Chrono v2

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #25 September 18, 2015, 14:27:26
edit2Rapporteer  
Van iemand met PH in zijn naam had ik wel verwacht dat hij daar de betekenis van zou weten.  (PH is het Nederlandse voorvoegsel van de vluegtuig registratie nummers)

Gaat dus om de Lift/drag ratio, ofwel hoe efficiënt een vleugel lift genereert.


PH-6810

Geen avatar

Berichten: 45
Antwoord #26 September 18, 2015, 15:26:31
edit2Rapporteer  
PH is het Nederlandse voorvoegsel van de vliegtuig registratie nummers)

I know Smiley En voor de oplettende kijker: PH-xxxx, met vier karakters zijn zweefvliegtuigen en PH-xxx, met drie karakters zijn motorvliegtuigen.

Gaat dus om de Lift/drag ratio, ofwel hoe efficiënt een vleugel lift genereert.

Maar goed dit wist ik dus niet. Weer wat geleerd. Thanks.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #27 September 18, 2015, 18:19:43
edit2Rapporteer  
En ik ook wat geleerd over die vluchtnummers én de Sonic FR Wink
Erik@Spijk

Berichten: 861
Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #28 September 19, 2015, 21:26:10
edit2Rapporteer  
Iemand een mooi onderaanzicht van de speed 4 en Sonic? Al blijft het lastig meten natuurlijk omdat je de maat niet weet en de AR per maat kan verschillen naast de vertekening door de lens en camerapositie.

Bij de FS Speed kan je dit denk ik niet makkelijk meten omdat de kite meer "c" krijgt als je depowered .Een van de drie redenen dat de range van de kite groot is.(Tripple depower)
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #29 Oktober 07, 2015, 10:15:26
edit2Rapporteer  
Maatje heeft zijn 13m uit het buitenland al wel binnen en gelijk kunnen testen gisteren. Was te kort om er zelf ook mee te varen maar wel de 12m er even overheen gelegd en daar kun je ook het verschil in AR goed zien.

Daarnaast is hij een stuk makkelijker op 12u te houden in minimale wind, waar ik met mijn 12m problemen had om het water in te wandelen had hij er zonder foilkite ervaring 0,0 last van. Draaisnelheid en vullen gaat ook sneller dan de V1 12m. Ook zijn de nylon verstevigingen in de LE een stuk stijver en lopen verder door.
D-ice

Geen avatar

Berichten: 28
Antwoord #30 Oktober 07, 2015, 10:56:17
edit2Rapporteer  
Ook duidelijk te zien dat wit niet heel lang wit blijft  Tongue
PH-6810

Geen avatar

Berichten: 45
Antwoord #31 Oktober 07, 2015, 11:04:24
edit2Rapporteer  
Was te kort om er zelf ook mee te varen...


Evan, wil je als je met de ChronoV2 hebt gevaren een kort verslag uitbrengen? Ik ben ook benieuwd naar de low- en high-end van de 13m. Toevallig net de maat die ik op de shortlist heb staan voor 2016.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #32 Oktober 07, 2015, 11:09:04
edit2Rapporteer  
Ik ga hem helemaal uitpluizen, wil je de windrange voor hydrofoil of twintip?
PH-6810

Geen avatar

Berichten: 45
Antwoord #33 Oktober 07, 2015, 11:47:37
edit2Rapporteer  
Thanks! Voor een twintip (134 x 41 cm). Ik ben benieuwd...
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #34 Oktober 07, 2015, 12:08:41
edit2Rapporteer  
Mooi vergelijk Evan! Dat ziet er al een stuk beter uit en je verhaal over stabiliteit is een hele mooie verbetering

Maar zal het low-end gelijk zijn aan de 12m? Zo op elkaar lijkt het een 12m met alleen een breder vleugelprofiel (koorde)
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #35 Oktober 10, 2015, 14:04:49
edit2Rapporteer  
Ze zijn binnen, ook de 11m als testkite. Genoeg wind komende dagen!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.