Iemand ervaring met "the Cloud?"

Wimt

Berichten: 2498
Januari 04, 2015, 23:01:12
edit2Rapporteer  
Bedoel geen internet of zo,  maar die strutloze.
Reviews zijn top,  bij de 9m low-end,  of is dat loos gel*l
WilliamSean

Berichten: 111
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #1 Januari 04, 2015, 23:45:34
edit2Rapporteer  
http://www.thekiteboarder.com/2013/04/tkb-review-2013-boardriding-maui-cloud-strutless-kite/

Van wat ik lees en zie, licht, veel low-end, veel draaisnelheid, makkelijk te relaunchen(maar valt snel op LE), niet relax voor overpowered.

Niets voor mij.

edit:

Zit er nog ff verder over na te denken. Er staat iets over dat hij niet blijft liggen op de het strand als het hard waait, dit komt waarschijnlijk omdat die zij-struts de leading edge op tillen, daar waar bij een normale kite de middelste strut naar beneden drukt.

Dat betekend dus dat dit ook gebeurt als hij in het water valt met harde wind. Klinkt gevaarlijk!
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #2 Januari 05, 2015, 14:09:24
edit2Rapporteer  
5de lijn erop,  geen punt dan. Low-end is wel dramatisch goed: 12m gelijk 21m speed
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #3 Januari 05, 2015, 15:41:34
edit2Rapporteer  
5de lijn erop,  geen punt dan. Low-end is wel dramatisch goed: 12m gelijk 21m speed

Geloof je 't zelf?
HkerkMarthijn

Geen avatar

Berichten: 104
Antwoord #4 Januari 05, 2015, 17:21:57
edit2Rapporteer  
Vriendin van me heeft een 13 en 17 meter. Heb in Panama heerlijk gevaren met de 13 meter stuurt snel voor zijn maat. relaunchen doet hij juist niet goed en er staat op hun site een speciale manier van relaunchen waarbij je de bar aangetrokken moet houden.
Low-en vond ik niet heel goed, ik was met de 13 meter goed gepowerd en de 12jes konden alleen downwinderen. wel is de kite slecht of niet te depoweren waardoor als het te hard waait dat ding ook niet te houden is.

voordeel van het strutloze is dat ze heerlijk klein oppakken en makkelijk meegaan.
een ander nadeel is het oppomp systeem, moet in elkaar met schroefdraad wat ik rot vond. maarja ik ben dat pracht opblaassysteem van best gewent


Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #5 Januari 05, 2015, 21:38:22
edit2Rapporteer  
Duidelijk,  was dus gel*l.  Laat ik me dan toch maar weer een strut door de str ot duwen :-)
Simair

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #6 Januari 06, 2015, 11:15:32
edit2Rapporteer  
Low-en vond ik niet heel goed, ik was met de 13 meter goed gepowerd en de 12jes konden alleen downwinderen.


Dan was de low end juist wel goed??

Vriendin van me heeft een 13 en 17 meter.
 wel is de kite slecht of niet te depoweren waardoor als het te hard waait dat ding ook niet te houden is.


Waarschijnlijk had je vriendin nog de C1?
Model 2014 de C2 zou een betere high end hebben en iets handelbaarder wanneer overpowerd
Kites zouden wel gekend staan voor hogere bardruk.


een ander nadeel is het oppomp systeem, moet in elkaar met schroefdraad wat ik rot vond. maarja ik ben dat pracht opblaassysteem van best gewent


C2 zou hier ook een vernieuwd systeem hebben.

Zelf ben ik ook alle fora aan het afschuimen naar info over de kites, vooral bij mensen die ermee varen omdat ik overweeg er aan te schaffen.

De kites zouden idd wennen zijn bij het poweren en depoweren en bij overpowerd zijn ze iets moeilijker handelbaar dan de strut kites.

Wel zouden ze dan weer door hun licht gewicht meer drift vermogen hebben een betere low end en sneller draaivermogen (wat hier al vermeld is)

De ene vind ze goed de andere niet, is kwestie van smaak maar de meeste die ermee varen hoor je niet klagen op de fora.

nog wat meer info: http://boardridingmaui.com/menu.html



« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.