Welke bar vinden jullie het prettigst

Me Kiter

Geen avatar

Berichten: 65
Juli 06, 2014, 11:04:20
edit2Rapporteer  
welke bar vinden jullie het meest prettig om mee te varen?
Gelet op:
Functionaliteit
Safety
kwaliteit
Instel mogelijkheden
...

Als je reactie geeft dan graag ook met onderbouwing ;-)
Gewoon Don

Berichten: 261
Logs: 0 | 188 uur
Antwoord #1 Juli 06, 2014, 11:12:47
edit2Rapporteer  
bananenbar

Heb jarenlang Naish Universal bar gehad. Zowel met depower boven- als onder de bar. Depower boven de bar (atb) vond ik het prettigst. Verder netjes afgewerkt, de diameter van de bar is wat smal (vind ik fijn) en daar waar je de bar vast hebt is de bar wat ovaal van vorm in plaats van rond. Verder goede afwerking en de bar is in breedte verstelbaar. Ook wel fijn.

Nu F-One Monolith en dat is eigenlijk ook wel een erg fijne bar moet ik zeggen. Lekker licht inde hand. Niet in breedte verstelbaar overigens. Dus als je kleinere maten vaart ook een smallere bar erbij kopen. De chickenloop is dit jaar vernieuwd. Copypaste van North (patent is verlopen). Depower boven de bar. Werkt prima. Depowerkoord is geplastificeerd (zoals de meeste merken tegenwoordig doen).

Lichte voorkeur voor de F-one bar naar drie sessie. Nadeel(tje) niet in breedte verstelbaar.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #2 Juli 06, 2014, 11:28:27
edit2Rapporteer  
Wanneer ik moet kiezen voor een bar die je kan kopen dan is dat de Cabrinha bar. Perfect werkende swivel onder de bar. Depowerstraps boven de bar met hendels die feilloos werken. Top kwaliteit lijnen waar pigtails aanzetten die je eventueel kan verstellen. Zachte bar end zodat deze geen pijn doen wanneer die tegen je hoofd of iets degelijks aankomen. En als laatste een goed uitgedachte QR, deze is misschien wat moeilijk in het water in elkaar te zetten maar hij werkt altijd zonder moeite en wanneer je dat oefenen is het geen enkel probleem.

ItsMe.Erik

Berichten: 1134
Antwoord #3 Juli 06, 2014, 12:12:40
edit2Rapporteer  
Ozone bar, met nieuwe push away QR of airush smart 3 bar
Gehaktdag

Berichten: 549
Antwoord #4 Juli 06, 2014, 13:27:43
edit2Rapporteer  
Vanuit mijn ervaring de laatste jaren; nieuwe Best bar en North bar vind ik erg fijn.
- Beide goede grip
- Niet te dikke bar
- Plastic insert (geen slijtage aan depowerlijnen)
- Depower boven de bar, hierdoor kan je ook fatsoenlijk depoweren in overpowerde gepowerde situaties
- Redelijk swivel beide
- North stopper is net iets fijner dan de Best stopper

Slechte ervaring met bar
- Slingshot bar vanwege depower onder de bar. Erg moeilijk om aan te trekken in gepowered condities, wel goeie swivel
- Naish bar zelfde verhaal, swivel weet ik niet meer hoe dat hier was.
- Ozone bar, geen of slechte stopper en ik vind die bar te dik

Quickrelease systeem is bij elk merk gewoon goed.
Guust

Berichten: 71
Antwoord #5 Juli 06, 2014, 20:16:18
edit2Rapporteer  
North Nort en North!
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #6 Juli 06, 2014, 20:30:28
edit2Rapporteer  
Depower onder de bar vind ik eigenlijk best oké. lekker clean. In overpowerede situaties kun je beter maatje kleiner pakken.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #7 Juli 06, 2014, 20:46:05
edit2Rapporteer  
North Nort en North!


Van voor 2013 dan.
Me Kiter

Geen avatar

Berichten: 65
Antwoord #8 Juli 06, 2014, 21:06:04
edit2Rapporteer  
Hi Guust,
Bedankt voor je onderbouwing ;-)

enige tijd geleden zelf met de Ben Wilson bar gevaren en voelde ook wel goed en zag er degelijk uit.
Zachte uiteindes
feddomw
Gast
Antwoord #9 Juli 06, 2014, 22:34:11
edit2Rapporteer  
Airush bar. Ik mis alleen nog de zachte bar ends.

Depower werkt feilloos. Onwijs fijne grip met vinger-uitsparingen. Centerhole uit gepolijst RVS, niet alu zoals bij Ozone (jaren gehad) dat oxideert en stroef wordt en er ruk uit ziet. PU over de powerlijnen.

Cabrinha zou mijn 2e keus zijn.

Naish en North vallen af, want je moet depowerlijn vervangen. Duur, onhandig en geklooi.

BWS bar inderdaad goed ook.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #10 Juli 06, 2014, 23:10:35
edit2Rapporteer  
Kortom, iedereen een eigen mening naargelang de behoeftes.

Ik vind de Ozones, Cabrinha's, Slingshots, Cores, Gaastra's ed dan weer 100 keer niks. Om de redenen waarom de rest er wel op geilt.

Er is nog steeds geen enkele fabrikant die een volledige customized bar levert. Beetje jammer.

Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #11 Juli 06, 2014, 23:26:31
edit2Rapporteer  
Daarom ga ik net als Evan mijn eigen barren maken. Wink
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #12 Juli 07, 2014, 00:39:44
edit2Rapporteer  
Daarom ga ik net als Evan mijn eigen barren maken. Wink

Is volgens mij wel een gat in de markt Smiley
jerryvanrhee

Berichten: 237
Logs: 0 | 270 uur
Antwoord #13 Juli 07, 2014, 13:57:43
edit2Rapporteer  
ik vind "het vervolg" in brielle wel een goede bar Smiley
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.