Biarritz/Bayonne atlantische kust zuid frankrijk

Bbtw

Berichten: 232
Logs: 0 | 118 uur
Juli 15, 2015, 21:00:27
edit2Rapporteer  
Wij gaan over een aantal weken naar de atlantische kust van zuid Frankrijk in de buurt van Biarritz/Bayonne. Heeft toevallig een van jullie ervaring met de kitespots daar in de buurt en wat we gemiddeld qua wind kunnen gaan verwachten?
Ponk

Geen avatar

Berichten: 197
Antwoord #1 Juli 16, 2015, 09:51:14
edit2Rapporteer  
Ja Ik kom daar geregeld omdat mijn kinderen surfers zijn.
Dat gaat goed , maar de wind is kort gezegd ruk..
Ze varen daar met maten die wij allang vergeten zijn... 16 mtr etc.
Als ze het daar winderig vinden pak je hier je kite nog niet eens uit........

klinkt opwekkend niet....

Maar af en toe kan je best wel wat varen hoor....kan ook wel eens een dag meer wind zijn....
Maar als het mooi weer is, zijn de stranden overvol en kan je echt maar moeilijk/niet launchen...
de vele surfers daar gelaten..waar je dan nog tussen door moet.
meestal is er meer plek op het naaktstrand, minder mensen...vaak een stukje lopen..of echt verder lopen.

Bij Ondres iets boven Bayonne kan je makkelijk tot aan het strand rijden...Daar kan je ook wat makkelijker een plek vinden om te starten.. soms wat lopen...
Op Hossegor kiten ze bij het naaktstrand...
Maar in principe mag/mocht je overal varen ...Maar kijk vooral waar de locals zitten...
En let op de golven zijn veel krachtiger dan hier en dan met weinig wind.....
En neem je alleraller grootste kite mee, oh en je gewone surfboard  Grin



zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #2 Juli 17, 2015, 22:12:05
edit2Rapporteer  
Ik heb er ook eens 2 weken in Biarritz gezeten 2 dagen wat wind gehad nauwelijks de moeite om te kiten  Undecided
Verder een erg krachtige branding (vandaar ook de vele golfsurfers) die niet ongevaarlijk is.
Dus slecht om te kiten ...maar goed om te golfsurfen.. Grin
Jay Cabrinha

Berichten: 187
Logs: 0 | 169 uur
Antwoord #3 Juli 18, 2015, 07:30:08
edit2Rapporteer  
golfsurfen is daar meer dan super idd, kiten daar niet te doen.
P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #4 Juli 18, 2015, 11:35:13
edit2Rapporteer  
Ben 3 jaar geleden op (golf)surfkamp geweest in Moliets en daar waren ook dagelijks locale kiters . Vanaf 3 uur smiddags steekt de wind op die daarna nog iets aantrek tot vroeg in de avond daarop kan je prima kite met een 10-12 m en twintip. Had toen net die zomer kitesurf lessen gehad in Nederland en had m'n eigen spullen mee genomen om te oefenen, maar dat was toen nog niet te doen voor mij daar in zee, maar als je het al onder die knie hebt geen probleem natuurlijk. Het is alleen wel zoals hier boven al gezegd wordt meer een plek voor golf surfers dus die wil je niet tot last zijn natuurlijk, maar de stranden zijn daar gigantisch groot en er is plek zat dus het kan zeker aan het einde van de middag op de thermische wind.
Bbtw

Berichten: 232
Logs: 0 | 118 uur
Antwoord #5 Juli 18, 2015, 12:34:19
edit2Rapporteer  
Hmmm, bedankt voor de reacties.

Toch maar wat lessen golfsurfen pakken daar.

Vorig jaar zaten we aan de Middellandse zee bij la franqui/leucate, daar hadden we toen veel mazzel met veel wind.
Voor ons is het primair een gezinsvakantie waarin het leuk zou zijn een paar lekkere sessies te kunnen varen.

Grote maten mee en fingers crossed
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #6 Juli 18, 2015, 15:18:09
edit2Rapporteer  
Twee jaar geleden bij La Franqui (ook met gezin) echt drie dagen op en af 45kn in de zomer gehad. Wat is een 7m opeens groot. Had ik toen maar al mijn 5je
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.