Kiten in de Algarve

bluebit

Berichten: 224
Augustus 02, 2014, 16:41:38
edit2Rapporteer  
Ik ben dus net terug van twee weekjes kiten in de Algarve, een internationale kliek komt daar al een jaar of 4 elke zomer samen, gewoon om samen te kiten, en daarna wat te drinken en af en toe samen te eten. ik ga altijd naar (cabanas de) Tavira. Wat ons betreft een nog onbekend kite paradijs in de Algarve, hoewel het dit jaar drukker leek. En druk is dan 15 kiters op de zee in de kitezone.
Qua windzekerheid is het in juni en juli wel ok. 's middags komt er thermiek bij kijken en krijg je doorgaans een bries met 14 knopen minimaal, maar zelden ook harder dan 20 knopen, vandaar dat de meest geziene kites in de range van 9 -14 meter zijn.
Golven zijn er niet veel, en anders zijn ze constant en ze komen in reeksen van 7 - 8, pas een meter of driehonderd uit de kust worden de golven hoger met diepere dalen.
verder is eten en drinken betaalbaar...aanrader dus Smiley

hier een vakantiefilmpje met een boel beelden van het kiten daar, vooral genieten van de ruimte daar Smiley


http://youtu.be/m49rYWwo0ro



markymarc

Berichten: 296
Logs: 0 | 488 uur
Antwoord #1 Augustus 03, 2014, 13:40:42
edit2Rapporteer  
Hey Bluebit...Leuk filmpje! Ziet er mooi uit...Superblauw water..

Sagres schijnt het beste te zijn qua windzekerheid; alleen mega aflandig..No Go dusss

Het lijkt er trouwens ook op dat dit (schuin) aflandig is, of mis ik nou wat?

Niet gevaarlijk?
bluebit

Berichten: 224
Antwoord #2 Augustus 03, 2014, 14:54:49
edit2Rapporteer  
thanks, sagres is inderdaad een nogo gebeuren in verband met de aflandige wind en tevens de vaak rotsachtige kust. Hier staat 's ochtends de wind aflandig en begin van de middag draait ie bijna 180 graden naar side-onshore. rond zevenen kan ie dan wel eens weer rustig gaan draaien naar aflandig.

Ik ga met aflandige wind niet de zee op...duurt echt te lang voordat je in Marokko bent Wink
Kitedoctor

Berichten: 89
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #3 Augustus 04, 2014, 11:59:53
edit2Rapporteer  
Ziet er idd relaxed uit hoor.
Zat op maps te kijken, er ligt een soort geul voor het daadwerkelijke strand, moet je die eerst oversteken?
Waar is de spot precies? Kan je er lopen/met de auto komen?

bluebit

Berichten: 224
Antwoord #4 Augustus 04, 2014, 12:41:19
edit2Rapporteer  
Inderdaad,  die strook water is deel van een natuurgebied (ria formosa).  Met behulp van een bootje word je overgebracht  naar het strand en dan is het kwartiertje lopen,  pakweg 800 mtr.  Auto kun je gratis parkeren  aan de boulevard en vanuit daar het bootje nemen (kost 1.50 voor retourtje).  Als je op Google maps kijkt,  zie je bij het strand (redelijk rechts) een lange steiger naar het strand toe met twee huisjes.  800 mtr naar rechts staat tegenwoordig een klein huisje en is de kites pot (das niet te zien op Google maps),  maar daar volg je de bordjes van kiteschool eolis

hieronder een link naar google maps: kitespot in het midden aan de zee kant dus.
https://www.google.com/maps/@37.1360573,-7.5839663,1746m
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #5 Augustus 07, 2014, 23:41:09
edit2Rapporteer  
Ziet er mooi uit. Leuk filmpje ook. Ik ga de eerste twee weken van september voor de eerste keer richting Portugal. Wij gaan naar Fuseta. 

Ik ben erg benieuwd...

vraagje: waarom zie ik gasten met een full suite varen?

Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #6 Augustus 08, 2014, 07:38:05
edit2Rapporteer  


vraagje: waarom zie ik gasten met een full suite varen?



Koude Atlantische ocean....
bluebit

Berichten: 224
Antwoord #7 Augustus 08, 2014, 08:42:20
edit2Rapporteer  
Fuseta, da's pakweg 20 minuten van Tavira verwijderd....

ja, van daar kun je mooie downwinders doen naar Praia Barril of verder richting spanje naar cabanas de tavira. Ook ligt daar arroteia in de buurt met een mooie lagoon (kun je wel alleen naar toe als het laag water is, zou ik alleen aanraden met wat locals zodat je eventueel een lift van een vissersbootje kunt krijgen als je terug wilt en het is hoog water)

Het is wel aan te raden schoentjes mee te nemen, in de lagoons liggen veel scherpe mosselen!!

momenteel is het water best koud voor de tijd van het jaar, en de gast die je met full suit ziet varen is een braziliaan....die liep ook met een muts op rond en heeft het sowieso altijd koud. ik heb eigenlijk altijd gevaren met een 2/3 shortie.
BdB

Berichten: 479
Antwoord #8 Augustus 08, 2014, 09:48:33
edit2Rapporteer  
Lees net dat ik vorig jaar, in natuurgebied heb gevaren bij tavira. Haha  mooi vlak water en erg rustig :-)
bluebit

Berichten: 224
Antwoord #9 Augustus 08, 2014, 09:58:24
edit2Rapporteer  
hahahaha, tsja, ze zijn niet zo strikt daar betreffende regelgeving en zolang niemand klaagt heb je nergens last van. We steken die strook water tussen het stadje en het strand bij laag water ook wel vaak met de kite over zodat we niet met alle gear tussen de toeristen in het bootje hoeven Smiley
BdB

Berichten: 479
Antwoord #10 Augustus 08, 2014, 12:12:16
edit2Rapporteer  
ja briljant, de hele week in die strook gevaren, net achter de golfbaan daar, helemaal top lekker privé strandje overdag en vlak water en ruimte wat een genot. Dit jaar nog maar een weekje boekje
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #11 Augustus 08, 2014, 12:19:37
edit2Rapporteer  
Mooie spot en relaxed filmpje  ThumpsUp Huren jullie daar een auto of is een appartement/hotel in de buurt een optie.
bluebit

Berichten: 224
Antwoord #12 Augustus 08, 2014, 12:36:10
edit2Rapporteer  
Dit jaar voor het eerst zonder auto gedaan, ging prima. We zitten meestal in een vakantiepark (pedras da rainha)  in cabanas de tavira, dus naar het strand gaan was goed te doen te voet. Taxis zijn ook niet heel duur. Er is verder ook een supermarkt op loopafstand dus in principe heb je alles wel in de buurt.

Reden was dat we de auto wel erg duur vonden dit jaar (50 euro per dag) in het hoogseizoen. Buiten het hoogseizoen zou ik wel een auto nemen, spots zoals arroteia, fuseta en praia barril zijn toch al snel 15 minuten tot een half uur rijden.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.