kitesurfen leren, wat mag dat kosten?

Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Februari 12, 2015, 12:10:32
edit2Rapporteer  
Ik zie (uitzonderingen daargelaten) dat kitescholen stevig concurreren op prijs. Ik zie zelfs op marktplaats een kiteschool (zal de naam niet noemen) adverteren met een tarief van 29 euro.

Daar kan de schoorsteen toch niet van roken?

De drempel om een keertje te proberen wordt steeds lager, materiaal wordt steeds veiliger en steeds makkelijker te hanteren.

Toen ik in 2000 leerde kitesurfen was dat een " hell of a job" . Vooral het herstarten was een drama. Je wil niet weten hoeveel km ik achter m' n kite heb aangezwommen om m'n kite te herstarten Sad

Volgens mij betaalde ik toen bijna 400 euro voor 2 lessen van 4 uur.

Wat mag leren kitesurfen volgens jou kosten?
Kamo

Berichten: 156
Antwoord #1 Februari 12, 2015, 12:55:13
edit2Rapporteer  
Wat wij in onze school merken is dat er veel wordt geklooid met:

- de werkelijke lestijd (dus niet kennismaken, omkleden, lopen)
- het aantal mensen in een groepje (4, 5, 6, 8?). Wat ons betreft is 3 de max en altijd de max.
- het niveau in een groepje gelijk hebben
- de nazorg (hoe benaderbaar is een school of instructeur na de lessen)
- de mogelijkheden en flexibiliteit rond de lesmogelijkheden (switchen van privé naar groeps of andersom)

Dat zijn factoren die moeilijker te vergelijken zijn, maar wel heel veel doen voor het eind lesresultaat.
ErikFanatic

Berichten: 459
Antwoord #2 Februari 12, 2015, 13:28:41
edit2Rapporteer  
Prijzen 1 op 1 zouden vergelijkbaar kunnen zijn met personal trainers in de sportschool. Dus tussen de 50/80 euro per uur. Met daarbij opgeteld de afschrijving op lesmateriaal afhankelijk hoeveel lessen je in het seizoen kan werken (+ ca. 2.250,- per jaar / aantal lessen).

Kom je al snel boven de huidige prijzen... mogelijk te verklaren doordat instructeurs gedreven worden door passie? Of meerdere personen tegelijk.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #3 Februari 12, 2015, 17:29:31
edit2Rapporteer  
Ik was in Spanje voor 2 dagen, 4 uur per dag (in de praktijk was het meer) 230,- kwijt dacht ik.

Nu scheelde het een hoop dat ik al meer dan zat vlieger ervaring had, dus ik was al best snel met het echte werk bezig na de trainingskite.

Als ik soms beginners hoor praten als ik ze help met launchen oid, dan heb ik wel het idee dat er nogal bezuinigd wordt op 'saaie' theorie over getijden, stromingen, weer (buien, fronten, onweer), omgeving, gezond verstand, voorrangsregels, je kite in de relaunchpositie krijgen, safetysystemen.... om maar wat dingen te noemen. Alle prioriteit gaat naar het zo snel mogelijk varen, het leuke gedeelte.

Terwijl dat in mijn ogen het minst belangrijke zou moeten zijn bij een les. Dat varen leer je uiteindelijk wel.
arjandevries

Berichten: 57
Logs: 0 | 66 uur
Antwoord #4 Februari 12, 2015, 17:41:46
edit2Rapporteer  
Ik heb zelf 90 euro per les van 2 uurtjes betaald (privé les) Vond dat een prima bedrag!!

€29 is gewoon haast te gek voor worden. Het is ook niet gek dat het steeds drukker en drukker word als er inderdaad zoveel concurrentie is met de prijzen.


Wat wij in onze school merken is dat er veel wordt geklooid met:

- de werkelijke lestijd (dus niet kennismaken, omkleden, lopen)
- het aantal mensen in een groepje (4, 5, 6, 8?). Wat ons betreft is 3 de max en altijd de max.
- het niveau in een groepje gelijk hebben
- de nazorg (hoe benaderbaar is een school of instructeur na de lessen)
- de mogelijkheden en flexibiliteit rond de lesmogelijkheden (switchen van privé naar groeps of andersom)

Dat zijn factoren die moeilijker te vergelijken zijn, maar wel heel veel doen voor het eind lesresultaat.

Daarom ben ik ook gewoon bij een bekende kiteschool gaan lessen. Liever iets meer betalen en de theorie ook leren dan straks ongelukken maken (of krijgen). Helaas zijn er inderdaad mensen die geen voorrangsregels oid hebben geleerd (of die daar geen gehoor aan willen geven) ThumpDown
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #5 Februari 12, 2015, 19:28:11
edit2Rapporteer  
Ik zie (uitzonderingen daargelaten) dat kitescholen stevig concurreren op prijs. Ik zie zelfs op marktplaats een kiteschool (zal de naam niet noemen) adverteren met een tarief van 29 euro.

Daar kan de schoorsteen toch niet van roken?

De drempel om een keertje te proberen wordt steeds lager, materiaal wordt steeds veiliger en steeds makkelijker te hanteren.

Toen ik in 2000 leerde kitesurfen was dat een " hell of a job" . Vooral het herstarten was een drama. Je wil niet weten hoeveel km ik achter m' n kite heb aangezwommen om m'n kite te herstarten Sad

Volgens mij betaalde ik toen bijna 400 euro voor 2 lessen van 4 uur.

Wat mag leren kitesurfen volgens jou kosten?


29 euro... when you pay peanuts you get monkeys. Tenzij het per uur is, dan mag je wat verwachten.

Verder over het algemeen tussen de 75 en 110 euro voor een dag les (5-6 uur) in een klasje van max 3 cursisten.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #6 Februari 12, 2015, 20:57:41
edit2Rapporteer  
Absurde prijs!
Ik denk niet dat je hier serieus blij van wordt als beginner...
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #7 Februari 12, 2015, 22:21:52
edit2Rapporteer  
Ik heb ff gezocht naar kitesurf les op marktplasts en vond er idd 1 die met 29.- euro adverteert, als je dan ff verder kijkt op de site van deze school zie je dat dat per persoon per uur is. Niks raars aan de hand dus.

Ik heb overigens 270.- betaald voor 3 lessen van 4 uur, waarbij ik het geluk had dat ik bij 2 van deze lessen maar met 1 ander was. 1 les met z'n 3en dus, wat tegenwoordig de norm lijkt te zijn, maar 2 vond ik echt veel fijner omdat je dan veel sneller weer aan de beurt bent.
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #8 Februari 13, 2015, 09:59:24
edit2Rapporteer  
Ik heb ff gezocht naar kitesurf les op marktplasts en vond er idd 1 die met 29.- euro adverteert, als je dan ff verder kijkt op de site van deze school zie je dat dat per persoon per uur is. Niks raars aan de hand dus.

Ik heb overigens 270.- betaald voor 3 lessen van 4 uur, waarbij ik het geluk had dat ik bij 2 van deze lessen maar met 1 ander was. 1 les met z'n 3en dus, wat tegenwoordig de norm lijkt te zijn, maar 2 vond ik echt veel fijner omdat je dan veel sneller weer aan de beurt bent.


Voor mij part vragen ze 7 euro per uur, maar als je dan met 8-10 tegelijk les krijgt, kun je je afvragen of je dan nog fatsoenlijk les krijgt. Gelukkig leven we in een vrij land en mag je vragen wat je wilt.

Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #9 Februari 13, 2015, 10:37:40
edit2Rapporteer  
Sorry, maar uit je openings post begrijp ik dat jij je zorgen maakt omdat je denkt dat sommige kitesurf scholen een dusdanig laag tarief (namenlijk 29 euro) hanteren dat dit de kwaliteit vd les ernstig te kort zal doen (teveel cursisten per instructeur etc).. Maar deze 29 euro (per uur) is gewoon +/- 120 euro voor een les van 4 uur, dus je hoeft je geen zorgen te maken (niet over deze kitesurf school iig).

Verhalen van met 8-10 man tegelijk heb ik ook wel eens gelezen, maar dat betrof een groupon actie die eigenlijk bestond uit powerkiten op het strand en 1x ff bodydraggen onder de noemer (introductie) 'kitesurf les'. Ik denk niet dat de deelnemers van dit soort lessen het idee hadden dat ze nu zelfstandig verder kunnen gaan oefenen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.