lastige, single frontline safety is inderdaad de beste oplossing maar door de lange bridle van de Bandit Dos zou het inderdaad problemen kunnen geven.

Misschien moet je het eens testen met bijvoorbeeld een Slingshot of Naish bar op je kite anders kom je er moeilijk achter. Wel met weinig wind proberen bij de eerste keer!
kanniezingennie

Geen avatar

Berichten: 23
Antwoord #3 Juli 01, 2014, 07:48:48
edit2Rapporteer  
Bij singel line gaat ie loopen. Doe maar niet.
Ook andere bar en lijnen gaat niet werken. Power en stuur lijnen zijn van ongelijke lengte. Dit is vanaf B3 pas.
Weet niet wat er fout is gegaan maar probeer het opnieuw bij minder wind.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.