Naish pivot

PokkiePok

Geen avatar

Berichten: 13
Mei 11, 2015, 21:17:00
edit2Rapporteer  
Hi,


Recent heb ik de naish pivot getest daar ik plannen heb mijn huidige set met kites (12/9) te vervangen.
Een erg fijne kite met een bijzonder goede low end.

Mijn intentie was het kopen van een 7/9/12 daar ik bij harde wind met mijn huidige gear moest toekijken vanaf de kant.

Omdat de pivot een zeer goede low end heeft vraag ik mij af of ik ook goed uit ben met een 7/10 combinatie (tevens benieuwd vanaf hoeveel knopen de 10 vaarbaar is).
Twee kites hebben mijn voorkeur gezien het prijskaartje.
Helaas kan ik geen windrange overzicht voor deze kite vinden.

Mijn gewicht is 82 kg en vaar met een TT.

Ben erg benieuwd naar jullie meningen, bedankt!
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #1 Mei 11, 2015, 21:25:10
edit2Rapporteer  
Zee en/of binnenwater?
PokkiePok

Geen avatar

Berichten: 13
Antwoord #2 Mei 11, 2015, 21:44:21
edit2Rapporteer  
Vooralsnog binnenwater maar wil meer de zee op. Dus combo
Gerwinnaar

Geen avatar

Berichten: 55
Antwoord #3 Mei 11, 2015, 21:56:04
edit2Rapporteer  
Ik vaar een 8 en 11 pivot en ben 10kg zwaarder dan jij en vaar alleen op zee. Ik kan varen van 18 tot 40 knopen. De Hi-end is dus ook goed, ik heb al vlagen van 45knopen gehad.. Ik denk dat een 7 10 combo wel goed zal werken voor jou. Ik had hiervoor een 7,9 en 12 park uit 2011 met vrijwel het zelfde bereik, met de 7m park kon ik wel langer doorvaren. De pivots zijn echt top kites!
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #4 Mei 11, 2015, 22:49:16
edit2Rapporteer  
Park heeft gaten in zijn wingtips (om het water te laten weglopen) en verliest daardoor veel kracht daar de druk binnen de kite weglekt (wegspuit).
Dat maakt al snel een verschil van 1m2.

Omdat de Pivot snel draait (veel sneller dan een Park) kun je bij weinig wind hem met sinussen opgang houden en zo snelheid opbouwen totdat je voldoende snelhied hebt en kunt laten staan op '10u30'.  Het leukste voor 82kg is 10/7/5
PokkiePok

Geen avatar

Berichten: 13
Antwoord #5 Mei 11, 2015, 23:45:00
edit2Rapporteer  
Park heeft gaten in zijn wingtips (om het water te laten weglopen) en verliest daardoor veel kracht daar de druk binnen de kite weglekt (wegspuit).
Dat maakt al snel een verschil van 1m2.

Omdat de Pivot snel draait (veel sneller dan een Park) kun je bij weinig wind hem met sinussen opgang houden en zo snelheid opbouwen totdat je voldoende snelhied hebt en kunt laten staan op '10u30'.  Het leukste voor 82kg is 10/7/5

Zo heb ik dat inderdaad ervaren. Wat zal de range voor de 7 zijn? Enig idee? Ben ook erg benieuwd wat het verschil in de low end tussen een 12 en een 10m met mijn gewicht.
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #6 Mei 12, 2015, 09:13:14
edit2Rapporteer  
Wat je misschien het beste kunt doen, (zo heb ik het gedaan) is bepalen welke kite je het meeste
wil gaan gebruiken,en welke maat je het lekkerste vindt.
En dan de rest van de maten om deze maat heen te bepalen.

Zo twijfelde ik over de Pivot 8 en 9, en vond na wat testen de 8 toch de lekkerste maat, en heb toen
de 6 en 10 erbij genomen om de set complete te maken.

Ik ben ook 10 kilo zwaarder, maar heb voor de net niet wind dagen nog een oude ride 14 mtr liggen.

Ik denk voor jou dat een setje 6/9/11 of 6/8/11 wel een mooie combo is


eenzwemvijver.be

Berichten: 11
Antwoord #7 Juli 23, 2015, 22:35:08
edit2Rapporteer  
Heb afgelopen weekend mijn 2 nieuwe Pivot's 12 en 10 m2 op 1 dag kunnen testen . Komende van switchblades is dit toch nog veel meer fun . De 12 m2 draait zo snel als een 10 SB en de 10 is uiteraard nog veel sneller . Ben van plan 14 en 8 m2 ook bij te kopen . Opmerkelijk is dat het verhaal van dat de kite je zacht neerzet bij het springen echt wel waar is .

Je kan gerust 3 m2 uit elkaar bestellen want de hi -end is geweldig .
Ik niet gedaan want mijn vriendin kite ook steeds 2 m2 kleiner dan mij vandaar .

Echt leuke kite's dus :-)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.