Kiten boven 6 beaufort - Carl Decaluwé

Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Oktober 29, 2015, 09:32:27
edit2Rapporteer  
Carl Decaluwé, de gouverneur van West-Vlaanderen in België slaat de plank compleet mis met betrekking tot het kite- en windsurfen... Zie het artikel hieronder:
Dobbelsteen

Geen avatar

Berichten: 296
Antwoord #1 Oktober 29, 2015, 09:51:57
edit2Rapporteer  
Gelukkig dat zijn opvolger Bart Tommelein al heel wat inschikkelijker is.
Dat die caluwé aap maar rap weg is.

Wel vind ik het vreemd dat Red Bull dit zomaar organiseert zonder vergunningen en dergelijke?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2 Oktober 29, 2015, 09:57:32
edit2Rapporteer  
Wel vind ik het vreemd dat Red Bull dit zomaar organiseert zonder vergunningen en dergelijke?

Ik kan het mij ook niet voorstellen.
Vreemd artikel!
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #3 Oktober 29, 2015, 10:25:58
edit2Rapporteer  
Het echte lefe begint pas bij windkracht 7 (en meer)  Grin
et1961

Berichten: 365
Antwoord #4 Oktober 29, 2015, 10:36:44
edit2Rapporteer  
Zijn die Belgen nou echt zo dom???  Wink
matty

Geen avatar

Berichten: 112
Antwoord #5 Oktober 29, 2015, 10:52:03
edit2Rapporteer  
Dan verpaats je dat hele zaakje toch 80km naar het norden.
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #6 Oktober 29, 2015, 11:53:44
edit2Rapporteer  
Wie zoekt dat evenement op van RedBull want ik kan niks vinden ?
magic ed

Geen avatar

Berichten: 381
Antwoord #7 Oktober 29, 2015, 12:28:17
edit2Rapporteer  
Ik zou ze niet dom noemen. Een ieder zo z'n eigenaardigheden.

Uit voorzorg mag er in NL niet gekite worden waar het BPR geldt, met als intentie het toe te staan waar er geen problemen te verwachten zijn. Dat toestaan (vergunning verlenen) wordt dan vervolgens zelden gedaan (want risico en de gemiddelde ambtenaar ontwijkt risico).

Of wij benoemen hele stukken gecultiveerd land natuur en denken dat het heel belangrijk is om grote zoogdieren en vogels te "redden".
HuibN

Berichten: 304
Antwoord #8 Oktober 29, 2015, 12:57:38
edit2Rapporteer  
Belgen zijn toch anders dan Nederlanders. Vaak mogen er dingen in België die hier echt niet kunnen. Maar soms kiten ze net zoals ze auto rijden. Totaal onvoorspelbaar.
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #9 Oktober 29, 2015, 13:13:35
edit2Rapporteer  
Wie zoekt dat evenement op van RedBull want ik kan niks vinden ?

Belgische media hanteren graag het hele jaar door het '1 april' principe  Grin

florisvw

Geen avatar

Berichten: 1062
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #10 Oktober 29, 2015, 14:09:21
edit2Rapporteer  
http://www.redbull.com/be/nl/events/1331747085503/red-bull-gone-with-the-wind-2015
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #11 Oktober 29, 2015, 14:13:23
edit2Rapporteer  

Uit voorzorg mag er in NL niet gekite worden waar het BPR geldt, met als intentie het toe te staan waar er geen problemen te verwachten zijn. Dat toestaan (vergunning verlenen) wordt dan vervolgens zelden gedaan (want risico en de gemiddelde ambtenaar ontwijkt risico).

Of wij benoemen hele stukken gecultiveerd land natuur en denken dat het heel belangrijk is om grote zoogdieren en vogels te "redden".

Ik denk dat het goed is om het BPR gebeuren in bovenstaand verhaal iets te nuanceren.
Inderdaad is het in NL verboden om op BPR wateren te kitesurfen. De bevoegde autoriteit kan hiervoor , voor een bepaald gebied, een ontheffing verlenen.

De bevoegde autoriteit is dan Rijkswaterstaat. Ik heb de afgelopen jaren veel met dit onderwerp te maken gehad en kan uit praktijkervaring zeggen dat RWS met het verlenen van deze ontheffingen heel realistisch omgaat.  ThumpsUp

Anders is het met het hele Natura 2000 gebeuren. Daar is ( en dan praat ik ook uit praktijk ervaring) nog heel veel te doen.
( binnenkort maar eens een stukkie over schrijven dan )

Vwb de materie in België:
Enige jaren geleden heb ik aangeschoven bij een overleg in België. 1 van de argumenten die ik daar heb aangevoerd is het gegeven dat het bij lange na niet alleen de windkracht/snelheid is die het kitesurfen onverantwoordelijk maakt. Er zijn daar veel factoren die een belangrijke rol spelen.  Ik durf te stellen dat een bepaalde locatie met een 4 Bft veel gevaarlijker en misschien wel zelfs onverantwoord  is  ten opzichte van een andere locatie waar je met 6 Bft ( en dan ook weer met bepaalde voorwaarden) relatief veilig het water op kunt.

Daarbij hebben sommige mensen nogal de neiging om van alles en nog wat over de sport te roepen zonder dit te onderbouwen met feiten / kennis van.......   Een droevige ontwikkeling voor de kitesurfsport in België.  
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #12 Oktober 29, 2015, 14:33:03
edit2Rapporteer  
Maar hopen dat ze ook werkelijk sideshore hebben en geen onshore, beetje lullig om 1 kilometer met spullen te moeten zwemmen tegen de shorebreak in
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #13 Oktober 29, 2015, 14:51:25
edit2Rapporteer  
België ........ nog steeds een bananenrepubliek:

- zitten nog steeds in de Europese top ...... wat betreft verkeersongelukken .... Shocked
- opportunisme, hiërarchisme, cliëntelisme en bureaucratisme zijn schering en inslag ..... Shocked
- bestuurlijk nog steeds een puinhoop .... Shocked

het enige dat de Belgen verbindt is hun afkeer (afgunst?!) van Nederland .... Calimerosyndroom. Illustratief zijn hier de reacties van de Belgische spelers na het bereiken van de EK-eindronde voetbal of het anti-hollandgedrag van Belgische supporters tijdens veldrijdwedstrijden ....

Persoonlijk en individueel ken ik daarentegen verschillende Belgen die zeer aangenaam, gezellig en sympathiek zijn .....  Grin

http://www.focus-wtv.be/video/vragenuurtje-over-wind-en-kitesurfen-bij-storm-2
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #14 Oktober 29, 2015, 15:50:39
edit2Rapporteer  
gewoon verplaatsen naar Cadzand bad. ligt 5 km noordelijker en in Nederland.  en de spot is beter.
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #15 Oktober 29, 2015, 19:39:24
edit2Rapporteer  
België ........ nog steeds een bananenrepubliek:

- zitten nog steeds in de Europese top ...... wat betreft verkeersongelukken .... Shocked
- opportunisme, hiërarchisme, cliëntelisme en bureaucratisme zijn schering en inslag ..... Shocked
- bestuurlijk nog steeds een puinhoop .... Shocked

het enige dat de Belgen verbindt is hun afkeer (afgunst?!) van Nederland .... Calimerosyndroom. Illustratief zijn hier de reacties van de Belgische spelers na het bereiken van de EK-eindronde voetbal of het anti-hollandgedrag van Belgische supporters tijdens veldrijdwedstrijden ....

Persoonlijk en individueel ken ik daarentegen verschillende Belgen die zeer aangenaam, gezellig en sympathiek zijn .....  Grin

http://www.focus-wtv.be/video/vragenuurtje-over-wind-en-kitesurfen-bij-storm-2



plankvliegers ............ROFL
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.