kitesurfen en voeding

Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
April 14, 2015, 09:37:19
edit2Rapporteer  
Wat een top weekend, ben helemaal gesloopt. Nu nog herstellende Wink

Veel km's afgelegd;

http://www.kitetracker.com/gps/tracking?r=marcoboersma_33

http://www.kitetracker.com/gps/tracking?r=marcoboersma_34

ik merk dat ik vooraf eigenlijk altijd te weinig gegeten en gedronken heb.
Ben benieuwd of er nog iemand is die speciale voeding oid gebruikt, voor, tijdens en na het kiten.

Local

Geen avatar

Berichten: 216
Antwoord #1 April 14, 2015, 10:32:04
edit2Rapporteer  
Wat voor apparaatje heb je ? En je kan de data ook wel gebruiken met dashware denk ik ook wel leuk. Ik hoorde dacht eens iemand het over Kwark hebben, al weet ik niet of zuivel wel zo heel goed en gezond is ? Ik lus het niet zo graag, maar ze zullen vast een soort ofzoiets hebben wat ik wel lust. En waar moet je dan op letten wat er op staat, energie waarden kilojoules ofzoiets en hoeveel dan ? Zullen wel hele schema's zijn enzo.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #2 April 14, 2015, 10:36:46
edit2Rapporteer  
Citaat
ik merk dat ik vooraf eigenlijk altijd te weinig gedronken heb.

Ook niet een klein lekker bakkie pleur ??  Grin




SanderRotterdam

Berichten: 21
Logs: 0 | 34 uur
Antwoord #3 April 14, 2015, 11:08:32
edit2Rapporteer  
Ik neem altijd een fleswater mee (wel lekker na een paar slokken zeewater Wink )en ook  muesli/noten repen. Niks speciaals.. maar een reep eet je best makkelijk tussendoor en geeft toch weer wat energie.
stefan@

Berichten: 618
Logs: 0 | 464 uur
Antwoord #4 April 14, 2015, 11:16:39
edit2Rapporteer  
voor de sessie iets uit de onderstaande lijst, ,Langzame (goede) koolhydraten:
-zilvervliesrijst
-volkoren pasta
-volkoren brood
-groenten
-peulvruchten zoals bonen, erwten en linzen
-appel
-sinaasappel
-magere melk
-magere yoghurt


tijdens de sessie iets wat makkelijk te eten is
-banaan
-meuslireep
- chocolade 90% goed voor de focus Grin
- je kan zelf je sportdrank maken, (water,citroensap vers geperst, beetje suiker en zout)

na de sessie,
ook weer een goede maaltijd om alles weer op peil te brengen

Elk lichaam is anders dus verschilt ook per persoon waar hij/zij zich prettig bijvoeld
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #5 April 14, 2015, 11:30:35
edit2Rapporteer  
Hier boven staat het menu van wat een amsterdamse hipsterkiter zou kunnen zijn, die daarna nog ff over z'n biologische linksdraaiende moccacino decafe gaat zwetsen. Gewoon Sloten met bier drinken! Wordt je wat losser van en krijg je wat vloeibare bammetjes binnen. en na het kiten ff wat calorietjes er in knallen bij de Mc langs de A-15. Werkt tevens goed bij niersteen preventie.
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #6 April 14, 2015, 12:59:01
edit2Rapporteer  
Bij de coast to coast had ik muesli-repen in mijn wetsuit (bij de hals/shouders/borst) en een zakje capri-sun limonade met draaidop. Ik kon alles zonder problemen al varende consumeren.

Vooraf at ik een halve koe schater
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #7 April 14, 2015, 13:16:53
edit2Rapporteer  
Brinta
P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #8 April 14, 2015, 14:01:07
edit2Rapporteer  
Hier boven staat het menu van wat een amsterdamse hipsterkiter zou kunnen zijn, die daarna nog ff over z'n biologische linksdraaiende moccacino decafe gaat zwetsen. Gewoon Sloten met bier drinken! Wordt je wat losser van en krijg je wat vloeibare bammetjes binnen. en na het kiten ff wat calorietjes er in knallen bij de Mc langs de A-15. Werkt tevens goed bij niersteen preventie.

Hahaha wat een tekst Grin

Inderdaad lekker mcdrive
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #9 April 14, 2015, 15:06:10
edit2Rapporteer  
Wordt je wat losser van en krijg je wat vloeibare bammetjes binnen.

En dit werkt echt
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #10 April 14, 2015, 15:12:30
edit2Rapporteer  
Hier boven staat het menu van wat een amsterdamse hipsterkiter zou kunnen zijn, die daarna nog ff over z'n biologische linksdraaiende moccacino decafe gaat zwetsen. Gewoon Sloten met bier drinken! Wordt je wat losser van en krijg je wat vloeibare bammetjes binnen. en na het kiten ff wat calorietjes er in knallen bij de Mc langs de A-15. Werkt tevens goed bij niersteen preventie.



http://www.youtube.com/watch?v=tHR3GpLxr8o
Gerwinnaar

Geen avatar

Berichten: 55
Antwoord #11 April 14, 2015, 15:23:42
edit2Rapporteer  
ik hoop dat er nog adviezen zoals die van stefan@ komen gericht op na het kiten, ik heb het idee dat dit mij kan helpen bij mijn herstel. Alleen m'n maag vullen na die tijd helpt m'n spieren nog niet optimaal te herstellen, en ik denkt dat dit beter kan maar weet nog niet hoe. Ik eet vooraf gewoon als anders. Tijdens eet ik een krentenbol of eierkoek (echter plakt het zand hier aan vast dus niet handig) en een bidon water.
stefan@

Berichten: 618
Logs: 0 | 464 uur
Antwoord #12 April 14, 2015, 16:12:54
edit2Rapporteer  
ik hoop dat er nog adviezen zoals die van stefan@ komen gericht op na het kiten, ik heb het idee dat dit mij kan helpen bij mijn herstel. Alleen m'n maag vullen na die tijd helpt m'n spieren nog niet optimaal te herstellen, en ik denkt dat dit beter kan maar weet nog niet hoe. Ik eet vooraf gewoon als anders. Tijdens eet ik een krentenbol of eierkoek (echter plakt het zand hier aan vast dus niet handig) en een bidon water.

Aanvullen van lever- en spierglycogeen (koolhydraatvoorraden)
Aanvullen van vocht en elektrolyten verloren door zweet
Aanmaken van nieuw spiereiwit, van rode bloedcellen en andere celcomponenten als deel van aanpassing van het lichaam aan sport
Immuunsysteem optimaal laten werken om eventuele schade te herstellen
------------------------------

voor spier herstel is het beste om eiwitten te nemen,  makkelijkste is een eiwitshake ( let wel op, goedkope poeders zitten vaak vol vulmiddelen en suikers, wat ook niet bevordelijk is ), maar een omelet met groente en advocado kan ook, en voor het naar bed gaan een bak kwark naar binnen werken, in kwark zitten eiwitten die langzaam door je lichaam worden opgenomen, en je hebt eiwitten nog om je spieren te doen herstellen
Rule

Berichten: 174
Antwoord #13 April 14, 2015, 16:51:07
edit2Rapporteer  
Kip is goed voor je spieren (veel eiwit), broccoli en advocado zijn goed voor alles én er zit eiwit in.. Maar biertje is ook prima na t sporten, zolang je t bij 1/2 houdt. Na t kiten rij ik sowieso ff langs de McDonalds om uberhaupt thuis te komen maar als ik dan geen eiwitten naar binnen werk ben ik de volgende dag niet helemaal fit.

Dus voor energie tijdens t kiten moet je eigenlijk de dag ervoor flink wat pasta (langzame koolhydraten) vreten, voor t kiten alles naar binnen wat je te pakken krijgt en na t kiten vooral aan de eiwitten en water. Works for me, kan voor jou anders zijn..
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #14 April 14, 2015, 17:16:26
edit2Rapporteer  
Appel/sinaasappel zijn nou niet bepaald langzame koolhydraten Stefan! Verder lijkt me dat wel een redelijk rijtje, als je het zo precies wil aanpakken
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #15 April 14, 2015, 17:21:22
edit2Rapporteer  
Veel vetten, veel eiwitten, weinig koolhydraten. Je staat veel langer op het water zonder een hongerig gevoel omdat je vetten als brandstof hebt ipv koolhydraten. Die verbranden langzamer.
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #16 April 14, 2015, 17:33:04
edit2Rapporteer  
Zelfs Ruben is om naar gezond voer.. Ik hou het bij vitamine B  ThumpsUp R

Tussen door bananen.. licht verteerbaar dus geen energie dip en achteraf zorgt Jaap v/d Zeemeeuw voor een heerlijke calorierijke maaltijd.
The O

Berichten: 1931
Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #17 April 14, 2015, 17:46:31
edit2Rapporteer  
Als je oud ben duren de pijntjes gewoon wat langer.

Gesloopt ach je ben niet gewend een heel weekend of meerdere dagen uit te sloven.

Alleen zonnebrand is belangrijk de rest is bij zaak .
Drink veel als je naar je Kite bestemming toe gaat en tijdens of na je sessie doet al een hoop goed.

En wie doet een cooling down ????
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #18 April 14, 2015, 21:01:05
edit2Rapporteer  
Nog ff en iedereen gaat Quinoa vreten!
Walt0r

Berichten: 542
Antwoord #19 April 14, 2015, 21:43:00
edit2Rapporteer  
friet, frikandellen en bier natuurlijk!

naja even nuanceren; ik loop gemiddeld 50km per week, dan eet ik brinta, bananen en wat pasta's, na een 25km sessie een hersteldrankje. Maar met kiten voel ik me het beste met vette hap en bier...Smiley
Repete

Berichten: 123
Antwoord #20 April 14, 2015, 23:06:15
edit2Rapporteer  
Na het kiten bier en een haring met een bakkie kibbeling!
bikiniisuit

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #21 April 15, 2015, 08:46:30
edit2Rapporteer  
Preciesss,

@Stefan, je rijtje is typisch voor kerels of van die hele, hele hele HELE grote dames.

Ff, seriejeuus (010-pep-talk)
@arend, doe je shirt nauw ff omhoogh, schiet n fototje, en post m HIER
(.ooooh, ik zie bij het verkleden op de parkeerspot weer zooooooveeel hangbuiken hahahaha, hoe kan t dat de mannen in N Holland zo veel slanker (langer) zijn?


(Ik blijf het moeilijk vinden. Blijf na al die jaren nog steeds in experimenteer fase, van wat zal ik er nu eens in gooien. Zit nu in koffie met truffels (slagroom)/chocolade-amandelen fase. In de middag: banaan. Ik word snel snel moe, ga snel op mn kont uitrusten aan de waterlijn)
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #22 April 15, 2015, 14:41:28
edit2Rapporteer  
Preciesss,

@Stefan, je rijtje is typisch voor kerels of van die hele, hele hele HELE grote dames.

Ff, seriejeuus (010-pep-talk)
@arend, doe je shirt nauw ff omhoogh, schiet n fototje, en post m HIER
(.ooooh, ik zie bij het verkleden op de parkeerspot weer zooooooveeel hangbuiken hahahaha, hoe kan t dat de mannen in N Holland zo veel slanker (langer) zijn?


(Ik blijf het moeilijk vinden. Blijf na al die jaren nog steeds in experimenteer fase, van wat zal ik er nu eens in gooien. Zit nu in koffie met truffels (slagroom)/chocolade-amandelen fase. In de middag: banaan. Ik word snel snel moe, ga snel op mn kont uitrusten aan de waterlijn)


@Grace ik hoef die shirt niet omhoog te doen dat zit best goed daar. Zit geen gram teveel aan. Een wat die hangbuikzwijntjes betreft ach. Moeten ze zelf weten, je kan er ook niet naar kijken. Doe mij maar gewoon een pot bier en een vette burger na het kiten ik kan het best hebben, heb ook geen bureau baan, dat scheelt ook een hoop waardoor ik naast het kiten niet nogeens mijn tijd hoef te verdoen op de sportschool.

en waarom zijn mannen in N Holland zoveel slanker? Hier het antwoord: er zijn daar minder duitsers.
bikiniisuit

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #23 April 15, 2015, 20:07:02
edit2Rapporteer  
hihihihi, lig in een deuk
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #24 April 15, 2015, 20:23:16
edit2Rapporteer  
Ik heb overigens wel vaak last van veel dorst als ik eenmaal een paar uur weer thuis ben. Terwijl ik tijdens het kiten wel een litertje naar binnen tik.

Enig idee hoe dat te voorkomen is?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.