Beginners cursus

Fransman

Geen avatar

Berichten: 2
September 15, 2015, 13:45:30
edit2Rapporteer  
Heej, zal me eerst even voorstellen.

Ben René, 27 jaar oud (2m, en 90kg) en kom uit omgeving Eindhoven. Beetje ver van de zee inderdaad, maar dat gaat me niet tegenhouden om te gaan beginnen met deze sport.

De laatste 4 jaar mezelf bezig gehouden met motor (circuit)racen, en 1 maand terug mijn 3de motor crash gehad waarmee ik mijn arm / pols gebroken heb. Voor mij een goede reden om eens van hobby te veranderen.
Ben hier nu een poosje aan het meekijken, inmiddels mezelf redelijk ingelezen over kite termen / materiaal etc.

Alleen nu het volgende. Het zal vanaf nu nog zon 2 maanden duren voordat ik weer volledig hersteld ben, en ik zou hierna graag beginnen met een (beginners) kite cursus. Kan alleen geen scholen vinden die in zeg maar november nog cursussen organiseren.
Misschien dat hier iemand wat weet?

Aan materiaal denk ik:

-Cabrinha switchblade 12m 2016
-F-one TRAX hrd 137 x 42 2016
-5/4 wetsuit, etc etc

Dit kan natuurlijk nog veranderen aan de hand van adviesen.


Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #1 September 15, 2015, 14:01:54
edit2Rapporteer  
Ff wachten tot het voorjaar.  Nu gaan lessen heeft geen zin meer. ga in het voorjaar, eind april/mei (dan heb je heel de zomer om lekker te kunnen oefenen).
 ga je nu dan sta je in de winter stil en kun je in het voorjaar weer gaan lessen... geloof me, het water is in november/december al veel te koud voor 'n beginner die steeds in het water ligt. laat jr niet wijs makendoor instruczeurs die dan lessen aanbieden.
Wat materiaal betreft ook lekker wachten.
 De groeten van een kitesurf instructeur.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #2 September 15, 2015, 14:28:27
edit2Rapporteer  
Klopt helemaal!

In het voorjaar een beginnerscursus volgen bijvoorbeeld bij Vertigo in Vrouwenpolder en daarna zo vaak mogelijk richting kust rijden om te oefenen ....

http://www.vertigo-sports.com/


Veel succes en plezier!
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #3 September 15, 2015, 15:34:24
edit2Rapporteer  
nou.   als we toch zo beginnen... Neem dan les s bij Surf&soul op het autostrand te oostvoorne op het meest veilige kitesurf en daarmee dus ook de bests beginners spot van heel NL!!! Zeer ervaren instructeurs inbegrepen ThumpsUp
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #4 September 15, 2015, 17:06:33
edit2Rapporteer  
Welkom René, we hebben in Brabant actieve kite-apps. Laat maar weten als je toegevoegd wil worden. Als je fanatiek bent, kun je ook nog beginnen. Kwestie van een warm wetsuit. Ik ben in mijn eerste jaar eind augustus gestart, niks mis mee. Als je er dit najaar echt voor wil gaan, dan is een 12m als enige kite aan de grote kant.
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #5 September 15, 2015, 19:59:16
edit2Rapporteer  
Als je in november wil beginnen moet je naar egypte of iets dergelijks, geen school in NL zal dan nog open zijn
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #6 September 15, 2015, 21:27:04
edit2Rapporteer  
Als je in november wil beginnen moet je naar egypte of iets dergelijks, geen school in NL zal dan nog open zijn

ga alleen naar het buitenland als je al kunt varen. anders zonde geld.
Straight edge

Berichten: 526
Antwoord #7 September 17, 2015, 07:30:30
edit2Rapporteer  
Rachid geeft wel les in november
PH-6810

Geen avatar

Berichten: 45
Antwoord #8 September 17, 2015, 09:30:48
edit2Rapporteer  
Hallo René,

Als ik jou was, zou ik bij André (Geloof68) les nemen. André geeft prima les en gebruikt de nieuwste materialen. Wellicht kunnen jullie ook car-poolen van en naar Brabant...

Succes!
Fransman

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #9 September 17, 2015, 12:12:14
edit2Rapporteer  
Alvast bedankt voor alle feedback en info !

Wat ik begrijp van oa dit forum, is dat (uitzonderingen daargelaten) je vrijwel het gehele jaar kan kiten.
Vandaar dat ik er graag na mijn herstel zou willen beginnen.
Maar nu ik deze reacties lees, begrijp dat het voor een beginner niet echt ideale omstandigheden zijn om tijdens herft / winter te gaan beginnen. Ook niet met een goed wet / dry suit en een wat kleinere kite ivm hogere windsnelheid?

Lees dat er een Brabant app is, ben benieuwd Wink

André (Geloof68): zou graag wat info van je krijgen hierover

geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #10 September 17, 2015, 20:29:24
edit2Rapporteer  
KGB (Kite Groep Brabant): ruim 30 kiters (m/v) in alle leeftijden, beginners/gevorderden, ideaal om te carpoolen en om info uit te wisselen. Regio Eindhoven, Den Bosch, Tilburg en Breda. Kitespots Brouwersdam, Slufter, Rockanje, Oostvoorne, ...... Deel van de groep vaart gehele jaar door.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #11 September 17, 2015, 21:13:11
edit2Rapporteer  
Alvast bedankt voor alle feedback en info !

Wat ik begrijp van oa dit forum, is dat (uitzonderingen daargelaten) je vrijwel het gehele jaar kan kiten.
Vandaar dat ik er graag na mijn herstel zou willen beginnen.
Maar nu ik deze reacties lees, begrijp dat het voor een beginner niet echt ideale omstandigheden zijn om tijdens herft / winter te gaan beginnen. Ook niet met een goed wet / dry suit en een wat kleinere kite ivm hogere windsnelheid?

Lees dat er een Brabant app is, ben benieuwd Wink

André (Geloof68): zou graag wat info van je krijgen hierover


klopt je kan het hele jaar kiten (mits goed ingepakt en al goed kunnen varen). Maar goed neem maar les in de winter en kijk zelf maar hoe je het er van af brengt.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.