Mykonos, Paros, Naxos, Santorini 2014

So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
Juli 01, 2014, 15:17:34
edit2Rapporteer  
Gisteren geland, en net maar even een filmpje in elkaar geknutseld van de vakantie naar Mykonos, Paros, Naxos & Santorini.
Wegens gezeik met materiaal maar 2 dagen kunnen kiten, dus er zitten niet heel veel kitebeelden in, maar geeft wel een leuke indruk van de eilanden Smiley

In totaal dus 2 dagen kunnen kiten van de 15, maar wel dus 3 dagen kwijt geweest met reizen.
Wel meerdere dagen wind gehad, maar toen dus problemen met het materiaal (12m waarvan het ventiel tussen de LE en de strut er tussen uit knalde de eerste dag, gezeur met nieuwe lijnen waardoor kite backstallde etc).

Verder lekker kunnen kiten op Naxos, de eerste dag met zo'n 33 knopen met de 7m.
De dag daarna de hele dag kunnen kiten met de 10m met zo'n 25 knopen.



http://vimeo.com/99622387
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #1 Juli 01, 2014, 15:47:30
edit2Rapporteer  
Dan wil ik wel eens weten wat voor "gezeik" je hebt gehad met je materiaal.....

Want 2 uit 15 is wel heul erg weinig  Lips Sealed
So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #2 Juli 01, 2014, 16:42:44
edit2Rapporteer  
Dan wil ik wel eens weten wat voor "gezeik" je hebt gehad met je materiaal.....

Want 2 uit 15 is wel heul erg weinig  Lips Sealed
2 dagen op Mykonos en 2 dagen op Santorini waar we niet waren om te kiten.
Dan dus nog 11 dagen op Naxos en Paros over om te kiten.

1 dag daarvan was mijn 10m te kort maar de 12m dus direct kapot gegaan.
2e dag hele dag lopen klooien met mijn lijnen, omdat de powerlijnen te lang waren nadat ik ze vervangen had, maar nog geen idee had hoe ik dat makkelijk kon aanpassen.
Dan dus nog 9 dagen over, waarvan eigenlijk 2 alweer gebruikt worden voor het reizen van en naar het volgende eiland.

Dus 7 dagen over, waarvan 2 gekite, dus maar 5 dagen geen wind van de 7 Smiley
Prima score, alleen wegens pech en andere dingen dus niet gigantisch veel kunnen kiten.
Was er heen met mijn vriendin en genoeg andere leuke dingen kunnen doen dus vond het helemaal niet erg.

Verder waren we nog redelijk vroeg in het seizoen waardoor de Maltemi wind nog heel wisselvallig was.
De dagen voordat we op Naxos aankwamen spraken we iemand die er al 10 dagen zat en nog geen zuchtje wind gehad had.

Volgende keer zal ik later in het seizoen gaan, en Mykonos en Santorini overslaan.
Heel erg touristisch, een stuk duurder, minder leuk en geen kite mogelijkheden.
Volgende keren liever de dagen verdelen over Naxos en Paros, dat scheelt reistijd en dus meer tijd over om te kiten.

De kitespots Mikri Vigla en Pounda waren wel dik in orde trouwens !
joosie

Berichten: 967
Antwoord #3 Juli 02, 2014, 17:18:59
edit2Rapporteer  
Mooi filmpje lars
jammer dat je zo weinig kon kiten, wel mooie kitespots en een goede sprong vlak voor het strand ThumpsUp
apetalus

Berichten: 20
Antwoord #4 Juli 02, 2014, 19:39:54
edit2Rapporteer  
Leuk filmpje Lars  ThumpsUp , ik ga ( ook met vriendin......... InLove.) naar Naxos we zitten in de buurt van Mikri Vigla . Is het beter om een 10 m en een 12 m mee te nemen of vaar ik dan te groot ? Heb je nog tips voor me vwb spots of andere weetjes over kiten op Naxos ?
So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #5 Juli 03, 2014, 08:59:13
edit2Rapporteer  
Leuk filmpje Lars  ThumpsUp , ik ga ( ook met vriendin......... InLove.) naar Naxos we zitten in de buurt van Mikri Vigla . Is het beter om een 10 m en een 12 m mee te nemen of vaar ik dan te groot ? Heb je nog tips voor me vwb spots of andere weetjes over kiten op Naxos ?
Thanks Apetalus Smiley
Ik kan je niet al te veel vertellen helaas.

Zelf zaten wij in Mikri Vigla op Oasis Studios, 20 meter van het strand af.
Echt een leuk hotel met een heel aardige eigenaar die echt alles voor je wil regelen.

Wat betreft kite sizes:

Zelf had ik mijn 7, 10 en 12m mee icm met een 136 twintip.
Het varieert heel erg, zoals je ziet in deze voorspelling:

http://www.windguru.cz/nl/index.php?sc=49221

Soms is het echt windstil waardoor de temperatuur oploopt tot 42 graden.
Zoals je in de voorspelling ziet waait het er komende vrijdag en zaterdag weer zo'n 32 knopen, dan heb je dus echt wel je 7 nodig, wil je lekker kunnen varen.
Verder kan je nog wel zo'n 3 tot 4 knopen bij de voorspelling bijtellen, naar mijn ervaring.
Mikri Vigla kan een beetje choppy zijn, verder geen golfen met swell.
Net buiten de kust zit een klein eilandje met een kerkje d'r op, wel leuk om daar even naar toe te varen.
Bij de kust aan de linker punt van het strand (als je met je rug naar het strand toe staat) staat stroming.
Ik verloor daar mijn board en kon draggen wat ik wilde, maar kreeg hem niet terug, en hij dreigde de hoek om te gaan, maar iemand anders pikte hem op voor me Smiley houd daar wel rekening mee.
Verder heb je geen last van rotsen of getijden of andere gekke dingen.
Groot voordeel is dat het zand een stuk groffer van structuur is dan bijvoorbeeld op Fuerteventura.
Daardoor gaat het niet stuiven, zelfs niet als de wind de 33 knopen aantikt.

Verder kan ik je zeker aanraden om een dagje naar Paros te gaan.
Je koopt als tickets voor zo'n €15-, p.p. en de boot doet er zo'n 40 minuten over, deze boot gaat iets van 5x heen en weer per dag.
Bij Paros kan je het best naar Pounda gaan.
Ook een hele mooie spot met vlak water en een redelijk groot strand.
Pounda ligt tegen het eiland anti-paros aan, waardoor je daar naar toe kan varen Smiley

Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #6 Juli 04, 2014, 13:45:34
edit2Rapporteer  
Leuk filmpje Lars  ThumpsUp , ik ga ( ook met vriendin......... InLove.) naar Naxos we zitten in de buurt van Mikri Vigla . Is het beter om een 10 m en een 12 m mee te nemen of vaar ik dan te groot ? Heb je nog tips voor me vwb spots of andere weetjes over kiten op Naxos ?


@apetalus, deze al gevonden:
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=35565.0
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,36483.new.html#new

@So_Surreal leuk filmpje! Maar wat was er met je 12m en welke kite was het (merk, type)?
So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #7 Juli 07, 2014, 09:17:38
edit2Rapporteer  
Edit
bramvk

Berichten: 118
Antwoord #8 Juli 07, 2014, 12:09:06
edit2Rapporteer  
Leuke impressie en jammer van je materiaal pech.
Paros is leuk en goed kiten. Vorig jaar juni geweest.
Dit jaar wordt het Naxos in augustus. Ook daar gaat het goedkomen  ThumpsUp
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #9 Juli 07, 2014, 14:28:14
edit2Rapporteer  
Heerlijk filmpje ben nu nog enthousiaster over volgende week ^^

Ga met Dimitri en Cameron en een maatje eerst naar Athene, dan met de boot naar Rhodos, dan nachtje santorini onveilig maken en vervolgens naar Paros over 3 week verdeeld. Heb er super veel zin in. En na een jaar niet echt meer gevaren te hebben ook best weer spannend.
apetalus

Berichten: 20
Antwoord #10 Juli 08, 2014, 14:16:39
edit2Rapporteer  
 Lars bedankt voor je reactie de mijne is een beetje traag maar gezien m'n leeftijd niet slecht Grin Grin .
Ik neem nu ook maar cabrinha 7 chaos mee hoewel vooruitzichten niet echt gunstig zijn , max 7 a 8 knopen .
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #11 Juli 14, 2014, 11:28:43
edit2Rapporteer  
Edit

Durf je nou niet eens te zegen dat het een Krush 12m betreft?
Wat was er mis mee dan?
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #12 Juli 14, 2014, 11:55:42
edit2Rapporteer  
Het gaat om een 12m Notus. Gelukkig niets kapot, alleen one pump slangetje losgesprongen maar wordt netjes opgelost. Heb hier al contact over gehad met Lars.
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #13 Juli 14, 2014, 12:25:46
edit2Rapporteer  
O okay waarom zegt die dat dan gewoon niet?
Los gesprongen slangetje is zo weer gefixed! Had hij daar zelf zo kunnen fixen met een ty-rap of een touwtje desnoods. Alleen als je kite volloopt met water heb je een groter probleem.
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #14 Juli 14, 2014, 12:38:44
edit2Rapporteer  
...en wat was de reden van nieuwe lijnen gekoppeld aan... backstalling?? Verkeerde geleverd, verkeerd gemonteerd?
Waarom wordt r plotseling zo geheimzinnig gedaan en/of teksten weggehaald ivm Zeeko? Geeft des te meer vragen...
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #15 Juli 14, 2014, 13:09:11
edit2Rapporteer  
Geen idee, ik heb niks weggehaald hoor.  Van de lijnen weet ik niks, misschien kan Lars dat zelf uitleggen? Weet alleen dat het onepump slangetje los geschoten was. Heb de foto's gezien en er is niets kapot voor zover ik kon beoordelen.
So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #16 Juli 14, 2014, 13:23:11
edit2Rapporteer  
Sorry voor de trage reactie, dit komt door een druk schema van mijn kant.
Hendrik heeft namens Zeeko direct snel gereageerd om samen tot een oplossing te komen.
Mijn andere post met uitleg heb ik weggehaald omdat het een overhaastige reactie was en tevens ook oneerlijk naar Zeeko toe, aangezien ik zelf nog geen eens contact met hen opgenomen had om samen te kijken wat er aan de hand was en het op te lossen.

Het lijkt alsof die tie-wraps niet vastgezet zijn na de reparatie.
Bij de middelste strut zit er wel een, maar op de rest niks.
Na dat hij uit de lucht viel heb ik het geprobeerd met een tie-wrap, maar hij schoot net zo snel weer los, vandaar dat ik het idee had dat er misschien iets anders was gebeurd, omdat dat losse stukje plastic aan het ventiel afgebroken leek.
Ik heb er thuis rustig naar gekeken, maar de andere ventielen bij de struts hebben dat ook en is dus normaal.

Wat betreft die nieuwe lijnen klaag ik niet, dat kan ik alleen mezelf verwijten.
Evan heeft keurig speciale knoopjes aan het eind van de powerlijnen gemaakt om de lengte van deze lijnen op de milimeter te fine-tunen.
Het is mijn eigen fout dat ik voor de vakantie niet even uitgezocht heb hoe dit afstellen met die knoop precies werkt.
Nu zijn de powerlijnen aan de kant van de bar ingekort.

Hopelijk is het voor iedereen duidelijk zo en zijn er geen verkeerde beelden geschetst Smiley
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #17 Juli 14, 2014, 15:25:19
edit2Rapporteer  
......
Het lijkt alsof die tie-wraps niet vastgezet zijn na de reparatie.
Bij de middelste strut zit er wel een, maar op de rest niks.
Na dat hij uit de lucht viel heb ik het geprobeerd met een tie-wrap, maar hij schoot net zo snel weer los, vandaar dat ik het idee had dat er misschien iets anders was gebeurd, omdat dat losse stukje plastic aan het ventiel afgebroken leek.
Ik heb er thuis rustig naar gekeken, maar de andere ventielen bij de struts hebben dat ook en is dus normaal.
.....

Na de reparatie??? Dus hij was al eerder kapot?  Huh
ArtEZZZ

Geen avatar

Berichten: 73
Antwoord #18 Juli 16, 2014, 15:47:45
edit2Rapporteer  
Wat een super filmpje! Ziet er mooi uit, leuk in elkaar gezet ook. Mijn vriendin in ik hebben hierdoor besloten om toch maar niet naar El Gouna te gaan maar Griekenland. Kan je me vertellen in welk appartement je gezeten hebt in Naxos en Paros? Waren de appartementen in de buurt van de Kite stranden? En raad je me de appartementen aan of kan ik beter andere uitkiezen?
So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #19 Juli 17, 2014, 15:02:22
edit2Rapporteer  
Wat een super filmpje! Ziet er mooi uit, leuk in elkaar gezet ook. Mijn vriendin in ik hebben hierdoor besloten om toch maar niet naar El Gouna te gaan maar Griekenland. Kan je me vertellen in welk appartement je gezeten hebt in Naxos en Paros? Waren de appartementen in de buurt van de Kite stranden? En raad je me de appartementen aan of kan ik beter andere uitkiezen?
Thanks, en leuk om te lezen Grin
In je PB box heb je alle info zitten Smiley
ArtEZZZ

Geen avatar

Berichten: 73
Antwoord #20 Juli 18, 2014, 16:08:12
edit2Rapporteer  
Bedankt! We hebben net onze vliegtickets geboekt voor 3,5 weken! Smiley Nu opzoek naar leuke appartementen. Die van jullie zien er erg goed uit maar we zijn er nog niet helemaal uit, prijstechnisch gezien.. Nogmaals bedankt voor de info!
So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #21 Juli 24, 2014, 21:44:35
edit2Rapporteer  
Bedankt! We hebben net onze vliegtickets geboekt voor 3,5 weken! Smiley Nu opzoek naar leuke appartementen. Die van jullie zien er erg goed uit maar we zijn er nog niet helemaal uit, prijstechnisch gezien.. Nogmaals bedankt voor de info!
Aah top Smiley leuk om te horen Grin
Laat maar even weten wat je d'r van vond !
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.