Gestolen kiteboard te koop op MP

Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
December 16, 2015, 15:37:07
edit2Rapporteer  
Hey luitjes,

Wie helpt mee om de dief te pakken te krijgen?

http://link.marktplaats.nl/m1002324049

De eigenaar heeft reeds aangifte gedaan. Serienummers zijn bekend bij de eigenaar.

Ik heb contact met de eigenaar.

wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #1 December 16, 2015, 15:59:55
edit2Rapporteer  
de  ?
damsko

Geen avatar

Berichten: 60
Antwoord #2 December 16, 2015, 16:13:38
edit2Rapporteer  
Inderdaad. Probeer af te spreken met de politie er bij. Als je het bij marktplaats aankaart kan die niet zo veel doen behalve blokkeren. Dat zullen ze ook gelijk doen. De politie moet aanvullende gegevens opvragen en behalve email en IP hebben zij ook niets.

Succes. Ik hoop dat je je bord weer terug weet te krijgen!
maarten.v.a

Geen avatar

Berichten: 172
Antwoord #3 December 16, 2015, 16:32:49
edit2Rapporteer  
Zorg er even voor dat je iets hebt (bijv. een aangifte) waaruit blijkt dat het om jouw eigendom gaat, dan voorkom je een welles-nietes discussie. Succes!
Rule

Berichten: 174
Antwoord #4 December 16, 2015, 17:04:32
edit2Rapporteer  
Met liefde zou ik helpen, maar inderdaad is de politie keuze 1. Hij zal m ongetwijfeld 'van n onbekende hebben gekocht', wat natuurlijk kan.. En wat doe je dan?

Hopelijk kan de politie er meer mee en pakken ze het op! Zo niet kunnen we altijd n knokploegje oprichten  ThumpsUp
et1961

Berichten: 365
Antwoord #5 December 16, 2015, 18:11:33
edit2Rapporteer  
Elk gerenommeerd merk voorziet zijn boards van unieke serienummers. Bij aankoop altijd de serienummers noteren.

Ik ga ervan uit dat in dit geval de eigenaar die claimt dat zijn board gestolen is en dat deze nu op MP te koop staat het serienummer heeft. Zoniet dan wordt het lastig aantonen dat het jouw board is (geweest).

Politie zal niet veel kunnen en willen betekenen in deze. Beste is om een afspraak te maken met de verkoper, dan weet je wie hij/zij is en waar hij/zij woont. Daar aangekomen check je het serienummer, dan weet je zeker dat het om jouw gestolen board gaat.

Suc6 met opsporen van de dief/heler!
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #6 December 16, 2015, 21:27:09
edit2Rapporteer  
Ja waarom spreekt de eigenaar niet gewoon af me de verkoper?
martinus

Berichten: 35
Antwoord #7 December 16, 2015, 23:10:47
edit2Rapporteer  
bieden ophalen zonder af te rekenen. Gaat anders een drama worden als de dief of heler beweert dat het board gewoon gekocht is  voor een redelijke prijs, kan de politie weinig voor je betekenen ben ik bang.
Woon helaas niet in de buurt van Utrecht, had hem graag voor je opgehaald.
et1961

Berichten: 365
Antwoord #8 December 17, 2015, 12:53:48
edit2Rapporteer  
bieden ophalen zonder af te rekenen. Gaat anders een drama worden als de dief of heler beweert dat het board gewoon gekocht is  voor een redelijke prijs, kan de politie weinig voor je betekenen ben ik bang.
Woon helaas niet in de buurt van Utrecht, had hem graag voor je opgehaald.

Jaja, ophalen, zonder af te rekenen. Dat gaat echt niet lukken hoor. Een particuliere verkoper geeft echt zijn te koop aangeboden spullen niet af, voordat hij zijn centen ontvangen heeft.

En op de politie zou ik zeker niet rekenen, die heeft het namelijk veel te druk met flitsers plaatsen om de rechtgeschapen burger die 3 km/h te hard rijdt te bekeuren... Sad
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #9 December 17, 2015, 13:13:14
edit2Rapporteer  
Shinn board heeft een serienummer, als je dat weet heb je een zaak.  Ik maak standaard direct een foto van zoiets. Zowel kites en boards.

Maareh. Afspreken en  meenemen, heb ook zoiets meegemaakt.
martinus

Berichten: 35
Antwoord #10 December 17, 2015, 15:30:44
edit2Rapporteer  
et1961 die grapjas verwacht geen problemen schijnbaar anders had ie em niet op mp gezet. geen cowboy dingen doen gewoon ding in de  auto leggen deur dicht en uitleggen dat het jouw board is.als het niet gaat zeg je dat je er nog over na moet denken weet je ondertussen waar ie woont en hoe hij er uit ziet.
Geen idee waarom maar is schijnbaar wel helemaal zeker dat het board ook zijn gestolen board is.
... ja kan me er erg druk om maken van ander mans spullen moet je afblijven.
Stetman

Berichten: 133
Antwoord #11 December 17, 2015, 17:29:15
edit2Rapporteer  
Heb ook zo'n akkefietje gehad. Vooraf politie bellen, dan afspreken om te kijken, met smoes niet kopen en dan politie laten komen. Werkte bij mij. Tuurlijk verhaal vn zelf gekocht, maar politie weet daar mee om te gaan
bramvk

Berichten: 118
Antwoord #12 December 18, 2015, 17:35:48
edit2Rapporteer  
Hoe weet de eigenaar of dat zijn board is?

Op basis met van de foto's zie ik het onderscheid niet met mijn eigen Shinn Red. Gelukkig staat die gewoon hier thuis.
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #13 December 18, 2015, 20:55:48
edit2Rapporteer  
Hoe weet de eigenaar of dat zijn board is?

Op basis met van de foto's zie ik het onderscheid niet met mijn eigen Shinn Red. Gelukkig staat die gewoon hier thuis.

combi boardbag en board. Zeker weten doe je pas als de het serienummer op het board kan controleren.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.