Zeeko Aluminium Foil

KappuhH

Berichten: 3273
Juli 14, 2015, 21:48:26
edit2Rapporteer  
Zeeko brengt een aluminium foil uit die slechts 799 euro kost! Dat is nog niet eens de helft van de carbon foil. De Zeeko foils doen het erg goed in de test van het Franse kitemagazine:




http://vimeo.com/131644537
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 Juli 14, 2015, 23:02:47
edit2Rapporteer  
http://www.kiteforum.com/viewtopic.php?f=196&t=2389336
Op kiteforum zijn ze redelijk kritisch over deze test en de manier waarop de uitkomst tot stand gekomen is.

Afgezien daarvan geloof ik wel dat dit een van de betere foils is waar je ook nog mee kunt doorgroeien en dat voor een enorm scherpe prijs. Nicolas zelf zegt dat je hiermee de 28kn kunt halen. Dat is bijna twee keer zo snel als de North en Liquid-Force foils die rond de 15-18kn boardsnelheid blijven steken.
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #2 Juli 15, 2015, 07:34:43
edit2Rapporteer  
ziet er interessant uit Wink
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #3 Juli 15, 2015, 08:46:26
edit2Rapporteer  
 ThumpsUp Ziet er top uit, hoe zit het met het verschil in gewicht tov de carbon versie?
Maarten van Andel

Geen avatar

Berichten: 8
Antwoord #4 Augustus 29, 2015, 09:14:12
edit2Rapporteer  
Behalve als je een "racer" bent en het niet erg vind om je helemaal te laten schoonspoelen tijdens je eerste sessie's is er volgens mij maar 1 goede keuze op dit moment als je wilt leren folien en dat is de Liquid-Force.
De combinatie van het modulaire aluminium systeem en verwisselbare vinnen maakt het echt een topper.
De vinnen die er standaard bij zitten maken het mogelijk om bij lage snelheid al uit het water te komen.

Voor mensen die willen besparen kun je de foil zonder plank kopen en onder een willekeurig bord schroeven.

Carbon heeft een heel groot nadeel en dat is de kwetsbaarheid.
Als je je foil beschadigd bij transport, je laat hem vallen of je vaart ergens tegen aan dan ben je echt aan de beurt.
Ook carbon kun je repareren maar het word nooit meer wat het geweest is!

Ik heb zelf een LF gekocht en heb hem aangepast om het nog makkelijker te maken om te leren foilen met een kortere mast en een langere " fuselage ".



Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #5 Augustus 29, 2015, 21:28:51
edit2Rapporteer  
Bakfiets, die foil series van Zeeko is precies zoals jij beweert volledig modulair en uitwisselbaar, en te monteren onder ieder board. Bij mij bijvoorbeeld een skim.
Zeeko kwam daar jaren geleden al als eerste mee..

Veel plezier met je LF foil
Ik denk dat Chris blij is met zo'n reclamebord als jij Wink
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.