King of the Air: Stem de Nederlanders naar Kaapstad!

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
November 28, 2014, 18:19:23
edit2Rapporteer  
De top10 selectie van de organisatie is bekend, nu is het aan ons om daar de beste 8 riders uit te selecteren.

Zorg nu dat Kevin de Smidt, Johnno Scholte, Lasse Walker en Thieme Rietveld de wildcard ontvangen door te stemmen op de volgende pagina:

http://redbullkingoftheair.com/top-10



http://vimeo.com/87224155



http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=L2VG_WlRBdQ



http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Cxrga3g7eJY



http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=B5TsU8qw90o
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #1 November 28, 2014, 19:06:15
edit2Rapporteer  
Wil best stemmen maar waarom denken zulke organisaties dat iedereen Facebook heeft? Ik wil het niet.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #2 November 28, 2014, 19:51:53
edit2Rapporteer  
Wat een aanfluiting zeg! Waar is Maarten van Es of Dimitri Maramenides? Het gaat toch om de King of the Air? Dus moet je alles goed kunnen, erg goed loopen, oldskool, extreem hoog springen en style hebben?

Begrijp me niet verkeerd, ben laaaaaaaaaaaaang niet zo goed als die gasten hierboven en zal ook zeker op ze stemmen maar er zaten veel betere inzendingen tussen die net zo kunnen kiten als Kevin Langeree....

Maar het is wel logisch, dit zijn min of meer allemaal bekende namen...
kite2fly

Berichten: 234
Antwoord #3 November 28, 2014, 20:15:02
edit2Rapporteer  
Op het event zelf wordt in ieder geval als volgt gescoord:

70% Height and Extremity (Risk – Speed?- Angle of the kite – Tricks – Loops and innovation)
20% Style and Execution (Rotations??Grabs??Board-off – One-footers – Combinations – No Dangles?Landing)
10 % Variety (Different tricks?Both ways)
tgroot

Berichten: 664
Antwoord #4 November 28, 2014, 21:51:34
edit2Rapporteer  


Maar het is wel logisch, dit zijn min of meer allemaal bekende namen...

dimitri is opzich iets bekender denk ik ......

en zoiezo mooi figuur om erbij te hebben lijkt me? dus wat dat betreft zijn we het wel eens
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #5 November 28, 2014, 22:42:59
edit2Rapporteer  
De FB knopjes om te stemmen zijn niet zichtbaar !?  Done.

Dat eerste filmpje is zo vet daar moet je wel op stemmen toch Tongue
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #6 November 28, 2014, 23:34:24
edit2Rapporteer  
Ik snap er geen kont van... de sickste riders mogen niet eens mee naar de volgende ronde. Doorgestoken kaart of wat?
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #7 November 29, 2014, 00:49:30
edit2Rapporteer  
Idd wat vreemde keuzes, een Dimitri had er zeker bij moeten zijn.
Kevin

Berichten: 5381
Antwoord #8 November 29, 2014, 13:16:43
edit2Rapporteer  
Ik denk persoonlijk dat ze bij Redbull hebben gekeken wie er ook een filmpje heeft ingestuurd met hele harde wind!
Ik heb een paar filmpjes langs zien komen die echt die kite met 40knp niet meer rond gooien.

En ik weet dat ruben een best aardige invloed heeft bij Redbull en dus waarschijnlijk heel erg naar de kiteloops heeft gekeken bij de selectie van de filmpjes.
De filmpjes met dus alleen maar oldskool of hoge sprongen zijn daarmee denk ik een beetje ondergewaardeerd geworden.

Verder zou ik natuurlijk iedereen willen vragen om op mijn video te stemmen al is het alleen maar omdat Edwin hem zo dik bewerkt heeft Grin haha


Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #9 November 29, 2014, 16:23:16
edit2Rapporteer  
Daar heb je zeker een punt Kevin, mensen moeten idd beseffen dat kota in 40kn+ gehouden wordt en veel van de filmpjes zijn in max 30kn.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #10 November 29, 2014, 18:15:36
edit2Rapporteer  
Die van 40+ knopen vind ik echt onzin, mannen als Seb Garat, Dimitri Maramenides of Maarten van Es gaan echt wel in 40+ knopen naar buiten. En zo zijn er nog wel genoeg...
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #11 November 29, 2014, 18:30:09
edit2Rapporteer  
Die van Maarten en Dimitri wel ja maar dat filmpje van Seb garat was echt niet in harde wind.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #12 November 29, 2014, 18:44:35
edit2Rapporteer  
Ik denk persoonlijk dat ze bij Redbull hebben gekeken wie er ook een filmpje heeft ingestuurd met hele harde wind!
Ik heb een paar filmpjes langs zien komen die echt die kite met 40knp niet meer rond gooien.

En ik weet dat ruben een best aardige invloed heeft bij Redbull en dus waarschijnlijk heel erg naar de kiteloops heeft gekeken bij de selectie van de filmpjes.
De filmpjes met dus alleen maar oldskool of hoge sprongen zijn daarmee denk ik een beetje ondergewaardeerd geworden.

Verder zou ik natuurlijk iedereen willen vragen om op mijn video te stemmen al is het alleen maar omdat Edwin hem zo dik bewerkt heeft Grin haha




wat dacht je van Maarten  in... 45-50+kts?
Kevin

Berichten: 5381
Antwoord #13 November 29, 2014, 19:26:36
edit2Rapporteer  
Ja zeker mee eens Maarja ik ga niet over de stemming he Tongue bedoel zaten zeker dikke inzendingen bij en ik twijfelde ook echt over mijn inzending.
blijft een jury ding denk ik en zeker jammer dat maarten er niet bij zit!
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #14 November 29, 2014, 19:32:04
edit2Rapporteer  
Het is toch niet King of the Kiteloop? Daar hebben we al een ander evenement voor  ThumpsUp
kite2fly

Berichten: 234
Antwoord #15 November 29, 2014, 19:44:29
edit2Rapporteer  
70% Height and Extremity (Risk – Speed?- Angle of the kite – Tricks – Loops and innovation)

Als je voor 70% scoort op bovenstaande dingen....gaat het toch best wel voor een heel groot deel over megaloops  Wink
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #16 November 29, 2014, 20:26:36
edit2Rapporteer  
Ja zeker mee eens Maarja ik ga niet over de stemming he Tongue bedoel zaten zeker dikke inzendingen bij en ik twijfelde ook echt over mijn inzending.
blijft een jury ding denk ik en zeker jammer dat maarten er niet bij zit!

Begrijp me niet verkeerd, ik gun het je van harte. Wink
_Ron_

Geen avatar

Berichten: 36
Antwoord #17 November 30, 2014, 12:33:46
edit2Rapporteer  
Hier wort gepraat over mer dan 40 knopen, bij dat 2 filmpje vaart jonno met een 9 kite. Dat is niet 40 knopen dacht ik zo.
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #18 November 30, 2014, 13:59:00
edit2Rapporteer  
grote verontwaardiging op kiteforum over top 10 http://www.kiteforum.com/viewtopic.php?t=2387149&p=866629

bovendien gaat het toch om king of the air, niet om king of the loop!
kite2fly

Berichten: 234
Antwoord #19 November 30, 2014, 15:54:04
edit2Rapporteer  
De discussie daar slaat wel erg ver door. Ik zag daar zelfs namen langs komen van mensen die niet boven de 6m uitkwamen in hun ingezonden filmpje. Red Bull is heel duidelijk geweest dat ze zelf eerst 12 mensen zouden kiezen op basis van de video en in het reglement is ook heel duidelijk te vinden hoe er wordt gescoord.

Laten we eerlijk zijn, wij weten wat NL gasten die we persoonlijk kennen nog meer in huis hebben, en kennissen van anderen die wat hebben ingezonden weten wat die persoon nog meer in huis heeft.....maar daar kan RB niks mee. De beslissing moet zijn op basis van wat wordt ingezonden en pech met de wind dit seizoen hebben we allemaal gehad.

Ik had het ook graag net wat anders gezien natuurlijk ;-) maar neemt niet weg dat het een super event is. Top 10 van vorig jaar is al een garantie voor spektakel en juist TOP dat er op deze manier ook kans is voor mensen die nog niet bekend zijn bij een groot publiek.

Zie ook de opmerking van Toby dat D ook het publiek kan vermaken met darkslides en Jesus walk etc...  dat geeft al precies het probleem aan als RB niet eerst zou kiezen.... hij weet dat D dat kan.....maar wie zegt dat de andere onbekende mensen dat niet kunnen? Het lijkt me dat de instelling van RB is geweest om het puur op ingezonden video's en met hun score verdeling te doen. Het blijft mensenwerk en ieder mens is anders. Prima toch. Daarnaast zal ook ongetwijfeld worden gezorgd dat er niet alleen mensen uit NL zijn en ook dat kan ik enigszins begrijpen. De pro riders heeft sowieso al een voordeel, die trainen tenslotte vaker op wind zekere spots en met camera's....dat in gedachte houdend had de inzending van D dus misschien wel een stuk dikker mogen zijn zeker als er even was gekeken in het reglement hoe er wordt gescoord op het event ;-)
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #20 November 30, 2014, 16:20:06
edit2Rapporteer  
Ach ja, ik heb altijd het idee dat kiteforum vol zit met dikke gasten die enkel op en neer varen en alles wat wat meer radicaal is zoals wakestyle of loopen zien ze als iets voor de 'young sponsored kids'.
Erik@Spijk

Berichten: 861
Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #21 November 30, 2014, 23:15:57
edit2Rapporteer  
Op kiteforum.com zijn ze gewoon wat emotioneler, de relnichten.

Van te voren had ik bedacht op Maarten van Es (verdiende het om geselecteerd te worden) of Tieme Rietveld te gaan stemmen, nu wordt het Tieme of Johnno.

Zoals het er nu voorstaat lijkt het een Nederlands feestje te worden met  Kevin Langeree,  Ruben Lenten, Steven Akkersdijk en Jerry van der Kop als direct geplaatste en de vier bovenstaande filmpjes via wildcards.

Joshua Emanuel en Sam Light vallen dan af, bij Joshua Emanuel is dat niet terecht wat zijn filmpje is wel goed.

Er lijken ook nog twee wildcard te vergeven, misschien iets voor Dimitri?

Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #22 December 01, 2014, 14:40:41
edit2Rapporteer  
Die van Maarten en Dimitri wel ja maar dat filmpje van Seb garat was echt niet in harde wind.

Klopt Dimitri heeft er een stukje in die ik zelf heb opgenomen in 45 knopen met een 9m Screamer aan het loopen.

Al met al is het bizar dat Dimitri ondanks dat hij bijna 2x zoveel stemmen heeft gehad om een reden niet door is. Dimitri zelf net even gesproken en die heeft verder ook nog niks gehoord. Maar hij is ook wel teleurgesteld.
Snap ook niet waarom ze een vote systeem doen als er toch niets mee gedaan word.
Vind het zelf ook jammer want ik mocht misschien mee naar Kaapstad ^^

Ik vind het wel heel tof voor de anderen dat ze door mogen en sommige daarvan ook echt verdient. Bedoel kevin doet het ook in de megaloop challenge heel goed en heeft meer in huis dan loopjes trekken. Succes dus maar!

Al met al wel heel jammer dat Red Bull zo'n keuze maakt.
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #23 December 02, 2014, 16:52:02
edit2Rapporteer  
Stemmen zou ook niet eerlijk zijn omdat Dimitri natuurlijk veel fans heeft, zo komen enkel de bekende kiters er in.

RedBull heeft vanaf het begin af aan aangegeven dat zei kiezen wie er door gaat.
Straight edge

Berichten: 526
Antwoord #24 December 02, 2014, 18:43:12
edit2Rapporteer  
http://hanglos.nl/news/320082/fearless-dimitri-maramenides.html
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.