Tom neemt zelf ontslag bij de nkv ???

Dutchy112

Berichten: 467
Logs: 0 | 1669 uur
Februari 18, 2015, 20:03:39
edit2Rapporteer  
Na al de commotie bij de nkv heeft niemand het hier erover dat Tom zelf ontslag neemt bij de nkv. Hier zijn post die hij op facebook zette:

Zoals de meesten onderhand wel vernomen hebben ben ik per 1 april 2015 niet meer werkzaam voor de NKV. Na enig juridisch advies: Zonder inhoudelijk te reageren, mij is uitdrukkelijk gewezen op een "geheimhoudings-clausule" die in mijn werkovereenkomst stond, ik heb dus zelf mijn ontslag genomen. Mocht het tijdens de ALV blijken dat de leden het op prijs stellen dat ik mijn werkzaamheden voor de NKV hervat dan ben ik daartoe graag bereid.

Tom leefde voor de nkv en dan neemt hij zelf ontslag en heeft hij het over geheimhouding… Wat is er dan geheim waar niet over gesproken mag worden, heeft iemand hier een idee waarom? Is het misschien dat feddo al voorzitter is, dat de website á 12.000 euros er nog steeds niet is of iets heel anders?

Tom zegt ook nog dat wanneer de leden willen dat hij terugkomt bij de nkv hij hiervoor openstaat. Maar hij neemt nu wel zelf ontslag en dat vind ik persoonlijk heel apart? Kan het niet zo zijn dat hij juist vanuit het bestuur zijn mond moet houden want anders ga je toch nooit weg?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 Februari 18, 2015, 20:08:24
edit2Rapporteer  
Wat is dit nu weer?
Geheimhoudingsplicht binnen een vereniging? Een vereniging moet open zijn, openheid van bestuur.
Giertje

Berichten: 1230
Antwoord #2 Februari 18, 2015, 20:42:55
edit2Rapporteer  
TOM MOET BLIJVEN EN MAG NIET VERLOREN GAAN VOOR HET NKV.
Kunnen we hiervoor geen aktie opstarten?

Geheimhoudingsplicht bij een vereniging als het NKV te gek voor woorden,
Je gaat bijna denken dat het daar voor geen meter klopt.
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #3 Februari 18, 2015, 21:00:49
edit2Rapporteer  
Ik kan me voorstellen dat zo'n clausule er voor bedoeld is om de vuile was niet op straat te hangen, wat schadelijk kan zijn voor de vereniging (zie de diverse topics hier op het forum, die los vd perikelen binnen de NKV, het imago geen goed doen).

Waar ik net zoals Dutchy nog meer mijn vraagtekens bij zet is dat Tom z'n werkzaamheden wil hervatten als de leden dat op prijs stellen. Wat moet ik daar nou van denken? Het komt op mij allemaal over als een ordinaire ruzie.
TBK

Berichten: 2050
Antwoord #4 Februari 18, 2015, 21:08:03
edit2Rapporteer  
Mee eens Gerrit, Tom moet gewoon aanblijven, altijd aanwezig bij ieder evenement, enthousiast over alle
Ins en Outs binnen de kitesurfsport. Niemand is volmaakt,maar hou juist dit soort mensen, die echt betrokken zijn
bij de kitesurfsport binnen het het bestuur van je vereniging. ThumpsUp
Wil je je leden behouden moet je zeker niet met regeltjes als geheimhouding naar buiten komen. ThumpDown
Ik wil graag aanblijven als lid maar denk erover om op te zeggen als dit zo doorgaat. ThumpDown
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #5 Februari 18, 2015, 21:22:23
edit2Rapporteer  
Het komt op mij allemaal over als een ordinaire ruzie.

Zou zo maar kunnen, of er is nog veel meer aan de hand!?
Blijft speculeren wat altijd af te keuren valt zolang we geen serieuze informatie krijgen vanuit het NKV...

En dat is ook heel slecht voor de vereniging -> voor het spotbehoud -> de gehele kitesport!
Tom heb ik als moderator hier leren kennen als iemand die de kitesport boven alles zet, zelfs zijn eigen ego!

Tevens heeft hij een bewezen staat van dienst bij het NKV. Vele spots zijn nog open dankzij zijn persoonlijke inspanningen.

Overigens vermoed ik dat "ontslag genomen" te maken heeft met zijn betaalde functie, iets waar eerder mensen hier op dit forum al een mening over hadden
.
Dit gaat een interessant ALV worden...of je er blij van moet worden is nog maar de vraag...
RRA

Berichten: 148
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #6 Februari 18, 2015, 21:31:30
edit2Rapporteer  
Klinkt raar idd, zelf ontslag nemen en vervolgens wel door willen gaan als een groot deel van de NKV leden dat graag zou  willen . Het lijkt wel alsof Tom , die ik ken als iemand die toch behoorlijk mondig is op de 1 of andere manier met zijn rug tegen de muur staat en door het bestuur is 'gedwongen'om zoiets te zeggen en dat men zich verschuilt achter een geheimhoudingsclausule waarmee men hem eventueel mee om de oren wil slaan.

Vraag blijft , vanwaar deze geheimzinnigheid ?? Volgens mij wil Tom zich nog steeds inzetten voor onze sport als ik het goed heb begrepen. Voelen mensen binnen het bestuur zich''bedreigt' door Tom die natuurlijk uiteindelijk het gezicht van het NKV is , heel veel kennis van zaken heeft en natuurlijk de meeste kitesurfers achter zich heeft staan misschien kunnen een aantal personen dit niet velen. Of speelt er op de achtergrond een conflict wat natuurlijk kan, het zou niet de eerste keer zijn dat bestuurders van een organisatie al rollebollend met elkaar over straat gaan.

Kortom:
- Tom moet behouden blijven voor de sport, als iemand  zich heeft ingezet voor kitesurfend Nederland is hij het wel  
- NKV moet zo onderhand  openheid van zaken gaan geven.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #7 Februari 18, 2015, 21:32:21
edit2Rapporteer  
Ik kan me voorstellen dat zo'n clausule er voor bedoeld is om de vuile was niet op straat te hangen, wat schadelijk kan zijn voor de vereniging (zie de diverse topics hier op het forum, die los vd perikelen binnen de NKV, het imago geen goed doen).

Waar rook is is vuur, kijk eens na de statuten en probeer dan objectief na te gaan of het allemaal nog wel klopt... Wij "als in de leden" hebben recht op een antwoord.

Begrijp me overigens niet verkeerd, ben op veel gebieden vrijwilliger geweest, NKV kitecamp, verschillende evenementen en met de nieuwe website heb ik geholpen. Ik hoop dat de NKV blijft wat het is maar je moet objectief naar de feiten kijken die nu op tafel liggen en dan is het helaas een stuk minder.
Mich

Berichten: 138
Antwoord #8 Februari 18, 2015, 22:06:41
edit2Rapporteer  
Als ik "tussen de regels van Tom's verhaal doorlees", vinden het "nieuwe" bestuur hem een lastige vent. Het lijkt dat ze hem na een woordenwisseling (over het functioneren vh bestuur?) Aan de kant hebben geschoven.
Duidelijk is, dat Tom graag verder wil, maar dat dit door het huidige bestuur wordt geblokkeerd.
Opzeggen stond bij mij ook vooraan, maar daar is de sport helemaal niet bij gebaat!
Zonder belangenbehartiger voor het kitesurfen, zijn de meeste spots binnen 2 jaar gesloten! Dus dat is geen optie.
Iemand goede ideen over hoe verder?
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #9 Februari 19, 2015, 00:26:17
edit2Rapporteer  
Het is wachten op de ALV. Het bestuur heeft tot op heden niets losgelaten over een datum, ook niet in de laatste nieuwsbrief.

Je kan natuurlijk een mail sturen met de vraag wanneer de ALV komt. Mijn verwachting is dat die ergens in mei plaats vindt.
Dobbelsteen

Geen avatar

Berichten: 296
Antwoord #10 Februari 19, 2015, 09:00:12
edit2Rapporteer  
Ik kan me voorstellen dat zo'n clausule er voor bedoeld is om de vuile was niet op straat te hangen, wat schadelijk kan zijn voor de vereniging (zie de diverse topics hier op het forum, die los vd perikelen binnen de NKV, het imago geen goed doen).

Maar ik kan me ook voorstellen dat zo'n clausule er is zodat er vuile was kan ontstaan.
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #11 Februari 19, 2015, 10:21:10
edit2Rapporteer  
quote bestuur:

"Met betrekking tot jullie vraag over dhr. Rotmans doet het NKV Bestuur, zoals eerder vermeld, geen uitspraken. Dit betreft een persoonlijke kwestie met een werknemer en zij achten het dan ook, vanuit privacy redenen én uit respect voor dhr. Rotmans, zeer ongepast hierover mededelingen te doen. Dit los van het feit dat zij dit als werkgever ook niet mogen doen."
Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #12 Februari 19, 2015, 11:07:11
edit2Rapporteer  
Oef dit klinkt totaal niet open.
Oude politiek. Hou ik helemaal niet van, wil ik niets mee te maken hebben.
Ze doen alsof het voor dhr. Rotmans is dat ze niets zeggen, terwijl ze hem verbieden iets te zeggen.
Ik zeg m'n lidmaatschap op. Heb ik toch een jaar of 8 bijgedragen.
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #13 Februari 19, 2015, 13:03:36
edit2Rapporteer  
Ik zeg m'n lidmaatschap op. Heb ik toch een jaar of 8 bijgedragen.

Done.! heb het een paar maanden geleden al opgezegd.Het lijkt alleen niet tot het bestuur etc door te dringen.Ik blijf bestookt worden met af en toe een mail over de ALV,maar een bevestiging van opzegging blijft uit .......typisch
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #14 Februari 19, 2015, 14:31:47
edit2Rapporteer  
Oef dit klinkt totaal niet open.
Oude politiek. Hou ik helemaal niet van, wil ik niets mee te maken hebben.
Ze doen alsof het voor dhr. Rotmans is dat ze niets zeggen, terwijl ze hem verbieden iets te zeggen.
Ik zeg m'n lidmaatschap op. Heb ik toch een jaar of 8 bijgedragen.

Wacht met opzeggen totdat de ALV voorbij is, misschien heeft je stem nog nut voor de goede zaak.

Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #15 Februari 19, 2015, 18:51:35
edit2Rapporteer  
Nee ik heb het meteen gedaan.
Je zal wel gelijk hebben, maar ik ben allergisch voor rookgordijnen van ambtelijke taal.

Ik lees smeuïge onzin op Facebook, ik lees poëzie in 5 talen,  negentiende-eeuwse Philosophie in het Duits, ik scoor hoog bij het Nationael Dicteu, haperende zinnen na een zware kitesessie, alles kan ik aan, behalve dit parkeerbonnengeblaat in een kitesurferskluppie.... brrr....

Maarrrr..... was lekker op IJmuiden!
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #16 Februari 19, 2015, 20:03:31
edit2Rapporteer  
Oef dit klinkt totaal niet open.
Oude politiek. Hou ik helemaal niet van, wil ik niets mee te maken hebben.
Ze doen alsof het voor dhr. Rotmans is dat ze niets zeggen, terwijl ze hem verbieden iets te zeggen.
Ik zeg m'n lidmaatschap op. Heb ik toch een jaar of 8 bijgedragen.
dus het ligt allemaal aan het NKV...
laten we niet vergeten dat Tom zelf ook dat stukje papier met die clausule heeft getekend, als hij het met de ontslagregeling niet eens was had hij het waarschijnlijk niet gedaan. Waar 2 kijven...


En laten we nou niet gaan speculeren over het hoe en wat en waarom. Het heeft 0 toegevoegde waarde. Zolang we geen inside info hebben blijft het gis werk. Dit is tussen NKV en Tom. Dit gaat geen van ons allen wat aan. Als het anders was geweest dan had Tom hier zelf wel even een boekje open gedaan. Dus wat mij betreft is deze thread slotje waardig want meer toegevoegde waarde dan pure stemmingmakerij heeft dit niet.






Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #17 Februari 19, 2015, 20:27:31
edit2Rapporteer  
NKV staat voor Nederlandse Kitesurf VERENIGING

Een vertegenwoordiging van ruim 3000 leden. Dus jij zegt dus iets tussen 3000 leden en Tom!?
Waarom weet geen lid er dan van Eagle Jan?

En jij hebt het over een ontslag regeling, Tom zegt ontslag te hebben genomen.
Kun je het niet meer volgen of weet jij veel meer?
Dutchy112

Berichten: 467
Logs: 0 | 1669 uur
Antwoord #18 Februari 19, 2015, 21:41:18
edit2Rapporteer  
Oef dit klinkt totaal niet open.
Oude politiek. Hou ik helemaal niet van, wil ik niets mee te maken hebben.
Ze doen alsof het voor dhr. Rotmans is dat ze niets zeggen, terwijl ze hem verbieden iets te zeggen.
Ik zeg m'n lidmaatschap op. Heb ik toch een jaar of 8 bijgedragen.
dus het ligt allemaal aan het NKV...
laten we niet vergeten dat Tom zelf ook dat stukje papier met die clausule heeft getekend, als hij het met de ontslagregeling niet eens was had hij het waarschijnlijk niet gedaan. Waar 2 kijven...


En laten we nou niet gaan speculeren over het hoe en wat en waarom. Het heeft 0 toegevoegde waarde. Zolang we geen inside info hebben blijft het gis werk. Dit is tussen NKV en Tom. Dit gaat geen van ons allen wat aan. Als het anders was geweest dan had Tom hier zelf wel even een boekje open gedaan. Dus wat mij betreft is deze thread slotje waardig want meer toegevoegde waarde dan pure stemmingmakerij heeft dit niet.








E-J, of kan ik je beter engeltje - jan noemen?
Waar haal jij eneens de positiviteit  over de NKV vandaan en zou je me deze info even nader kunnen uitleggen, ik qoute; " Tom zelf ook dat stukje papier met die clausule heeft getekend, als hij het met de ontslagregeling.....".
Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #19 Februari 19, 2015, 23:27:26
edit2Rapporteer  
Oef dit klinkt totaal niet open.
Oef dit klinkt totaal niet open.

dus het ligt allemaal aan het NKV...


Nee hoor, ik weet van niets, van de ene partij, noch de andere partij.
Ik  zeg alleen dat ik allergisch ben voor zo'n tekst en voor die manier van communiceren.

Ik zal ze best allebei tekort doen, maar omdat in m'n overige leven dit soort communicatie niet geheel te vermijden is, doe ik het hier wel: wegwezen.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #20 Februari 19, 2015, 23:32:03
edit2Rapporteer  
Ok misschien moet ff NKV veranderen door "Het bestuur van het NKV" wat nogsteeds inhoud de vertegenwoordiging van ongeveer 3000 leden.

Over positiviteit: ik denk niet dat ik positief ben, ook niet negatief. Nogmaals ik laat het in het midden tot de ALV. En ga dus ook niet speculeren over dingen die tussen Tom en "het bestuur van het NKV" spelen. Simpelweg omdat Tom met o.a. de geheimhoudings clausule heeft ingestemd mbt eigen ontslag, zou hij dit niet hebben gedaan dan denk ik dat wij hier een andere discussie zouden voeren. Maar zolang wij daar niks vanaf weten kun je hier totaal niks over zeggen... leuk al die speculaties maar je schiet er niks mee op. En wat de veranderingen binnen de vereniging aangaat. zoals het voorheen ging, ging het zeker niet goed, zoals het nu gaat weet ik niet want ik heb nog geen resultaat gezien. Maar ik geef ze zoals eerder gezegd de tijd om de plannen uit te werken. En als ik de verhalen moet geloven, over het decentralizeren van het spot beheer (dus niet een vertegenwoordiger die alle zaakjes moet bijhouden wat onmogelijk is), verbetering van administratie, verbetering van communicatie,   toenadering zoeken naar het watersportverbond en nog wat dingen.. zie ik nog wel een lichtje aan het einde van de tunnel, die misschien nog feller schijnt dan voor de zomer.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #21 Februari 19, 2015, 23:38:23
edit2Rapporteer  
Arend, hoe komt het dat jij al deze informatie hebt die de regiovertegenwoordigers niet eens hebben?

Die plannen geven inderdaad hoop op verbetering, alleen de radiostilte, geheimhoudingsplicht, juridische taal en fouten die gemaakt zijn doen de vereniging nu zoveel kwaad dat dat ze wel met een heel goed verhaal moeten komen om het vertrouwen te herstellen.

Alleen al de manier van schrijven in de laatste nieuws nieuwsbrief heeft een aantal leden zich per direct uit laten schrijven.  Dat kan toch nooit de bedoeling geweest zijn?
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #22 Februari 20, 2015, 00:34:42
edit2Rapporteer  
......  toenadering zoeken naar het watersportverbond en nog wat dingen.. zie ik nog wel een lichtje aan het einde van de tunnel, die misschien nog feller schijnt dan voor de zomer.

sorry? Waar haal je deze wijsheid vandaan? Jaren geleden is een ALV besloten afscheid te nemen van het WSV!
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #23 Februari 20, 2015, 13:09:39
edit2Rapporteer  
Ik staak!
Tot de eerstkomende ALV ga ik niet meer het water op. Dat zal ze leren  loser  Grin

Ik blijf vooralsnog lid...Waarom weet ik zelf eigenlijk ook niet.
Nou ja, op de verzekering na dan.
Ik woon in Winschoten, maar krijg nou niet het idee dat de nkv veel voor ons in het noorden heeft betekend.
Gisteren kregen we te horen dat zuidlaardermeer onder druk staat.
Met een groepje locals gaan we nu zelf om tafel met een aantal instanties.



naja

Berichten: 355
Antwoord #24 Februari 20, 2015, 13:53:48
edit2Rapporteer  
Al dat geheimzinnige gedoe geeft er een slechte smaak aan en doet de vereniging meer slecht dan goed.Buiten wat er nu allemaal aan de hand is achter de schermen, zou het heel jammer zijn als Tom uitstapt.Ik denk dat een kitesurfverenging gebaat is met personen als Tom. 
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.