Wind- en weer waarschuwing 06-05

Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #25 Mei 06, 2015, 09:44:35
edit2Rapporteer  
De waarschuwing telt natuurlijk ook nog voor vandaag! Ik heb de openingspost ge-update.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #26 Mei 06, 2015, 09:52:17
edit2Rapporteer  
Liggen weer genoeg buien klaar in het kanaal en ze zullen niet verdwijnen met het aantrekken van de wind zoals gisteren. Vandaag dus constant de lucht in de gaten blijven houden!
brian

Berichten: 440
Logs: 0 | 8 uur
Antwoord #27 Mei 06, 2015, 10:14:32
edit2Rapporteer  
In Zeeland, Zuid-Holland en Noord-Holland geeft het KNMI in ieder geval kans op onweer bij buien af, van 12 t/m 15u. Voor de rest geven ze ook waarschuwingen voor windstoten rond de 43kn.
Dus sowieso de buien in de gaten houden inderdaad!
magic ed

Geen avatar

Berichten: 381
Antwoord #28 Mei 06, 2015, 10:35:17
edit2Rapporteer  
Buddies van me vaarden ook allemaal met 7m ozone c4 en north vegas, ook allemaal prima onder controle en ongeveer hetzelfde gewicht.

Let op! Dit is geen verwijt.
Dit is waar het mis zal gaan: andere kiters zien dat je met een 7m2 kan varen in deze omstandigheden, iets wat vroeger ook met een c kite ondenkbaar was. Vervolgens zullen minder ervaren en skilled kiters ook denken met een 7 m2 te kunnen varen met deze omstandigheden.

Mijn waarschuwing aan die andere kiters: doe dit niet! Bij twijfel weet je eigenlijk zeker dat je niet genoeg ervaring en kunde hebt.

Verder was het natuurlijk weer fantastisch. Ben wat later het water op gegaan met een 6 Rally, strapless. Mooie golven, strakke wind, heerlijke zon.
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #29 Mei 06, 2015, 10:46:33
edit2Rapporteer  
Ben het met je eens Ed, ik zag gister ook weer de nodige gasten varen die echt niet op het water hoorden. Die zien ons idd alles prima onder controle hebben en denken dat ze dat zelf dan ook hebben maar ze missen gewoonweg de ervaring en skills daarvoor. Oa een rode RRD 6m en ozone catalyst 6m langs zien stuiteren zonder enige controle. Overpowered varen in deze omstandigheden is niet voor de mensen die nog niet zo lang kiten of geen stormervaring hebben.
isomis

Berichten: 205
Antwoord #30 Mei 06, 2015, 17:22:33
edit2Rapporteer  
Bij ons was het gisteren ook gezellig op de spot met een trauma helikopter:

joosie

Berichten: 967
Antwoord #31 Mei 06, 2015, 18:57:59
edit2Rapporteer  
Waar is dat Isomis?
Gisteren op Schellinkhout ook heel veel gevaarlijke acties gezien, gelukkig liep het allemaal net goed af Roll Eyes
OOK van Windsurfers die hun materiaal niet onder controle hadden en door de lucht vlogen waarbij hun spullen als piepschuim over het water gingen de dijk op Undecided
Wees dus ook vanavond voorzichtig kijken is ook leuk  Tongue
kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #32 Mei 06, 2015, 19:07:09
edit2Rapporteer  

2 keer vh water gespurt toen er een onweer aankwam.
Dikke bliksems en daarna hagel en stevige gusts.

Wel een groot verschil met gisteren, leuke sessie op de Dam en daarna een meter tapas met een biertje in het zonnetje  ;-)
Fabian

Geen avatar

Berichten: 31
Antwoord #33 Mei 07, 2015, 08:58:22
edit2Rapporteer  
Stond gisteravond rond een uur of 18.30 op Schellinkhout en zag dat nog een iemand met een 7 het water opging maar die moest zijn kite releasen! Ben toen maar weer auto ingestapt en naar huis gegaan. Zaterdag nieuwe kans!
manofglass

Berichten: 151
Antwoord #34 Mei 07, 2015, 13:39:55
edit2Rapporteer  
dinsdag en woensdag weer lekkere uurtjes gehad op de plas bij de zandmotor.
dinsdag tikte de meter af en toe de 48 knopen aan en da's best hard. Op beide plassen was er behalve wij helemaal niemand....zelfs de wandelaars hielden 't blijkbaar voor gezien. Op zee zag ik nog wel 3 kites voorbijkomen (incl.kiter). Het waaide wel veel harder dan voorspeld maar gelukkig hadden we ook 5m kites meegesjouwd. Toen we vertrokken om 18.00 uur werd de wind ietsje minder en kwamen we nog andere stoere mannen tegen die ook nog ff gingen knallen.
Woensdag waren er bij aankomst nog 3 jongens aardig aan 't springen met een 7 en 8m kite maar wederom ging 't steeds harder waaien, tot 46 knopen, maar wederom 5 m kites bij ons dus lekker kunnen spelen. Wind was wel erg vlagerig....en da's wel vermoeiend en een aanslag op je spieren.
Na een keer of 20 mijn haren te hebben gewassen bij thuiskomst was 't zand er bijna weer uit Smiley
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #35 Mei 07, 2015, 23:53:51
edit2Rapporteer  
woensdag, Brouwersdam, rond 11.30 uur.
Donkere dreigende wolken komen dichterbij. Twee kiters blijven doorgaan. Hebben ze de donkere wolken niet gezien (?????), hebben ze de weersverwachtingen niet gelezen/gehoord (???????) of zijn het gewoon twee .... sukkels (????)

Hoe dan ook: plotseling draait iemand (Onze Lieve Heer(???) de wind- en de hagelkraan open. De eerste kiter heeft gelukkig nog net op tijd zijn kite kunnen landen .... hij en zijn kameraad kijken verder niet op of om of er nog andere kiters geholpen moeten worden ... Angry

De tweede kiter (witte kite) denkt op zijn gemak naar Natural High te kunnen lopen. Maar de wind pakt hem en sleurt hem dwars over het strand van Brouwerdam (200m??) richting de gebouwen van Natural High. Ik zie het vanaf een afstand (150m?) gebeuren en zet een sprint in maar kom geen meter dichterbij (leeftijd??). Gelukkig komt vanuit Natural High een reddende engel.

Naderhand heb ik niets vernomen van letsel of zo maar dit had ook heeeeeel anders kunnen aflopen Angry
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #36 Mei 08, 2015, 00:01:12
edit2Rapporteer  
Er is een reden dat kiten in Belgie verboden is lol
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #37 Mei 08, 2015, 00:11:08
edit2Rapporteer  
Van mij mogen ze zichzelf lekker naar de klote kiten, alleen jammer dat het de sport zo'n slechte naam geeft.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.