The best way to roll your lines on your bar

/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
November 14, 2014, 15:34:20
edit2Rapporteer  

http://vimeo.com/111316619


Dobbelsteen

Geen avatar

Berichten: 296
Antwoord #1 November 14, 2014, 16:16:47
edit2Rapporteer  
Zo doe ik het ook met mijn North bar, enkel op het einde zet ik mijn uiteinden vast onder het elastiekje en niet rond zichzelf.
Maar met mijn flexifoil bar is dit niet echt handig om mijn depowerstraps enzo mee rond de bar-eindes te draaien, er schiet dan niet veel plaats meer over voor de touwen er tussen te krijgen.
Heeft iemand daar tips voor?

Want ik draai de depower eerst dwars rond de bar vooraleer ik naar de bar-eindes overga. Maar bij het uitleggen van de lijnen weet ik nooit hoe ik de bar moet uitrollen als ik bij de depower gekomen ben, waardoor de lijnen redelijk rond elkaar zitten. Dit kan me soms paar min schelen als ik pech heb.
ES

Geen avatar

Berichten: 289
Antwoord #2 November 14, 2014, 17:32:09
edit2Rapporteer  
Lijnen van teufelberger mogen ook in de wasmachine maar wel zonder fabric softener, dat zal wel wasverzachter zijn. Als je dat eens wilt proberen doe het dan eerst met je oude lijnen oud barretje ofzo en als ze erg vuil zijn. En om ze te drogen is het beste om ze uit te hangen, heb ik nu ook even gedaan in de douche. In het PDF bestandje staat ook dat je uit moet kijken als je je  bar open en bloot in de auto laat liggen, dynema lijnen moeten beschermd worden tegen hitte boven de 60 graden Celsius. Nou die periodes liggen nu wel weer vrij ver achter ons. Ohja en 60 is natuurlijk een afgerond getal maarja voorkomen is beter dan genezen, onze auto's zijn nog niet zover dat de temperatuur binnen ook mooi word bijgehouden. Zou niet eens zo slecht idee zijn als je een kind of dier in een auto achterlaat en dan even via een appje een seintje krijgt van he het word nu toch echt even te warm in die patserbak gaat je kind of huisdier er als de wiederweer uithale !
Dobbelsteen

Geen avatar

Berichten: 296
Antwoord #3 November 15, 2014, 09:16:56
edit2Rapporteer  
Die app bestaat al, wel zou ik niet meer weten hoe het heet.
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #4 November 15, 2014, 17:19:25
edit2Rapporteer  
Sjezus, een filmpje over hoe je je lijnen oprolt? moet niet gekker worden....
Wanneer komt er een filmpje over het oppompen van de kite.
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #5 November 15, 2014, 17:21:37
edit2Rapporteer  
drama als je plastic hulsjes over je bar hebt werkt dit voor geen meter.
Lionheart

Berichten: 48
Antwoord #6 November 15, 2014, 18:49:54
edit2Rapporteer  
Sjezus, een filmpje over hoe je je lijnen oprolt? moet niet gekker worden....
Wanneer komt er een filmpje over het oppompen van de kite.



http://www.youtube.com/watch?v=eLnzF_A-o5Y
feddomw
Gast
Antwoord #7 November 15, 2014, 19:05:47
edit2Rapporteer  
Sjezus, een filmpje over hoe je je lijnen oprolt? moet niet gekker worden....
Wanneer komt er een filmpje over het oppompen van de kite.

Ik zat net te denken..... aardig en goed dat 'ie een filmpje maakt, maar eigenlijk van de zotte dat mensen dat niet zelf kunnen bedenken.

De zelfredzaamheid en probleemoplossend vermogen is überhaupt al erg laag bij een groot deel van de bevolking vind ik.

Ik doe het overigens anders, ik vind het irritante aan deze methode dat je lijnlengte verschil hebt aan het einde.
Dobbelsteen

Geen avatar

Berichten: 296
Antwoord #8 November 15, 2014, 22:35:27
edit2Rapporteer  
Hoe dan? Ik kan niet zo snel een manier bedenken waarbij je lijnlengte de hele tijd gelijk blijft?
feddomw
Gast
Antwoord #9 November 16, 2014, 10:00:09
edit2Rapporteer  
Door je CL lang te laten juist (ideaal om op te hangen om te drogen, werkt het beste met barren waarbij je een PU sleeve om je depowerlijn hebt), floaters naar binnen te klappen, dan hele pakket een of twee slagen om het midden van je bar (tenzij je wel goed uit komt met trilsysteem rond je bar ends) en dan figuur 8 op te schieten.

Dobbelsteen

Geen avatar

Berichten: 296
Antwoord #10 November 16, 2014, 13:17:19
edit2Rapporteer  
Maar je moet toch aan 1 kant beginnen voor die 8? Waardoor 1 van de 2 stuurlijnen al een barlengte korter gaat zijn op het einde.
feddomw
Gast
Antwoord #11 November 16, 2014, 13:27:33
edit2Rapporteer  
Je begint de acht met alle lijnen tegelijk. En dus geen lengteverschil.

Lekker belangrijk veder, iedereen moet doen wat 'ie zelf prettig vindt.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #12 November 16, 2014, 14:07:22
edit2Rapporteer  
Gaat er om dat je alles strak oprolt en er niks los bungelt wat het afrollen kan bemoeilijken.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.