Unreasonable - Urban Kitesurfing with Kevin Langeree

HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
April 07, 2015, 17:46:44
edit2Rapporteer  

http://youtu.be/hYJ0VTuP0JQ

During one of the strongest wind storms of the year, O'Neill kitesurfer Kevin Langeree decided to be a bit unreasonable.

With 50+ knots of wind, Kevin took to the water for an urban kiteboard session in Amsterdam.

The goal: Reach Amsterdam Central Station and not to get busted by the police along the way.

Additional Hazards: Oil Tankers, Ferries and Unpredictable winds.
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #1 April 07, 2015, 20:39:40
edit2Rapporteer  
Cool!
Wel een beetje vaag einde.
Erwinn

Geen avatar

Berichten: 30
Antwoord #2 April 08, 2015, 06:05:54
edit2Rapporteer  
Fantastische reclame voor het kiten. Echt heel cool hoor!!  ThumpDown
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #3 April 08, 2015, 07:06:52
edit2Rapporteer  
Fantastische reclame voor het kiten. Echt heel cool hoor!!  ThumpDown

Helemaal mee eens! Totaal niet hoe het moet!
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #4 April 08, 2015, 08:37:03
edit2Rapporteer  
unlike
bikiniisuit

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #5 April 08, 2015, 09:33:10
edit2Rapporteer  
 ThumpsUp Wel cool. donder op  ThumpsUp

Te veel regels in Amsterdam...screw it!
Juist deze stunt hoort bij Amsterdam
Hij is uniek, hij mag naast de voorstelling van Matisse in het stedelijk, of de tijdelijke v Rembrandt in t Rijks.

(Veiligheid?: Een pier als in de UK, kan ik me voorstellen dat dat lonkt, maar deze locatie.....
daar heeft niemand zin in, ook niet zij die ontsnapt zijn uit Santpoort)

Think out of the box, en gooi niet alles over veiligheid op 1 hoop.

Think!
SanderRotterdam

Berichten: 21
Logs: 0 | 34 uur
Antwoord #6 April 08, 2015, 09:53:16
edit2Rapporteer  
ThumpsUp Wel cool. donder op  ThumpsUp

Te veel regels in Amsterdam...screw it!
Juist deze stunt hoort bij Amsterdam
Hij is uniek, hij mag naast de voorstelling van Matisse in het stedelijk, of de tijdelijke v Rembrandt in t Rijks.

(Veiligheid?: Een pier als in de UK, kan ik me voorstellen dat dat lonkt, maar deze locatie.....
daar heeft niemand zin in, ook niet zij die ontsnapt zijn uit Santpoort)

Think out of the box, en gooi niet alles over veiligheid op 1 hoop.

Think!

Ben het helemaal met je eens! Ziet er super tof uit en echt een coole stunt!! (met nadruk op Stunt)
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #7 April 08, 2015, 09:56:10
edit2Rapporteer  
ThumpsUp Wel cool. donder op  ThumpsUp

Te veel regels in Amsterdam...screw it!
Juist deze stunt hoort bij Amsterdam
Hij is uniek, hij mag naast de voorstelling van Matisse in het stedelijk, of de tijdelijke v Rembrandt in t Rijks.

(Veiligheid?: Een pier als in de UK, kan ik me voorstellen dat dat lonkt, maar deze locatie.....
daar heeft niemand zin in, ook niet zij die ontsnapt zijn uit Santpoort)

Think out of the box, en gooi niet alles over veiligheid op 1 hoop.

Think!

Veiligheid is voor jou dus niet de 1e prio? Vandaar... je sensatielust bij ieder ongeluk wat je hier opent...  ThumpDown

Dit los van het feit dat de veiligheid 1 van de fundamenten is waar het NKV en andere instanties hard voor moeten vechten om kitespots open te houden voor onze sport.

Dit soort acties zijn spectaculair, maar... verstandig? Als dit nou was opgezet in samenwerking met alle betrokken partijen; je moet je vergewissen dat er nu altijd thrillseekers zullen zijn die het even nadoen of nog spectaculairder willen overkomen.

...tot er werkelijk een ongeluk gebeurd is, er geen verzekering meer mee wil doen en jij als eerste loopt te smullen om het hier kamerbreed te presenteren

Zoals jezelf pleit:
Think!

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #8 April 08, 2015, 11:22:28
edit2Rapporteer  
Het blijft een extreme sport natuurlijk, maar voor diegenen die het zelf denken te doen in een drukke vaarroute: het is een promotie stunt waarbij gebruik word gemaakt van telelens om de indruk te wekken dat hij vlakbij de boten vaart en waarschijnlijk is de politie ook op de hoogte gesteld van de actie en word het gebruikt voor extra spanning in het filmpje.
bikiniisuit

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #9 April 08, 2015, 13:13:14
edit2Rapporteer  
daar heb je een punt Evan
hoeveel fotografen, mensen heb je nodig om dit zo snel op te zetten?
vergunning krijg je absoluut niet
wie verzint zoiets?
is dat kevin zelf, o neill? Marketing team?
Al die andere jumps daar kan ik mij iets bij voorstellen, kraan, pier, brug,
 maar dit????

Van de zomer was er iemand van Noord overgezwommen. Ze had die GVB boot gemist en was er klaar mee. Brandweer heeft r afgedroogd, klaar.

Hoort dit bij de sport? Ja! Dat heb ik niet verzonnen, het gebeurt. Het krijgt aandacht. En iedereen heeft -gelukkig- het recht om daar zijn mening op te geven, food for thought

En ja, ik schrijf al jaren over ongelukken. Mijn empathie factor is hoog. Net als Rickl, die voor mij begonnen is. We leren van ongelukken, maar ik leer ook veel van dit soort stunts. Misschien wel meer dan van ongelukken.

Ik kan genieten van deze stunt kevin langeree

Remco86

Geen avatar

Berichten: 31
Antwoord #10 April 08, 2015, 13:23:40
edit2Rapporteer  
Wat een stelletje azijnzeikers toch ook hier. Al het andere als heen en weer varen op 'Schellie' of Medemblik is 'slecht' voor de sport.. man, man, man. :')

Supervette actie, niemand die het na gaat doen. Kevin, je bent een held.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #11 April 08, 2015, 14:45:05
edit2Rapporteer  
Zo Bikini suit!
Eerder heb ik je wel anders gehoord m.b.t. veiligheid.
Kevin is een held, maar helaas is dit geen goed voorbeeld voor de sport als je zelf geen kiter bent.
En uit niets blijkt ook dat dit doorgestoken kaart is, in tegendeel!

Ik ben in principe tegen betutteling van de overheid.
Helaas doet die dat heel vaak, waardoor er vele spots voor ons ontoegankelijk zijn.

Iets terughoudender zou beter passen in dit geval.
P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #12 April 08, 2015, 15:11:02
edit2Rapporteer  
Super vet fillmpje ik ga morgen een o'neill wetsuit bestellen en zodra er wind staat urban kite ik wil net zo stoer zijn als Kevin.

Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #13 April 08, 2015, 20:34:34
edit2Rapporteer  
Wat als een onbekende kiter deze stunt had uitgehaald... ?
bikiniisuit

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #14 April 08, 2015, 21:44:45
edit2Rapporteer  
Wat als een onbekende kiter deze stunt had uitgehaald... ?

dan zou hij hartstikke dood zijn.

Evan ik denk dat dit filmpje hartstikke nep is. 1 april grap
der Torch

Berichten: 488
Antwoord #15 April 08, 2015, 21:46:09
edit2Rapporteer  
Megabruut!
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #16 April 08, 2015, 22:08:42
edit2Rapporteer  
Het filmpje is vandaag online gegaan dus 1 april grap zou beetje laat zijn Wink
Zo spectaculair gevaarlijk vind ik hem niet varen overigens. Door de montage lijkt het meer dan het is.
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #17 April 08, 2015, 22:10:14
edit2Rapporteer  
Megabruut!
Vertel ? , inderdaad leuk gemonteerd,kijk toch liever naar Nick zijn stunts Grin
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #18 April 09, 2015, 00:03:04
edit2Rapporteer  
Ik sta elke dag op de pont daar en heb er ook wel eens over nagedacht hoe het zou zijn om op het IJ te kiten. Met de wind uit WNW komt ie recht over het kanaal en is ie redelijk stabiel (voor zover dat kan), wanneer je dichter bij CS komt wordt het dan super vlagerig ivm bebouwing.

Natuurlijk doet Kevin hier geen risky dingen, de wind is super gusty, hard en bij een foutje heb je te maken met flink wat grote schepen. Ik weet wel dat het die dagen flink hard poeierde op het IJ, nog niet vaak zulke chop en spray op het IJ gezien.

Over het schaden van de kite sport en regeltjes laat ik me niet uit, weet niet wat er allemaal afgesproken is.
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #19 April 09, 2015, 20:35:24
edit2Rapporteer  
O'neill heeft meerdere filmpjes in hun 'unreasonable' categorie.. het is hun nieuwe marketing campagne. Misschien heeft Kevin dit zelf voorgesteld, misschien iemand anders, who knows.. en ja, dit is niet het goede voorbeeld, maar als er iemand is die zo'n stunt kan doen (en ook in kan schatten wanneer het niet zou kunnen) dan is 't toch wel the king of the air.

Ik vond 't wel een spannend filmpje iig. Leuk om te zien. Een tijdje terug heb ik ook een filmpje gezien van een wakeboarder achter een jetski in de grachten van a'dam of utrecht, mag ook niet, wel leuk zo'n stunt.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #20 April 09, 2015, 23:43:46
edit2Rapporteer  
Nog vetter had het geweest als dit in Rotterdam was opgenomen! More space meer urban. Met een dikkeZuid wester. Zullen we het project: Under the Bridges tot leven roepen?
Big Vin

Berichten: 282
Antwoord #21 April 10, 2015, 08:45:37
edit2Rapporteer  
Onder de bruggen door varen; mind blown
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #22 April 10, 2015, 15:13:40
edit2Rapporteer  
Start en landings spot gevonden (zonder dat je met kade muren loopt te niksten)! Dikke downwinder onder bruggen door is mogelijk Grin

eind punt is nabij grote doorgaande weg (ivm mogelijke vlucht route).
pewpew

Berichten: 779
Antwoord #23 April 10, 2015, 17:45:11
edit2Rapporteer  
Onder de bruggen door varen; mind blown

of er overheen springen  Cool
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.