Afstelling lijnen R4 zonder 5th element

Ruudje!

Geen avatar

Berichten: 130
September 16, 2004, 11:27:15
edit2Rapporteer  
Hoi,

misschien is het al eens gevraagd, maar ik kan het niet vinden, maar wat is de beste afstelling van je lijnen voor een R4 20m2?

Vaak hoor je zoiets van, zet je lijnen vast op 1 punt en zorg dan dat ze gelijk staan of juist net niet.

Ik heb soms het idee dat m'n kite net niet helemaal lekker in de lucht staat

Ideen of tips?

Ruudje!

Geen avatar

Berichten: 130
Antwoord #1 September 27, 2004, 11:59:14
edit2Rapporteer  
Niemand?

Weet iemand dan de afstelling voor de R4 16m2? Dat zal toch niet zoveel verschillen van de 20.

 ???
ErikB

Berichten: 876
Antwoord #2 September 27, 2004, 12:17:29
edit2Rapporteer  
Maak eerst je depower strap op lengte die voor jou fijn is.

Met de stuur lijnen ga je je kite afstellen.
Wel zorgen dat je depower lijnen even lang zijn.

Ook je stuurlijnen moeten even lang zijn, je kan vragen of je maatje de uiteinden van de alle kite lijnen wil vast houden.

Een goed getrimde kite moet er zo ongeveer uit zien in de lucht.



Dit is trouwens de Aller nieuwste North Toro05.
Gisteren heerlijk mee gekite en geloopt als een gek  ;D
zaggy
Gast
Antwoord #3 September 27, 2004, 12:31:30
edit2Rapporteer  
ik stel hem altijd zo af dat mijn achterlijnen(stuurlijnen) iets strakker staan dan de depowerlijnen als ik hem vol gepowered heb en uitgehaakt ben.
Dan hoef ik niks meer te veranderen met knoopjes ofzo, maar alleenmaar met de depowerstrap. Dat doe ik pas als de kite in de lucht is. Ik geef de kite volle power(uithaken) en kijk hoe de lijnen staan. Ze staan goed als de kite net niet aan het stallen is, je wingtips van de stuurlijnen komen iets naar voren.
Zo vind ik het het fijnst varen, mede omdat ik ook uitgehaakte springen doe.
Ruudje!

Geen avatar

Berichten: 130
Antwoord #4 September 28, 2004, 17:36:15
edit2Rapporteer  
Tnx!

 8)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.