GONG Strutless Kites uit Frankrijk?

mbetz

Berichten: 576
December 22, 2015, 11:40:38
edit2Rapporteer  
Kent iemand dit kite merk: GONG Kites uit Frankrijk.
Werd er door een collega in Frankrijk op aangesproken. Gong Maakt strutless kites en tevens ook Foil Boards.
Ik ben niet geinteresseeerd Gong Kites te kopen, maar zou graag willen weten wie dit merk kent, ervaring heeft etc..?

De Foils zien er wel mooi uit en daar is ook de prijs een beetje fatsoenlijk..

Link:
http://gongsupshop.com/GONG-KITE-STRUTLESS-17m2

Hang Loose
[http://gongsupshop.com/GONG-KITE-STRUTLESS-17m]



Oli4k

Berichten: 161
Antwoord #1 December 22, 2015, 11:56:57
edit2Rapporteer  
Ik ken de naam Gong van de SUPsen. Zelf vaar ik met een Naish Trip 10m met zonder struts en het idee van geen struts bevalt me wel. Zolang je niet hoeft te relaunchen in de golven. Of überhaupt niet hoeft te relaunchen. Met een 17 lijkt me dat helemaal een uitdaging.

Niet duur voor een nieuwe 17m overigens.
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #2 December 22, 2015, 12:11:05
edit2Rapporteer  
Ik vaar de Naish FLY met 2 struts en ik vond dit een echt goede Freeridde Kite. Ben meestal het eerste op het water (met Naish Global Wave 5.8) en de kite is super stabiel. MEt meer wind vaar ik nu Parks..


De Naish Trip wind ik ook interessant, ook omdat ik veel reis en dan mijn kite spullen mee neem..
Lijkt erop dat minder struts de richting wordt, ook omdat de kite constructies steeds stijver worden en je met goede druk in de fronttube de kite op spanning houdt..

Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #3 December 22, 2015, 15:38:04
edit2Rapporteer  
Ik heb een Naish Trip in 10m. De kite is erg stabiel en blijft bij weinig wind heel snel in de lucht. Levert ook al snel enige power. Enige tijd geleden stond in Mirns onze Marc zijn dure foilkite van 15 meter (of was het 17m Marc?) uit de knoop te halen en kon ik net varen met de trip in 10m. Natuurlijk niet zo gepowerd als Marc met de grote foil, maar deze Trip gaat ongeveer net zo vroeg aan als mijn 14m Catalyst.

Opvallende constatering, ik vermoed dat dit is doordat struts de luchtstroom verstoren en het extra gewicht ook gewoon wat power kost en de traagheid van de massa ook de draaisnelheid verkleind en een vlaagje bij een zwaardere kite minder in voorwaartse snelheid wordt omgezet.

Relaunch van de Trip is op vlak water echt niet minder dan een 4 of 5 strutter met meer gewicht. In de golven niet getest.
Oli4k

Berichten: 161
Antwoord #4 December 22, 2015, 15:54:39
edit2Rapporteer  
In de golven en met hardere wind zijn struts nog wel fijn met relaunchen en voor de stabiliteit bij vlagen. Maar dat is bij deze 17 niet echt een issue lijkt mij. Strutloze kites kun je trouwens ook prima achteruit aan de stuurlijnen oplaten bij lichte wind.

Op Youtube staan videos dat ze met 7 tot 11 knopen al varen op een directional met die Gong. Niet slecht. En hij lijkt dan ook nog best snel te draaien.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #5 December 22, 2015, 19:30:47
edit2Rapporteer  
Volgens mij had Eddy enigszins ervaring met deze kites? (of alleen de boards? ... )

Heb er wel eens eentje van het eerste model gezien, en zag er op zich wel prima uit. Alleen dat logo moeten ze iets aan doen Kerel die er mee vaarde was er wel tevreden over.
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #6 December 22, 2015, 20:51:04
edit2Rapporteer  
Maui kites had em al in 2013, nooit echt succesvol geworden dacht ik.
Oli4k

Berichten: 161
Antwoord #7 December 22, 2015, 21:10:15
edit2Rapporteer  
Boardriding Maui was denk ik inderdaad de eerste met strutloze kites. Ze zijn aardig succesvol voor een heel klein merk dat alles zelf maakt. Je ziet ze hier niet veel maar ik denk ook niet dat er een vertegenwoordiger is voor hun producten in NL.
twido

Geen avatar

Berichten: 13
Antwoord #8 September 19, 2020, 14:00:22
edit2Rapporteer  
Heb een gong 6m strutless V3 voor op de foil.
Fantastische kite is dit, drift gelijk geen enkele andere.
Heb ook een naish boxer 10m , dus ik kan vergelijken.
Deze is ook schitterend , beide hebben hun plus en minpunten.
In sommige omstandigheden verkies ik de gong boven de boxer en andersom.
Heb zelfs net nog een 8M bijbesteld. Voor het geld ze kosten vind je echt niets dat ook maar in de buurt komt. Ook de kwaliteit is top. triple ripstop , goed afgewerkt. Gewoon niets op aan te merken.
Janus

Berichten: 524
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #9 September 21, 2020, 09:33:43
edit2Rapporteer  
Niks mis met Gong, heb er een SUP van en ken meerdere foilers met o.a. foils van dit merk.
Echter qua drift zal ie vast prima zijn maar een FS Peak4 drift beter en kost waarschijnlijk minder..
Disclaimer; wel alleen voor foilen inzetbaar en niet zo eenvoudig water herstart baar.. (maar het wil wel.. Smiley )
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #10 September 24, 2020, 13:15:08
edit2Rapporteer  
mmm, een Gong Unik 9.0 koop je op dit moment voor 509 euro ex verzendkosten. Een strutless 10m koop je voor 475 ex verzendkosten. Een Peak is inderdaad niet heel veel duurder.

Zowel de struless als De Unik kun je achteruit starten. Easy.

De Unik gebruik ik voor foilen, surfboard en twintip. Gaat prima. Ze zijn niet heel geschikt om zwaar overpowered mee te varen. Pak snel een maatje kleiner.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.