Ride Engine: Introducing the Team + Elite Series

/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Oktober 23, 2015, 08:00:35
edit2Rapporteer  

http://vimeo.com/142838331

Rider collaboration is a key component to Ride Engine’s ethos. We have worked closely with some of the best kiteboarders in the world to refine the Armor’s revolutionary design, and that collaboration truly shines in the stunning Team Series lineup. Utilizing compression molding technology to layer fiberglass, carbon fiber and Kevlar, the Pro Team Series models are light, stiff and extremely durable, making this an excellent choice for hard-charging kiters like Patrick Rebstock, who is front lining our Pro team collection in 2015. The Pro Team series is designed for precision fit, rugged performance and a durability that will stand up to the toughest punishment.

Form and function synergize with our high-tech and eye-catching line of Elite Carbon Collection harnesses. Constructed with double carbon fiber and Kevlar, the Elite model is our lightest, strongest and stiffest of the three harnesses. Visually stunning, we’ve made these high-end harnesses works of art as well as finely-tuned tools for fun. Simply put, we’ve redefined the meaning of the phrase “state-of-the-art,” setting new standards for next generation kite harnesses in the process. Suggested pairing of The Elite Carbon harness with the all carbon bar and rope setup creates a riding experience unlike anything else available on the market. This streamlined system is enticingly lightweight and low profile. Once riders try this fluid, direct connection to the wind, they won’t want to go back.

Why Ride Engine?

http://vimeo.com/130448555


How to Install Your Ride Engine Spreader Bar

http://vimeo.com/141008169?from=outro-local


audi

Berichten: 752
Antwoord #1 Oktober 23, 2015, 08:29:36
edit2Rapporteer  
In het filmpje miste ik de stalen haak hier word uitgelegd hoe het werkt.
Ik denk dat dit voor veel kitesurfers een prima oplossing is.


http://youtu.be/7vu8xwSDMWY
thelastV8

Berichten: 119
Antwoord #2 Oktober 23, 2015, 09:40:08
edit2Rapporteer  
Wie verkopen die dingen in NL?
HuibN

Berichten: 304
Antwoord #3 Oktober 23, 2015, 11:52:32
edit2Rapporteer  
Ik heb er een besteld bij Versus. Ben wel benieuwd of het plastic van de chickenloop niet gaat slijten. Die is minder makkelijk te vervangen dan een versleten koord.
magic ed

Geen avatar

Berichten: 381
Antwoord #4 Oktober 23, 2015, 12:45:29
edit2Rapporteer  
Ik gebruik een ei-kous, zodat niet de chickenloop, maar de (gladde binnenkant) van de kous over het koort beweegt. Werkt perfect: http://www.nauticashop.nl/rvs-eikousen/38608-4109003-0-rvs-ei-kous-9316800033119.html

Wel de 6 mm, de 5 mm is net te klein om zeker te zijn dat bij het releasen de chicken loop niet blijft hangen.
HuibN

Berichten: 304
Antwoord #5 Oktober 23, 2015, 14:19:27
edit2Rapporteer  
Magic ed, Goede tip!
Heb je er al een? Bevindingen?
audi

Berichten: 752
Antwoord #6 Oktober 23, 2015, 15:54:42
edit2Rapporteer  
€298,- vind ik best veel voor een trapeze.

Nog maar even wachten of hij echt net zo goed is als in de reclame   
Kamo

Berichten: 156
Antwoord #7 Oktober 23, 2015, 22:09:55
edit2Rapporteer  
Te passen en in maat L te testen! (binnenkort meer maten)
Ik heb er nu zelf ook 1, na morgen weet ik meer!

http://www.versusshop.nl/catalogsearch/result/?q=engine
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #8 November 01, 2015, 18:04:57
edit2Rapporteer  

http://vimeo.com/143776172

The story of Why we created RideEngine Featuring the Patrick Rebstock Pro Model Harness

Check out the Patrick Rebstock Pro Harness at:
rideengine.com/GEAR/Wind/Patrick-Rebstock-Pro-Harness.html
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #9 Maart 07, 2016, 18:47:17
edit2Rapporteer  

http://www.youtube.com/watch?v=G5KLUnDzjOo

PROBLEM SOLVED: In the words of Patrick Restock "With a traditional harness, you have this metal spreader bar with a hook in front of it that really limits your freedom of movement. It keeps you facing the direction of the kite, which means you can’t finish your turns. And this is why we implement the siding rope spreader bar for the Armor Harness.

Now, when you’re going down the line and you want to hit the wave, it really allows you to turn vertical, hit the lip and at finish your turn naturally.
I’ve been using the Ride Engine harnesses that we’ve been developing for the last three years and there’s no way I could go back. It’s a total game changer in performance. It allows me to surf the waves the way I want. I love the Ride Engine harnesses
barry

Berichten: 361
Antwoord #10 Maart 07, 2016, 21:38:47
edit2Rapporteer  
Er zijn er meer hard shells op de markt tegenwoordig dakine heeft de C1 met een haak die mee beweegt.

http://www.youtube.com/watch?v=SFBhHA_0Avs

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #11 Maart 07, 2016, 21:51:23
edit2Rapporteer  
Maffe aan DaKine is dat ik in 2003 al een kiteharnas had van dat merk waarbij je verschillende breedtes van spreader bars kon kopen.
Zodoende schoof de haak al van links naar rechts. Ideaal, en alles te vervangen voor weinig (slijtage).
Daar zijn ze op een gegeven moment helemaal van afgestapt. Dat vond ik echt een slechte zet!

Ik ben ook toe aan een nieuw harnas, en volg al jaren Ride Engine.
Maar inderdaad de prijs wel erg hoog...
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #12 Maart 07, 2016, 22:47:47
edit2Rapporteer  
Dynabar bestaat ondertussen ook al heel wat jaartjes. Momenteel aan de V8 als ik me niet vergis.

Misschien stap ik ook ooit nog wel eens over. Ik ga wel dit jaar uithaken proberen als de condities het toelaten.
HuibN

Berichten: 304
Antwoord #13 Maart 08, 2016, 10:29:39
edit2Rapporteer  
SInds ik de RE met slider gebruik totaal geen last meer van mijn rug. ThumpsUp
Voorheen gebruikte ik de zittrapeze Fusion 2015 en de Majestic. Daarmee kon ik maximaal 2 dagen achtereen kiten en dan moest ik toch echt een dag rust nemen.
Ik gebruik de Majestic nog wel eens over mijn droogpak omdat de RE dan helaas iets te klein is. Het valt mij dan meteen weer op hoe comfortabel de RE is, vooral als je flink gepowered op het water staat.
De C1 zal omdat het ook het concept  van de harde rug heeft, niet veel onder doen voor de RE maar de C1 heb ik nog nooit kunnen proberen.

 
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #14 Maart 08, 2016, 22:23:19
edit2Rapporteer  
Vaar nu met Manera vanwege rugklachten ook maar ga deze zeker bekijken/testen!!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.