Bereid je voor op de winter

Versusshop

Berichten: 66
Oktober 19, 2015, 10:56:22
edit2Rapporteer  
Niets is zo erg dan een sessie moeten afbreken omdat je voeten er dreigen af te vriezen of omdat je geen gevoel meer in je tenen hebt. Maar er zijn gelukkig uiterst comfortabele en warme boots of schoentjes op de markt. Daan van Versusshop legt in onderstaande videoreview uit wat de voordelen zijn van de C-skins Hotwired schoentjes. In de rest van de serie over winteraccessoires leer je alles over de verschillen tussen de verschillende merken schoentjes, handschoenen en caps.


http://youtu.be/YTOMYEexENk


Check hier de hele serie met filmpjes over winteraccessoires.
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #1 Oktober 19, 2015, 11:48:30
edit2Rapporteer  
Waarom zitten die riempjes over de wreef er eigenlijk op  Huh
Het eerste wat ik doe is die dingen er af knippen, doe ik al jaren  Roll Eyes
audi

Berichten: 752
Antwoord #2 Oktober 19, 2015, 12:01:51
edit2Rapporteer  
Dat is voor als je strapless vaar op een golfsurf board om de schoen wat extra stevigheid te geven.
jleeuw

Geen avatar

Berichten: 30
Antwoord #3 Oktober 19, 2015, 16:29:01
edit2Rapporteer  
wat kost die, staat die al wel op de site? Gaan ze alleen in hele maten?
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #4 Oktober 19, 2015, 19:21:20
edit2Rapporteer  
Decathlon heeft een vergelijkbaar model:  (ook met een warme 'fleese' voering doch maar 4mm neopreen) 29,95€
http://nl.decathlon.be/surflaarsjes-5-mm-id_8282044.html
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #5 Oktober 19, 2015, 19:37:56
edit2Rapporteer  
Binnenkort wel weer nieuwe handschoentjes halen. Hopelijk een setje die het langer dan 1 of 2 seizoenen uithoudt dit keer...
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #6 Oktober 19, 2015, 20:23:56
edit2Rapporteer  
Kijk ook eens naar de schoenen van Atan, super soepel en super warm.

tip tegen koude handen: raar maar waar, houd je handen zo lang mogelijk in koud water, dan goed afdrogen. Vervolgens wanten aan met open palmen.

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #7 Oktober 19, 2015, 20:41:28
edit2Rapporteer  
Binnenkort wel weer nieuwe handschoentjes halen. Hopelijk een setje die het langer dan 1 of 2 seizoenen uithoudt dit keer...

Dat is ook mijn ervaring.
Mijn Sola handschoenen waren al na 1 seizoen lek.
Zodra ik mijn handen in het water moet doen voor een body drag bijvoorbeeld, dan heb ik ijspegels. Verziekt mijn complete sessie! ????
Versusshop

Berichten: 66
Antwoord #8 Oktober 20, 2015, 14:22:05
edit2Rapporteer  
Hey all, de linkjes in ons bericht blijken niet te werken. Hierbij alsnog de goede link naar de reviews van onze winterassecoires:

http://www.versusshop.nl/blog

Team Versus
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #9 Oktober 20, 2015, 19:02:56
edit2Rapporteer  
Kijk ook eens naar de schoenen van Atan, super soepel en super warm.

tip tegen koude handen: raar maar waar, houd je handen zo lang mogelijk in koud water, dan goed afdrogen. Vervolgens wanten aan met open palmen.



Ik heb ook Atans, volgens mij de 3mm, en die zijn warm zat voor een winter. Houden het ook al 2 jaar uit momenteel, hoewel dit misschien het laatste seizoen wordt. Even afwachten. Meer dan ik verwacht had in ieder geval gezien de dunne zool.

Hoe fijn zijn open palmen in écht koud weer?

Binnenkort wel weer nieuwe handschoentjes halen. Hopelijk een setje die het langer dan 1 of 2 seizoenen uithoudt dit keer...

Dat is ook mijn ervaring.
Mijn Sola handschoenen waren al na 1 seizoen lek.
Zodra ik mijn handen in het water moet doen voor een body drag bijvoorbeeld, dan heb ik ijspegels. Verziekt mijn complete sessie! ????

Ze slijten bij mij altijd bij de wijsvinger voornamelijk. Heb nu Mystics gehad (1 seizoen), Gul (2 seizoenen) en Gul drygloves (ook 2) De drygloves zijn voor voorlopig wel goed, maar als het echt koud wordt gaat dat 'm niet meer worden...
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #10 Oktober 20, 2015, 19:15:55
edit2Rapporteer  
Het probleem is vaak dat je handschoenen (5-fingers) al snel te klein koopt.
Vaak moet je net 1 maat groter nemen dan de maat waarbij jij denkt  "zo, die zitten goed"

Er komt dan net iets meer ruimte tussen het neopreen en je huid waardoor warmteafdracht iets minder is.
Dit is althans mijn mening

Eigenlijk zijn dichte wanten gewoon het beste als je echt voor warmte gaat tot soms wel zweethanden aan toe! (vooral bij 5mm+)
Maar ja....hier lever je wel in aan comfort....

Nu heb ik sinds vorig jaar 5 mm Billabong (XERO FURNACE ENDURO CLAW GLOVES) dichte wanten en deze zijn prima, heb geen last van 'knijp"spierpijn in mijn onderarmen. Lekker soepel neopreen.
En altijd warm.
Menno de Vries

Berichten: 186
Antwoord #11 Oktober 20, 2015, 21:36:07
edit2Rapporteer  
Kijk ook eens naar de schoenen van Atan, super soepel en super warm.

tip tegen koude handen: raar maar waar, houd je handen zo lang mogelijk in koud water, dan goed afdrogen. Vervolgens wanten aan met open palmen.



Ik heb ook Atans, volgens mij de 3mm, en die zijn warm zat voor een winter. Houden het ook al 2 jaar uit momenteel, hoewel dit misschien het laatste seizoen wordt. Even afwachten. Meer dan ik verwacht had in ieder geval gezien de dunne zool.

Hoe fijn zijn open palmen in écht koud weer?

Binnenkort wel weer nieuwe handschoentjes halen. Hopelijk een setje die het langer dan 1 of 2 seizoenen uithoudt dit keer...

Dat is ook mijn ervaring.
Mijn Sola handschoenen waren al na 1 seizoen lek.
Zodra ik mijn handen in het water moet doen voor een body drag bijvoorbeeld, dan heb ik ijspegels. Verziekt mijn complete sessie! ????

Ze slijten bij mij altijd bij de wijsvinger voornamelijk. Heb nu Mystics gehad (1 seizoen), Gul (2 seizoenen) en Gul drygloves (ook 2) De drygloves zijn voor voorlopig wel goed, maar als het echt koud wordt gaat dat 'm niet meer worden...

Ik vind de open wanten erg fijn Faxie. Heb er vorig jaar de hele winter mee door gevaren. Is ook fijn op het strand bij het aan knopen van je lijnen. Heb er zelf erg lang mee gedaan. Slijten dus ook niet zo hard. Heb ook nog dichte handschoenen liggen van 2mm dik maar die vind ik zelf minder fijn.
HBX

Berichten: 201
Logs: 0 | 1250 uur
Antwoord #12 Oktober 20, 2015, 21:40:06
edit2Rapporteer  
Heb zelf de afgelopen twee winters ook met de open wanten van Mystic gevaren. Alleen als het echt koud werd deed ik er nog de welbekende keukenhandschoen onder.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #13 Oktober 21, 2015, 02:49:15
edit2Rapporteer  
Heb zelf de afgelopen twee winters ook met de open wanten van Mystic gevaren. Alleen als het echt koud werd deed ik er nog de welbekende keukenhandschoen onder.

Dat is t m net.... De laatste 2 winters stelden niet zoveel voor...

Ik heb het over echt kiten onder nul.
Menno de Vries

Berichten: 186
Antwoord #14 Oktober 21, 2015, 06:38:11
edit2Rapporteer  
Bij Kiten onder nul is het voor mij wel afgelopen. Vind ik zelf ook niet echt verantwoord.
HBX

Berichten: 201
Logs: 0 | 1250 uur
Antwoord #15 Oktober 21, 2015, 09:30:41
edit2Rapporteer  
Dat is voor mij ook wel de limit, moet wel leuk blijven   Grin
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #16 Oktober 21, 2015, 09:57:57
edit2Rapporteer  
Met het juiste materiaal kan er veel:
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #17 Oktober 21, 2015, 11:41:13
edit2Rapporteer  
Was een mooie sessie, lekker rustig op het water
En door die langsdrijvende ijspartijen spiegelvlak water daartussen
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #18 Oktober 21, 2015, 23:39:02
edit2Rapporteer  
Heb zelf nu open palm handschoentjes gekocht, dat maar eens proberen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.