Switch Bar V3

Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
September 14, 2015, 14:33:26
edit2Rapporteer  
De nieuwe bar van Switch is net verschenen. Lijkt erg op de V2 bar, maar er zijn wat veranderingen doorgevoerd waar veel mensen naar vroegen.

- Nieuwe kleur: Oranje links, grijs rechts plus een oranje QR
- Magnetische depower ball
- Spring loaded QR, makkelijker resetten
- Langere en stijvere donkey dick
- Verstelbare frontpigtails
- Dikkere en anders geweven depowerlijn voor minder slijtage
- 4,5 of 6 lijns optie

Voor sommige lijnopties moet een aparte kit gekocht worden.

Prijs is nog mooi gebleven, 260,- (plus verzendkosten. gratis verzenden icm kite of board)





Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #1 September 14, 2015, 14:38:50
edit2Rapporteer  
Ziet er mooi uit op het eerste gezicht. Wel erg jammer dat er nog steeds geen zachter bar-ends op zitten maar zo'n mooie uitstekende en vooral harde punt...

Verder was de bargrip bij de controller twee extreem hard, ben benieuwd of dat bij deze minder is.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #2 September 14, 2015, 14:51:38
edit2Rapporteer  
Ziet er mooi uit op het eerste gezicht. Wel erg jammer dat er nog steeds geen zachter bar-ends op zitten maar zo'n mooie uitstekende punt...

Verder was de bargrip bij de controller twee extreem hard, ben benieuwd of dat bij deze minder is.

Die punten zijn van een zacht rubber gemaakt, dus dat absorbeert de schokken wel. Het zwarte van de barends is wel gewoon hard.

De grip is hetzelfde als de V2. Persoonlijk vind ik het een erg fijne grip. Voelt direct en solide en slijt niet. Ik wil niet het gevoel hebben dat ik in een spons sta te knijpen zoals bij Ozone bijvoorbeeld. Een mogelijk nadeel is inderdaad dat na een paar uur kiten wat zere handen zou kunnen krijgen. Ik heb er zelf geen last van in ieder geval. Je went eraan.

Ik ben wel benieuwd of ze de bar iets lichter hebben gemaakt. Ik vermoed van niet aangezien de swivel en clamcleat praktisch hetzelfde zijn. Enige winst zou in de QR kunnen zitten, maar daar is niks van gezegd.
 
PH-6810

Geen avatar

Berichten: 45
Antwoord #3 September 14, 2015, 16:44:29
edit2Rapporteer  
De kleuren van de bar zijn een stuk beter dan het blauw in de V2. Ik had zelf alleen voor rood gekozen in plaats van oranje. Rood aan de linkerkant is toch de standaard (aan het worden).

Op het Switch-forum las ik ook dat de V2 bar vrij zwaar is. Zou fijn zijn als deze bar lichter is. Overigens vind ik de Ozone bar een prettige grip hebben en niet als een spons aanvoelen...

Switch is in ieder geval lekker aan het vernieuwen. Onlangs is ook al de nieuwe Element V4 geïntroduceerd. Jammer dat je het merk niet veel tegenkomt aan de NL-kust.
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #4 September 14, 2015, 16:47:41
edit2Rapporteer  
€ 260,=   ThumpsUp voor een bar, welk merk doet dat na, wie gaat de uitdaging aan  Grin
Snap best dat er geld verdiend moet worden maar een beetje merk gaat al naar de € 500,=
Mijn Controler 2 doet het nog best, alleen jammer dat ze nog steeds dat ongrijpbare balletje gebruiken  Huh
En ja ik vind de grip ook hard. Rood zwart was idd beter geweest.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #5 September 14, 2015, 18:27:34
edit2Rapporteer  
.... Wel erg jammer dat er nog steeds geen zachter bar-ends op zitten maar zo'n mooie uitstekende punt...
Verder was de bargrip bij de controller twee extreem hard, ben benieuwd of dat bij deze minder is.
......
De grip is hetzelfde als de V2. Persoonlijk vind ik het een erg fijne grip. Voelt direct en solide en slijt niet. Ik wil niet het gevoel hebben dat ik in een spons sta te knijpen zoals bij Ozone bijvoorbeeld.....
...
Bar hoef je alleen vast te houden he Fax. Nog nooit iemand horen klagen over zachtheid van Ozone grip btw. Swivel is mooi aan de Switch bar.
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #6 September 14, 2015, 19:06:27
edit2Rapporteer  

- Langere en stijvere donkey dick

En nu aan je niet kitende vrienden uitleggen waarom ze graag die Switch Controller V3 moest hebben...
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #7 September 14, 2015, 19:41:18
edit2Rapporteer  
Citaat
€ 260,=  voor een bar, welk merk doet dat na, wie gaat de uitdaging aan

Mijn custom ozone bar van Infexion was niet veel duurder.
Maar verder lijkt mij dit een prima bar, zeker voor het geld

 ThumpsUp Switch.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #8 September 14, 2015, 21:36:21
edit2Rapporteer  
.... Wel erg jammer dat er nog steeds geen zachter bar-ends op zitten maar zo'n mooie uitstekende punt...
Verder was de bargrip bij de controller twee extreem hard, ben benieuwd of dat bij deze minder is.
......
De grip is hetzelfde als de V2. Persoonlijk vind ik het een erg fijne grip. Voelt direct en solide en slijt niet. Ik wil niet het gevoel hebben dat ik in een spons sta te knijpen zoals bij Ozone bijvoorbeeld.....
...
Bar hoef je alleen vast te houden he Fax. Nog nooit iemand horen klagen over zachtheid van Ozone grip btw. Swivel is mooi aan de Switch bar.


Ik zeg ook niet dat het slecht is ofzo. Ik vind het gewoon niet zo fijn aanvoelen dat zachte.
Big Vin

Berichten: 282
Antwoord #9 September 15, 2015, 09:20:02
edit2Rapporteer  
ik vind de ozone grip ook niet fijn. Iets te dik en zacht, en te voorgevormd.
Krijg er snel vermoeide handen van, liever een wat hardere grip...
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #10 September 15, 2015, 10:01:49
edit2Rapporteer  
ja gek eigenlijk, juist het contact tussen mens en materiaal kan veel uitmaken tussen frustratie of plezier.
Zoveel mensen, zoveel verschillen en dus verschillende zadels, handvatten, stoelen, schoenen, toiletbrillen whatever
Maar ieder zichzelf respecterend kitemerk is nog niet op het idee gekomen dat je barren in een zachte danwel harde gripversie zou kunnen leveren. Waarschijnlijk het goedkoopste onderdeel maakt het meeste uit...

Btw. Als het om de prijs gaat levert Switch voor 260 euries een keurige bar,
alleen moet je op kleine details wel inleveren op kwaliteit en functie. De bar zelf en de onderdelen zijn mij te zwaar en verder de QR, cleat en swivel te groot. Het metaal van laatste genoemde delen is erg grof afgewerkt. Los van de kleurverandering zijn vrijwel alle delen hetzelfde gebleven als de V2. Kortom gewicht zal niet of nauwelijks zijn afgenomen.

Nu is het net een simpeler kopie van de North Thrustbar 2012 (en die zul je wss nog goedkoper kunnen bemachtigen)
Gehaktdag

Berichten: 549
Antwoord #11 September 15, 2015, 13:28:35
edit2Rapporteer  
Geen plastic inserts Sad
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #12 September 15, 2015, 15:37:07
edit2Rapporteer  
ja gek eigenlijk, juist het contact tussen mens en materiaal kan veel uitmaken tussen frustratie of plezier.
Zoveel mensen, zoveel verschillen en dus verschillende zadels, handvatten, stoelen, schoenen, toiletbrillen whatever
Maar ieder zichzelf respecterend kitemerk is nog niet op het idee gekomen dat je barren in een zachte danwel harde gripversie zou kunnen leveren. Waarschijnlijk het goedkoopste onderdeel maakt het meeste uit...

Btw. Als het om de prijs gaat levert Switch voor 260 euries een keurige bar,
alleen moet je op kleine details wel inleveren op kwaliteit en functie. De bar zelf en de onderdelen zijn mij te zwaar en verder de QR, cleat en swivel te groot. Het metaal van laatste genoemde delen is erg grof afgewerkt. Los van de kleurverandering zijn vrijwel alle delen hetzelfde gebleven als de V2. Kortom gewicht zal niet of nauwelijks zijn afgenomen.

Nu is het net een simpeler kopie van de North Thrustbar 2012 (en die zul je wss nog goedkoper kunnen bemachtigen)



Ik volg je even niet zo over kwaliteit en functie? Kwalitatief is het allemaal hetzelfde als andere barren. Stevig metaal, stevig plastic, slijtage eigenlijk alleen op de depowerlijn. Metaal van de cleat is gewoon glad, er zit gewoon een grof ogende textuur in de kleur. De swivel is glad gepolijst op de delen waar het nodig is.

Ik ben het wel met je eens dat de QR en cleat te groot en te zwaar zijn. De swivel is kleiner dan soortgelijke swivels van Mutiny/Slingshot. Ik had zelf liever ook gezien dat ze lichter geworden zouden zijn.

Estetisch had het ook allemaal wel iets mooier gekund, en dat is waar je vooral op inlevert. Een compacte zwarte plastic cleat ziet er toch beter uit dan de ruitvormige grote metalen de Switch heeft. Zelfde geldt voor swivels die mooi ingepakt zijn in plastic. Of de grote lompe QR. Maar daar kan ik me tijdens het varen eigenlijk niet zo druk om maken.

Verder is het in de basis een kopie van de oude North bar ja, was het vanaf V1 al, maar je hebt echt wel meer functionaliteit met name danzkij de swivel.

Het is een evolutie, geen revolutie. Smiley

Geen plastic inserts Sad


Mwa, dat werkt ook niet helemaal super hoor. Vroeg of laat slijt dat ook door, en als je ze dan niet gelijk vervang zorgt het alleen maar voor meer slijtage op de lijn.

Ik heb al bijna 200 sessies op mijn V2 bar zitten, en het bargat is nog mooi rond en glad.

Owja 1 ding dat me niet helemaal bevalt bij de V3: Het stukje magnetische tape waar de depowerball op klikt zorgt ervoor dat de cleat iets verder van je vandaan is. Dus iets verder reiken om te depoweren en de stopperball zit dichter bij je.

Godver, ze weten hoe ze promotiefoto's moeten maken hoor. Ik heb er gelijk 5 besteld Grin

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.