Waterstart zwemmend!

Laubottick

Berichten: 13
Juli 14, 2014, 18:08:22
edit2Rapporteer  
Hallo!
Ik heb een vraagje over de waterstart als je in het water ligt en je kite drijft op het water. Is het niet zo dan dat als je je stuurlijn aantrekt, je naar de kite wordt toegetrokken? Want je kan immers niet staan! Ik kite altijd bij strand Horst, vandaar dat ik er niet zoveel ervaring mee heb! Graag hoor ik het!
Bedankt
Laurens
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #1 Juli 14, 2014, 18:18:08
edit2Rapporteer  
mss toch nog eens een lesje nemen.
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #2 Juli 14, 2014, 19:14:11
edit2Rapporteer  
Laurens, als je aan 1 stuurlijn trekt, wordt de lijn dan korter?

jouw antoord: nee

mijn antwoord daarop: hoe kun je dan naar je kite toegetrokken worden?

jouw antwoord: uhm, weet ik niet?

conclusie: nee. Je wordt niet naar je kite toegetrokken.

Als je kite met de LE naar beneden ligt dan zal je kite door aan je stuurlijn te trekken naar de rand van het windvenster drijven en daar herstarten. Als je kite met de LE naar boven ligt dan is het een heel ander verhaal.

Wat jij eigenlijk bedoeld: Ja, je zal zeker met kite en al een stukje downwind gaan drijven, maar de afstand tussen je kite en jou zal gelijk blijven.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #3 Juli 14, 2014, 21:12:40
edit2Rapporteer  
Diep water en weinig wind is wel zeer lastig om hem dan nog te herstarten. Maar vanaf een knoop of 15 mag het geen probleem meer zijn tenzij je echt alles fout doet. Met minder dan 12kn word je kite inderdaad naar je toe getrokken als je hem via een stuurlijn probeert te herstarten in diep water. probeer dat in het begin dus te vermijden.

TIP: Zorg dat je board aan je voeten zit als je gaat herstarten, zo kun je meer tegendruk geven en zal je kite makkelijker herstarten.
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #4 Juli 14, 2014, 21:42:25
edit2Rapporteer  
Goeie tip Evan, ik heb niet eens over de minder wind situatie nagedacht, niet meer gewend Smiley
Laubottick

Berichten: 13
Antwoord #5 Juli 14, 2014, 22:06:15
edit2Rapporteer  
Bedankt jongens! @markus, miss ook wel een idee! Ik kan ermee verder top!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.