Beginner; Evo, Bandit of Park. 10 of 11m?

paulk123

Geen avatar

Berichten: 6
Augustus 07, 2014, 11:55:12
edit2Rapporteer  
Hallo allemaal,

Ik ben Paul uit Amsterdam, 29 jaar, 184cm, 75kg en sinds een klein jaartje helemaal verzot van Kiten.

Tijdens mijn reis door Zuid Amerika heb ik in Brazilie (Jericoacoara, Praia da Pipa) en Colombia (Cartagena) zo'n 30 uur gekite. Nu terug in Nederland wil ik graag m'n eerste set kopen en ook hier aan de slag.

Net als vele andere beginners zie ik door de bomen het bos niet meer en wil ik graag jullie advies. Na flink wat lezen op internet en wat bezoekjes in kiteshops heb ik mijn keuze beperkt tot drie (volgens mij allround) kites, namelijk: North Evo, F-one Bandit 7, Naish Park. Allen de 2014 versie.

Mijn voorkeur gaat uit naar de North, puur gevoel, omdat ik denk dat het net allemaal iets beter is. Waar je uiteraard ook iets meer voor moet betalen. Zit er veel verschil tussen deze drie kites? Welke maat moet ik aanhouden, 10m of 11m om mee te beginnen?

Ondanks dat ik bereid ben om iets meer te betalen voor kwaliteit, betaal ik uiteraard liever niet teveel. Weten jullie welke (online) winkels een leuke aanbieding voor de bovenstaande kites?

Ik hoop dat jullie het laatste zetje kunnen geven om ervoor te zorgen dat ik dit weekend m'n eerste set ga kopen!!

Paul
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #1 Augustus 07, 2014, 12:04:05
edit2Rapporteer  
Kan je niet beter tweedehands kopen? Dan koop je twee kites voor de prijs van één in de winkel en als beginner merk je het verschil toch niet...
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #2 Augustus 07, 2014, 12:07:06
edit2Rapporteer  
Alle kites die je noemt zijn kwalitatief prima, als beginner maakt het verder niet uit welke van deze 3 je kiest, je hebt met allemaal net zo veel plezier.

Wat mijn advies overigens is:
In Nederland heb je niet genoeg aan 1 kite, minimaal 2 en het liefst 3. Kijk dus ook eens bij de goedkopere merken, die zijn kwalitatief net zo goed voor een stuk lagere prijs. Daarnaast krijg je bij aanschaf van meerdere kites tegelijk vaak meer korting.
Ook 2e hands is een optie, hier staan vaak prima kites tussen welke weinig gebruikt zijn voor prijzen die een stuk lager liggen dan nieuw.

Wat goedkopere merken die kwalitatief niks onder doen voor de "a" merken:
- ocean rodeo
- zeeko
- zian
- switch
Gehaktdag

Berichten: 549
Antwoord #3 Augustus 07, 2014, 12:30:58
edit2Rapporteer  
Het zijn alle 3 prima kites om mee te beginnen en ver door te groeien. Ik kite zelf al 4 jaar nu en heb ook een North Evo (wel 2013). Als je bij 1 kite wil blijven zou ik persoonlijk die 10m pakken, mocht je later nog een 8 of 7 erbij nemen dan een 11m.

Let wel bij het kopen dat het al een beetje eind van seizoen begint te raken en dat je nog wel een korting kan afdingen van c.a. 20 - 30%.

Hier krijg je altijd wel een leuke prijs, als je mailt kan je voor die Evo ook wel iets regelen denk ik;
http://www.kater.nl/kitesurf/kites/232/14849/naish-park-kite-only-2014.html
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #4 Augustus 07, 2014, 13:10:45
edit2Rapporteer  
Dat een kite duur is zit 'm meestal in andere dingen, al dan niet de veronderstelling bij consumenten dat 'duurder=beter'

Ik zou zeker ook eens naar de ander genoemde merken kijken.

En als je perse een van die 3 wilt.... Park of Evo. Tenzij je zin hebt om garanties te claimen.
salvo

Geen avatar

Berichten: 23
Antwoord #5 Augustus 07, 2014, 14:14:50
edit2Rapporteer  
Als ik jou was ik zou voor een RRD Vision kiezen. Prima kite voor beginners: goedkoop, goed qualiteit en met 1 bar je kunt alle de RRD kites gebruiken. 12, 9 (7) prima set hier in NL en voor je gewicht

Ik heb er zelf 2 en ben heel tevreden mee.
bluebit

Berichten: 224
Antwoord #6 Augustus 07, 2014, 14:42:46
edit2Rapporteer  
zou ik wel voor de 2013 modellen gaan van RRD, ik vind ze fijner dan het 2014 model.
chico

Berichten: 1112
Antwoord #7 Augustus 07, 2014, 14:44:23
edit2Rapporteer  
Nu gaan vast de Park liefhebbers over mij heen vallen zoals EJ en Parkie maar ik zou als beginner niet voor n Park gaan. Zijn slecht in herstarten.

thelastV8

Berichten: 119
Antwoord #8 Augustus 07, 2014, 14:47:59
edit2Rapporteer  
Ben ook beginner en heb de Ocean Rodeo Prodigy 9.5 gister opgehaald en getest.

Ik kan alleen maar zeggen dan ik erg tevreden ben... Joepie
ica84

Geen avatar

Berichten: 300
Antwoord #9 Augustus 07, 2014, 14:56:38
edit2Rapporteer  
Dat een kite duur is zit 'm meestal in andere dingen, al dan niet de veronderstelling bij consumenten dat 'duurder=beter'

Ik zou zeker ook eens naar de ander genoemde merken kijken.

En als je perse een van die 3 wilt.... Park of Evo. Tenzij je zin hebt om garanties te claimen.

garantie claimen met Bandits?????
vertel ben erg benieuwd behalve gezeik met de B4 en B5 bar heb ik echt geen enkel probleem met deze kites gehad
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #10 Augustus 07, 2014, 15:09:15
edit2Rapporteer  
Nu gaan vast de Park liefhebbers over mij heen vallen zoals EJ en Parkie maar ik zou als beginner niet voor n Park gaan. Zijn slecht in herstarten.

Haha Wink lees het ook wel eens van anderen dat ze niet zo tevreden zijn over het herstarten van de Park.
Hij heeft het over de 2014, en heb daar weinig problemen mee met herstarten.
Zit meestal in de golven, en drop hem daar nog wel eens, en krijg hem toch vrij snel er weer uit.
Ik heb zelf wel vergelijk van een paar andere merken, maar het is en blijft toch een handigheidje.

Maar zoals ook eerder beschreven door anderen, alle drie de genoemde kites zijn prima voor mee te beginnnen.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #11 Augustus 07, 2014, 16:10:39
edit2Rapporteer  
Hallo Paul,

Ik ben ook begonnen met Bandits (Dos) en ben daar altijd zeer tevreden over geweest. Ik kan je de Bandit dus beslist aanbevelen. ThumpsUp

Vorig jaar waren mijn Bandits echter aan vervanging toe. Natuurlijk ben ik toen eerst gaan kijken naar een nieuw setje Bandits maar schrok ontzettend van de prijs. Ook andere merken (Slingshot, North, cabrina) zaten in dezelfde prijsklasse als F-one.

Uiteindelijk ben ik bij Ocean Rodeo uitgekomen en heb ik gekozen voor de Prodigy. Net als de Bandit is dit een delta-achtige kite. Ik vind hem wat afwerking betreft zeker zo goed als de Bandit vanF-one.  Waar de Prodigy vooral in uitblinkt is stabiliteit.
Wat ik je ook kan aanbevelen is de service van Stormchaser de OR-dealer: veel deskundigheid en goede deals  ThumpsUp

Voor alle duidelijkheid: ik word niet gesponsord door Ocean Rodeo maar ben wel een tevreden gebruiker.

Wat de maat betreft: gezien jouw gewicht en met de herfst in aantocht zou ik voor de 9,5 meter Prodigy gaan, da's een super kite met een brede windrange ThumpsUp
paulk123

Geen avatar

Berichten: 6
Antwoord #12 Augustus 14, 2014, 10:04:42
edit2Rapporteer  
Dank voor jullie reactie. Ik heb inmiddels en North Evo 10m gekocht en gisteren op zandmotor lekker kunnen testen.
Jay Cabrinha

Berichten: 187
Logs: 0 | 169 uur
Antwoord #13 Augustus 14, 2014, 10:06:58
edit2Rapporteer  
goede keuze! Smiley veel plezier met je kite.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.