Surfboard repair

barend

Geen avatar

Berichten: 27
December 01, 2015, 14:23:03
edit2Rapporteer  
Hi klussers,

Van een vriend van mij kan ik een airush converse krijgen. Alleen zitten er twee grote scheuren, in de rail en onderkant. Het board is total los, maar lijkt me een mooie project om het te repareren. Zelf heb ik geen ervaring met het repareren van surfboards. Alleen suncure smeren of tape..

Wie kan mij vertellen waar ik materialen kan vinden voor dit project. Methodes over het fixen van scheuren etc kan ik al heel veel op internet over vinden. Alleen zoek ik een winkel in de buurt van Den Haag die dit soort spul verkoopt(liefst voor een mooi prijsje).

Verder ben ik benieuwd of er iemand ervaring heeft met het repareren van bamboe deck? Iemand tips. Fotos volgen later. Alvast bedankt!
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #1 December 01, 2015, 17:05:54
edit2Rapporteer  
Ik zou eens bij http://www.versusshop.nl/board-repair informeren, goede know how en materialen.
barry

Berichten: 361
Antwoord #2 December 01, 2015, 23:22:29
edit2Rapporteer  
ru-58 zichtenburglaan
Big Vin

Berichten: 282
Antwoord #3 December 03, 2015, 11:22:26
edit2Rapporteer  
Licht het aan mij of verkopen ze bij ru-58 geen epoxy, polyester, vezeldoek etc? In de webshop staat iig niks.

www.polyestershoppen.nl is prima
http://www.viral-surf.com/shaper/en/ heeft ook hele mooie spullen, wordt vanuit frankrijk verzonden
barend

Geen avatar

Berichten: 27
Antwoord #4 December 03, 2015, 14:52:24
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de links. Ik ga ze bekijken. Op ru-58 vind ik vooral dingen over plexiglas. Klopt dat? Of verkopen ze in de fysieke winkel wel glasvezel etc.?
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #5 December 03, 2015, 18:37:30
edit2Rapporteer  
voor tips;;;how to
http://boardlady.com/repairmenu.htm
dude Cool
barry

Berichten: 361
Antwoord #6 December 03, 2015, 18:54:20
edit2Rapporteer  
Bij Ru in de winkel kan je het gewoon kopen.
Eltimm

Berichten: 78
Antwoord #7 December 23, 2015, 21:38:22
edit2Rapporteer  
Beetje uit de buurt van den Haag,  maar in Amsterdam bij de omval heb je Poly-service. Echt hele fijne winkel.

Wat heb je nodig om basic repairs te doen:

- Iets om schade weg te halen/vrij te maken, ik gebruik dremel maar met een breekmes en een scalpel kom je al een heel end

- Epoxy. Kan ook met polyester, maar epoxy is steviger en meurt minder...en denk eraan dat epoxy op polyester hecht maar niet andersom en dat snelle epoxy je foam kan verdampen door de hitte...

- Evenuteel carbon mat of kevlar mat, beide voor de grotere schade. Carbon is lichter, Kevlar sterker, ik gebruik op stresspunten altijd kevlar, of zelf een mix (grote mat carbon met kleinere mat kevlar)

 - Schuurpapier (als je het terug glad wilt, ik schuur 230-450-2500 denk ik)

- Cling film (voor je epoxy in boardshape te krijgen, dit werkt imho het beste)

Als je sjieker wilt repareren is het handig om een airbrush oid te kopen (kan je ook terug ik kleur spuiten.), sommige mensen die ik ken repareren met vacuum, etc, etc..

Boardlady link is handig, is hier al gegeven. Youtube weet ook heel veel...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.