Snow kite Achensee

flupje

Berichten: 141
December 03, 2014, 12:58:53
edit2Rapporteer  
Ik ga in februari weer op wintersport naar Oostenrijk en wil mijn kite gear meenemen.
Heeft iemand ervaring met snow kite bij de Achensee http://www.snowkite-achensee.com/?

Ik heb begrepen dat het op een locatie naast de Achensee is en dat je voor 5 euro per dag kan parkeren en kiten op de locatie met je eigen gear.

Aangezien de auto al vrij vol zit, schoonmoeder gaat mee Tongue twijfel ik welke kites ik mee zal nemen.
De hele range Park 7, 9, 12 of alleen 9 en 12?
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #1 December 03, 2014, 13:49:08
edit2Rapporteer  
17m... Ik was er 2 jaar geleden, marginale wind Sad.
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #2 December 03, 2014, 21:59:45
edit2Rapporteer  
Momenteel ligt er nog niets bij de Achensee, maar dit weekeinde moet het sneeuwen....

De Achensee trekt veel wind uit het Zillertal, dus bij een beetje Föhn over de alpen heb je aan de Achensee veel wind. Aan de zuidoever is een strand om te starten, 'somers en Äswinters. Ik rij vaak binnendoor naar het Zillertal om te skiien (woon net onder München) en dan zijn er toch altijd wel een paar kiters bezig. Echter afhankelijk van het weer, kun je echt alle kites gebruiken 12, 9, 7.

Je moet even op de website van de kiteclub Achensee kijken dan kun je het weerbericht zien en beslissen welke kites mee te nemen. Ik weet niet of je op de parkeerplaats ook in de winter moet betalen. In de zomer moet je lid zijn van de kite club, ook even checken op de website

Laat maar weten of je nog meer info nodig hebt.

Suc6

Mike

flupje

Berichten: 141
Antwoord #3 December 04, 2014, 10:47:37
edit2Rapporteer  
Voor 5 euro in de winter mag je daar parkeren en kiten gaf de kiteclub in Achensee aan. Ik ga pas in februari dus zal in de week ervoor wel even kijken wat de wind doet. Een kite huren kost 25,- euro per uur.

Nog tips voor het snowkiten? dit wordt nl. mijn 1e keer snowkiten. Ik snowboard al meer dan 10 jaar en heb een Burton board (met rocker) die aan 2 kanten hetzelfde is.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #4 December 04, 2014, 11:35:30
edit2Rapporteer  
Dunnere handschoenen dan die de meesten gebruiken bij het boarden. Ik neem aan dat je helm e.d. al hebt.

Ik heb een jas die ik aan onderzijde kan openritsen, ik draag mijn (zit)trapeze onder mijn jas.
KiteFEEL

Berichten: 371
Antwoord #5 December 04, 2014, 15:30:53
edit2Rapporteer  
2 jaar geleden gesnowkite aan de andere kant van de Achensee.
Redelijke wind als hij vanuit het meer komt.
Het kan iedere minuut anders waaien daar. Alles meenemen en dus goed opletten.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.