Kiteboarding self-rescue: wrapping lines method

/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Augustus 08, 2014, 16:33:24
edit2Rapporteer  

http://www.youtube.com/watch?v=Z1naTcfjfno

Kiteboarding self-rescue : wrapping lines method

EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #1 Augustus 08, 2014, 18:39:37
edit2Rapporteer  
Geen wind - geen golven - geen stroming
Hij mag hetzelfde voordoen bij 8Bft op de Noordzee - dan is die iets zenuwachtiger als zijn kite plots gaat opvliegen en de lijnen uit zijn handen rukt.
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #2 Augustus 08, 2014, 19:03:11
edit2Rapporteer  
Geen wind - geen golven - geen stroming
Hij mag hetzelfde voordoen bij 8Bft op de Noordzee - dan is die iets zenuwachtiger als zijn kite plots gaat opvliegen en de lijnen uit zijn handen rukt.


Klopt, dit zijn ideale omstandigheden. Tegelijkertijd zie je dit soort filmpjes veel te weinig, eindelijk eentje waarbij de self-rescue overzichtelijk in diep water in beeld wordt gebracht. Het geeft m.i. goed aan dat het zelfs onder die omstandigheden wel even duurt voordat je bij je kite bent, en om je lijnen veilig op te rollen.
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #3 Augustus 08, 2014, 20:30:02
edit2Rapporteer  
@Eddy je hebt gelijk  schater maar hoe realistisch zijn 8Bft voor de grote groep kiters...

Hier kun je het tenminste goed volgen (net zoals bij een safetyclinic op het strand)  ThumpsUp
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #4 Augustus 08, 2014, 21:26:50
edit2Rapporteer  
Idd met een licht briesje is dit te doen. Moet er niet aan denken dat met harde wind de kite om wat voor reden toch wind pakt en begint te loopen terwijl je je lijnen aan het oprollen bent. Ben bang dat je dan direct naar het ziekenhuis kan om je vingers er weer aan te naaien mocht je de vingertopjes nog kunnen vinden.
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #5 Augustus 08, 2014, 22:20:07
edit2Rapporteer  
Met dit safety systeem (flaggen op 1 lijn) prima te doen, ik wil wel eens een filmpje zien van een kite waarbij het systeem op 2 frontlijnen zit
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #6 Augustus 09, 2014, 08:10:40
edit2Rapporteer  
@eddy: volgens mij moet je in die omstandigheden de hele boel gewoon lekker lozen en zorgen dat je een kitemaat hebt die je naar de kant helpt.
Dennisairtime

Berichten: 328
Antwoord #7 Augustus 24, 2014, 12:00:31
edit2Rapporteer  
Ik heb wel eens lijnbreuk gehad met 7 bft op Wijk aan Zee. Wel gelijk safety getrokken daardoor crashte na een stuk of 4 loops de kite in het water. Board was inmiddels flink eind bij me vandaan maar m'n kite maatje heeft deze aan de kant gebracht. Daarna m'n 2 frontlijnen eerst stuk om de bar gedraaid zodat de kite geen wind meer kon pakken.
Vervolgens bar op rollen net als in het filmpje. Daarna op hoofdtube gaan liggen en één wingtip naar beneden in de wind trekken net als in filmpje maar niet aan de lijnen maar gewoon zelf bij de tip beet houden. Lijnen wil je liever niet vast houden met harde wind. Daarna word je van zelf naar de kant geblazen.
Stroming heb je geen last van alleen dat je daarna een eind terug moet lopen. Golven gaat ook prima want je krijgt met harde wind best nog wel wat vaart om redelijk voor de golf te blijven. Mocht je toch ingehaald worden door een bak van een golf dan duwt hij je door het drijf vermogen van de hoofdtube gewoon voorruit. Wel schuim happen maar ja dat hoort erbij. Ik ben iig niet gespoeld toen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.