Staat mijn tube wel goed,

prokiter

Berichten: 829
Juli 02, 2014, 16:45:58
edit2Rapporteer  
Hallo,

Ik heb mijn kite laten repareren.
En heb hem net even opgepompt.

Maar zet mijn vraagtekens of de struts wel goed gevormd worden.
Ze staan aardig rond naar boven toe. En als ik het me goed herinner was en is dit niet normaal.

Zie bijgevoegde foto. Hier heb ik de strut zo goed als vanaf de zijkant gefotografeerd. En zo staan alle struts zn beetje.

Hoop dat iemand me hier een lichtje op kan laten schijnen.

Had een scheur in mn main tube in het buiten materiaal zitten. En deze is gerepareerd.

Gr Arwin
rhmulder

Geen avatar

Berichten: 23
Antwoord #1 Juli 02, 2014, 16:58:43
edit2Rapporteer  
Als ze je leading edge gerepareerd hebben, dan hebben ze je struts er niet uit gehad. Daar is geen reden voor, dus moeten de struts gewoon zo zijn als het was.
Darkslider

Geen avatar

Berichten: 10
Antwoord #2 Juli 02, 2014, 18:24:01
edit2Rapporteer  
Ik zou de LE ook ff oppompen en dan nog eens naar het totaalplaatje kijken en dan foto plaatsen als het er nog steeds vreemd uitziet. Lijkt mij dat er weinig fout zou kunnen zijn met de struts zoals Agent Mulder al aangaf.  Succes!
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #3 Juli 02, 2014, 19:00:03
edit2Rapporteer  
*mompelt iets over een vleugelprofiel*
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #4 Juli 02, 2014, 19:03:08
edit2Rapporteer  
Dit is een Helix of niet? Volgens mij hoort die strut zo te staan namelijk door de Sigma meuk shape.
prokiter

Berichten: 829
Antwoord #5 Juli 02, 2014, 19:27:14
edit2Rapporteer  
Compleet opgepompt....tuurlijk ook om te kijken of de reparatie goed en stevig was gedaan.

Tevens is dit geen sigma meuk maar een Torch. ....die bow en hybride meuk moet ik niet hebben....vaar nu al 12 jaar c shape.

Dacht dat omdat het een octopus oppomp systeem is je de main tube er compleet uithaalt samen met de struts.

Maar is mijn hoofd horen de struts niet zo te staan....maar twijfel effe.... Huh
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #6 Juli 02, 2014, 19:32:28
edit2Rapporteer  
Nee die strut hoort zeker niet zo te staan wanneer het een Torch is! Evan kom er maar in jij hebt deze versie ook gevaren.
sthijs

Geen avatar

Berichten: 105
Antwoord #7 Juli 02, 2014, 19:33:37
edit2Rapporteer  
Volgens mij hoort hij gewoon recht te staan, bij mijn torch iig wel!
Als je hele octopus systeem eruit is gehaald kan het zijn dat het verkeerd er in ligt.
Geen rare draaiingen of bobbels bij de T splitsingen tussen strut en LE?
Misschien helpt een beetje masseren bij dat punt?
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #8 Juli 02, 2014, 19:50:23
edit2Rapporteer  
Klopt geen reedt van, alle struts horen kaarsrecht te zijn.
Heb je de reparateur al geinformeerd?

Hij hoort te zorgen dat dit niet kan, anders is het een prutser 1e klas.
Als er gerepareerd is moeten ze toch oppompen om te testen en dan hadden ze dit moeten zien en dus moeten corrigeren.

als je een lekke band hebt en je brengt hem naar de garage krijg je ook geen kromme band terug.

De enigste reden waarom ze krom gaan staan is dat de verhouding van de bladder in de strut groter is dan de buitenstof.
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #9 Juli 02, 2014, 20:12:26
edit2Rapporteer  
Ik zou niet blij worden als ik met zo'n tube wakker zou worden...
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #10 Juli 02, 2014, 20:19:34
edit2Rapporteer  
Wat word er toch een hoop stront gepraat zeg, het is bijna zielig dit te lezen van doorgewinterde kiters.

De strut hoort gewoon zo en dat is bij de 2012 en later nog steeds zo:
hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #11 Juli 02, 2014, 20:29:53
edit2Rapporteer  
Zo af en toe ben je best leuk Evan ;-)
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #12 Juli 02, 2014, 20:35:27
edit2Rapporteer  
Tja dit had ik ook fout dus, volgens mij zijn de tubes bij de kites die ik tot nu toe heb gehad altijd recht vanaf dat de bolling stopt vanaf de LE.

Maar we zijn met zijn alle wel stom want een kite moet een bolling hebben om lift te creëren anders werkt het niet. Het kan ook zijn dat de kromming alleen tegen de kant van het doek zit bijvoorbeeld. Nja weer wat geleerd.
tgroot

Berichten: 664
Antwoord #13 Juli 02, 2014, 20:38:55
edit2Rapporteer  
Klopt geen reedt van, alle struts horen kaarsrecht te zijn.
Heb je de reparateur al geinformeerd?

Hij hoort te zorgen dat dit niet kan, anders is het een prutser 1e klas.
Als er gerepareerd is moeten ze toch oppompen om te testen en dan hadden ze dit moeten zien en dus moeten corrigeren.

als je een lekke band hebt en je brengt hem naar de garage krijg je ook geen kromme band terug.

De enigste reden waarom ze krom gaan staan is dat de verhouding van de bladder in de strut groter is dan de buitenstof.


hahahahahaha

volledig normaal deze strut Grin

octopus systeem is overigens puur de verbinding van de struts die anders is met de le, betekend niet dat je de le met struts volledig moet verwijderen. Het van elkaar losmaken is wat lastiger voor een reparateur. Maar gelukkig is er tegenwoordig een patch die ze eroverheen zetten bij een lekke le. Ik acht de kans in ieder geval klein dat ze je struts los hebben gehad.

speculatie: ik ken geen kites met volledig vlakke struks? lijkt me vreemd
ronny

Berichten: 357
Antwoord #14 Juli 02, 2014, 20:43:06
edit2Rapporteer  
bij mij zijn ze helemaal opgevouwen Sad
prokiter

Berichten: 829
Antwoord #15 Juli 02, 2014, 20:47:34
edit2Rapporteer  
Vanaf 2012 model en later?

Want dit is een 2009 model. En hij heeft echt nooit zo erg rond gestaan. Dus of hij heeft er nooit goed ingezeten, en hij is er nu goed ingezet. Of bij 2009 model klopt dit toch niet en is er iets fout gedaan. Zou tevens niet weten wat het zou kunnen zijn.

Het is bij een gerenommeerd en bekend kite reparatie bedrijf geweest!

Gr Arwin
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #16 Juli 02, 2014, 20:50:27
edit2Rapporteer  
Lezen is ook een vak: 'en dat is bij de 2012 en later nog steeds zo'

Ik moet de eerste reparateur nog tegenkomen die bij het vervangen van een LE alle 5 struts zo mooi evenredig gekromd weet te krijgen.
sthijs

Geen avatar

Berichten: 105
Antwoord #17 Juli 02, 2014, 21:46:06
edit2Rapporteer  
Grappig hoe je elkaar zo op een dwaalspoor kan brengen. Gelukkig zijn er nog heldere lichten zoals Evan Smiley
tgroot

Berichten: 664
Antwoord #18 Juli 02, 2014, 21:46:40
edit2Rapporteer  
Als ik 2012 en later lees, denk ik ook aan 2013 en 14. Dus begrijp de verwarring wel evan. Maar het geld voor alle bouwjaren torch bedoel jij toch?
feddomw
Gast
Antwoord #19 Juli 02, 2014, 21:51:07
edit2Rapporteer  
Ik heb even bij zowel mijn Chrono en Speed 3 gekeken, en daar staat de strut echt niet zo. Ik vind het maar eng dat 'ie zo krom is.









 schater


Verder, wat Evan zei.


als je een lekke band hebt en je brengt hem naar de garage krijg je ook geen kromme band terug.


Toevallig vandaag laten doen, een nieuwe buba bij de fietsenmaker. Helemaal krom, die band, wel 360graden bocht maakt 'ie.
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #20 Juli 02, 2014, 22:58:47
edit2Rapporteer  
Valt niet te beoordelen vanaf je foto, daarvoor moet je em even in de wind zetten.
Let er na een bladder altijd wel op dat je ze er weer fatsoenlijk in je kite trekt. Als ze gedraait erin gaan kun je gemakkelijk een veranderende shape krijgen. Meestal kun je dit voorkomen door ze goed recht in te leiden en anders eventueel wat 'kneden' als die halfzacht is opgepompt.
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #21 Juli 03, 2014, 07:56:42
edit2Rapporteer  
oke...oke...
het kan aan mij liggen maar zeg nou eerlijk, zoals de eerste foto geplaatst is klopt het toch echt niet.

Maarrr, zoals Evan hem post, dat klopt.   een foto zegt meer dan 1000 woorden maar dan moet die dus wel goed genomen zijn.
Em logisch dat je wat kromming nodig hebt om shape en lift te creeren.
feddomw
Gast
Antwoord #22 Juli 03, 2014, 08:31:07
edit2Rapporteer  
Zie bijgevoegde foto. Hier heb ik de strut zo goed als vanaf de zijkant gefotografeerd. En zo staan alle struts zn beetje.

@ Ron: De foto klopt wel, maar je moet de begeleidende tekst lezen.
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #23 Juli 03, 2014, 10:30:42
edit2Rapporteer  
Gasten maak je niet zo druk Smiley

Een tube kan maar op 1 manier "Goed"  zitten in een  bladder en ja er zit doorgaans een buiging in je struts.   wat evan al aangaf vleugel profiel.

Er zit geen enkele draai in je strut en je valve zit netjes op zijn plek en trekt niet naar binnen =  Goed.
Kitecare

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #24 Juli 03, 2014, 12:53:44
edit2Rapporteer  
Ik heb geen idee of wij deze kite gerepareerd hebben, maar laat ik even wat licht schijnen op deze wonderlijke discussie:

-  Kites hebben idd een gebold vleugelprofiel, soms dragen de struts daaraan bij, soms niet, maar gekromde struts zijn mogelijk.
-  De bladder bepaalt niet de shape van de strut, daarvoor is het dacron van de strut zelf in een bepaalde shape gesneden en gestikt.
Als de bladder dus gedraaid in de strut zit dan zie je een harde knik met duidelijke taillering/inkeping.
-  kites en profielen rekken uit na verloop van tijd, daardoor kunnen struts krommer gaan staan dan bij aanschaf omdat de naad minder uitrekt, hier kan een reparateur niets aan herstellen.
Het profiel van de kite wordt hierdoor zeker wel minder efficient, een verschijnsel wat veel kiters niet doorhebben maar wel zeker gebeurd. (+- na 2 tot 3 jaar begint dit merkbaar te worden in bijv. minder goed springen, tegenvallend hoogte lopen, teruglopen windbereik en backstall in onderste windbereik)

Flysurfer is het enige merk dat de mogelijkheid biedt dit profiel naar "nieuw" terug te trimmen, bij alle andere merken is het: accepteren of afscheid nemen.

Grote kans dat jij nu sinds wat langere tijd heel bewust naar alle facetten van je kite hebt gekeken en t.o.v. vlak na de aankoop.
We zien dit bij ons ook vaak gebeuren als we mensen wijzen op de staat van hun doek als ze met een repair of inruil binnenkomen, zonder harde referentie ziet alles er nog lang "als nieuw" uit


Onderstaande is wat ons betreft nogal stemmingmakerij:

Klopt geen reedt van, alle struts horen kaarsrecht te zijn.
Heb je de reparateur al geinformeerd?

Hij hoort te zorgen dat dit niet kan, anders is het een prutser 1e klas.
Als er gerepareerd is moeten ze toch oppompen om te testen en dan hadden ze dit moeten zien en dus moeten corrigeren.

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.