[NL] Rockanje 2e slag 20.12.2015 video shoot

surf-bert

Berichten: 81
December 20, 2015, 21:58:13
edit2Rapporteer  
Vandaag voor het eerst de GoPro maar eens meegenomen met kiten. Wat een dag zeg! 14 graden op 20 december 2015. Mooi windje voor de 12m.

Bijgaand een impressie van de ochtend. We (Paul en ik) waren er al vroeg bij.

Korte video edit van een prima ochtend net voor kerst.

Ps, beginnerssessie, verwacht geen spektakel, gewoon een ochtendje fun op het water.


http://www.youtube.com/watch?v=6kSa0u-Nn84&feature=youtu.be
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #1 December 20, 2015, 22:47:43
edit2Rapporteer  
Redelijk vlak water. Altijd daar met laag toch. Of zijn jullie naar die zandbank gevaren.
markymarc

Berichten: 296
Logs: 0 | 488 uur
Antwoord #2 December 20, 2015, 22:54:27
edit2Rapporteer  
leuk filmpje, lekker nr..
alleen handschoenen lijken met wat overdreven!

surf-bert

Berichten: 81
Antwoord #3 December 20, 2015, 23:31:17
edit2Rapporteer  
Redelijk vlak water. Altijd daar met laag toch. Of zijn jullie naar die zandbank gevaren.

Nee gewoon voor het strand. Het was wel choppy maar dat komt niet echt over op de camerabeelden
ica84

Geen avatar

Berichten: 300
Antwoord #4 December 21, 2015, 03:37:38
edit2Rapporteer  
"Mooi windje voor de 12m" met een kite half gedepowered???
en handen breed op de bar 
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #5 December 21, 2015, 08:15:57
edit2Rapporteer  
Niet zo ica, hebben t allemaal moeten leren.

Thnks voor t delen Bert. Leuk filmpje! Heb daar ook vaak gevaren, mooie spot.
surf-bert

Berichten: 81
Antwoord #6 December 21, 2015, 09:04:24
edit2Rapporteer  
Voordat de commentaren losbarsten hier, misschien moet ik nog even vermelden dat dit pas mijn 7e keer zelfstandig op het water is met de kite.

Ja ik ben dus beginner, dit is dus een beginnersfilmpje. Nog geen jumps of andere tricks. Ik heb ook geen illusie dat dat snel gaat gebeuren. Eerst goed leren varen.

Ik heb al wel veel plezier op het water, dus tijd voor een filmpje dacht ik

Het was wat vlagerig dus daarom was de kite wat gedepowered.

Feedback op houding, bargrip, etc altijd welkom..
lokkie

Berichten: 21
Antwoord #7 December 21, 2015, 09:16:58
edit2Rapporteer  
@ Surf-Bert,
Iedere kiter heeft zo'n filmpje van zichzelf thuis en daar zijn we allemaal trots op!
Ik vind vooral dat de kites zeer netjes worden opgelaten Bij het loslaten blijven ze mooi in het windvenster staan. Dat gaat vaak anders, zelfs bij gevorderden.
Ga zo door!
ica84

Geen avatar

Berichten: 300
Antwoord #8 December 21, 2015, 11:10:36
edit2Rapporteer  
dan ben ik te korte door de bocht geweest, goed bezig Bert!

wat betreft handen breed op de bar, hierdoor kan je makkelijker een stuur fout maken.
probeer dus je handen meer naar het midden te houden of zelfs tegen de powerlijnen in het midden.
hiermee kan je het sturen ook meer "finetunen".

ps. op je 7de keer doe je het een stuk beter als dat ik dat deed!!!
surf-bert

Berichten: 81
Antwoord #9 December 21, 2015, 20:27:02
edit2Rapporteer  
Thanks Ica, ik zal eens proberen. grt bert
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #10 December 22, 2015, 18:10:55
edit2Rapporteer  
Voordat de commentaren losbarsten hier, misschien moet ik nog even vermelden dat dit pas mijn 7e keer zelfstandig op het water is met de kite.

Ja ik ben dus beginner, dit is dus een beginnersfilmpje. Nog geen jumps of andere tricks. Ik heb ook geen illusie dat dat snel gaat gebeuren. Eerst goed leren varen.

Ik heb al wel veel plezier op het water, dus tijd voor een filmpje dacht ik

Het was wat vlagerig dus daarom was de kite wat gedepowered.

Feedback op houding, bargrip, etc altijd welkom..

Leuk filmpje...... ThumpsUp

Ik was die dag ook op Rockanje ..... was een heerlijke dag. YeSS

Ik heb ook van dit soort filmpjes en ik ben van plan om er nog veel meer te maken want het gaat om de fun en de kick. Shocked

De een krijgt het bij zijn eerste rakjes, de ander bij een 12m-sprong met loop en weer een ander van het rippen van waves ....
Emanuel

Berichten: 96
Antwoord #11 December 22, 2015, 21:12:48
edit2Rapporteer  
Leuk! En tja, ikzelf vind het ook top om filmpjes te maken...
Nice_try

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #12 December 24, 2015, 10:14:25
edit2Rapporteer  
Leuk filmpje! Erg herkenbaar en als je maar lol hebt inderdaad

Viel me wel iets op, bij het neerlaten van je kite zit je depower lijn om je bar heen geslagen. Dit is potentieel gevaarlijk.
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #13 December 25, 2015, 01:03:09
edit2Rapporteer  
Ziet er leuk uit. Nog een tip... De breedte van je bar staat aan de linkerkant op breed en de rechterkant op smal. Ik zou ze links en rechts allebei breed of allebei op smal zetten.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #14 December 25, 2015, 10:12:28
edit2Rapporteer  
Starters die openstaan voor feedback  ThumpsUp.

Ik herken hier een beetje de windsurfer: een giek staat min of meer vaak horizontaal. Je houdt je stuurlijnen meer op spanning als je bar in positie is. Als je naar rechts vaart, is je rechterbarhelft lager dan je linkerbarhelft (zoals ook je rechtertip van je kite lager is dan de linkertip).
surf-bert

Berichten: 81
Antwoord #15 December 26, 2015, 11:19:15
edit2Rapporteer  
Starters die openstaan voor feedback  ThumpsUp.

Ik herken hier een beetje de windsurfer: een giek staat min of meer vaak horizontaal. Je houdt je stuurlijnen meer op spanning als je bar in positie is. Als je naar rechts vaart, is je rechterbarhelft lager dan je linkerbarhelft (zoals ook je rechtertip van je kite lager is dan de linkertip).

Goede tip, inderdaad lang gewindsurfd, ik val door de mand :-) Klinkt logisch ik zal er op letten.


Ziet er leuk uit. Nog een tip... De breedte van je bar staat aan de linkerkant op breed en de rechterkant op smal. Ik zou ze links en rechts allebei breed of allebei op smal zetten.

Nu je het zegt, dat was me nog niet opgevallen. zo zie je maar, Ik zal de bar op gelijke stand zetten.
Toch typisch dat ik dat zelf nog niet gezien had.

Leuk filmpje! Erg herkenbaar en als je maar lol hebt inderdaad

Viel me wel iets op, bij het neerlaten van je kite zit je depower lijn om je bar heen geslagen. Dit is potentieel gevaarlijk.

Dat is dat losse lijntje bij North, er zit wel klitteband aan maar meestal wappert het rond bij mij. Het hangt slap over de bar met het eind. Ik zal erop letter dat het niet vast komt te zitten rond de bar.

Nou zo leer je weer eens wat. top!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.