1e nieuwsbrief NKV 2016

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Januari 18, 2016, 14:22:38
edit2Rapporteer  
Alle leden van de NKV hebben de volgende nieuwsbrief ontvangen:

Best lid,

 

Per 1-1-2016 heeft de NKV een verbeterde verzekering voor haar leden. De verzekering bestaat uit onderstaande drie onderdelen.


1. Een collectieve ongevallenverzekering
  • Dekkingsgebied - wereld

2. Een algemene aansprakelijkheidsverzekering
  • Dekkingsgebied – wereld
  • Voor schade veroorzaakt als kitesurfer aan
  • Maximale dekking € 500.000

3. Een materiaalverzekering
  • Dekkingsgebied – wereld
  • Maximale dekking € 500,-
  • Eigen risico € 50,-
  • Inclusief diefstal uit locker/auto
  • Schade aan materiaal, zoals een gebroken board of gescheurde kite

Er komt binnenkort een link op de NKV website www.nederlandsekitesurfvereniging.nl voor het indienen van claims, tot die tijd kan er een mail worden gestuurd naar support@nederlandsekitesurfvereniging.nl. Verder worden de voorwaarden van de verzekering op de website beschikbaar gemaakt.


Enquête

De verzekering is dit jaar ingegaan. Daarom zal, afhankelijk van het aantal en de hoogte van de ingediende claims, de premie volgend jaar anders kunnen uitvallen. Zowel naar beneden als naar boven.

Daarnaast willen we weten of de leden een hogere dekking willen voor de materiaalverzekering en wat ze daarvoor willen betalen. Zoals onderstaand voorbeeld, de contributiebedragen met een * zijn een indicatie en kunnen later afwijken. We zullen in februari een enquête sturen.

Maximale dekking    Contributie    Ja    Nee   
€ 500€ 35o          o         
€ 1000€ 40oo
€ 1500€ 45oo
€ 2500€ 50oo
€ 5000€ 60oo

(* dit zijn indicatieve cijfers)

Omzetten facturatie

In de huidige administratie van de NKV loopt het administratiejaar vanaf het moment van aanmelden. Het administratiejaar loopt daardoor bijna altijd over twee jaar heen en is voor iedereen verschillend. Dat is niet handig. Daarom gaan we nu het administratiejaar gelijkstellen aan het kalenderjaar. Dan is voor de leden duidelijk wanneer het jaar start en eindigt, het is makkelijker voor de verzekering en het is eenvoudiger voor de administratie. Dit betekent dat iedereen die niet begin januari lid is geworden een aanvullende factuur voor 2016 krijgt.

Een voorbeeld:

Jan is 15-4-2012 lid geworden. Hij heeft afgelopen jaar (de 2015/2016 contributie) tot 15-4-2016 betaald en zou dan weer een jaar factuur krijgen. Nu krijgt hij binnenkort een aanvullende factuur van 16-4-2016 t/m 31-12-2016 van € 25,- In 2017 krijgt iedereen begin januari een gewone jaarfactuur.

Leden die hun lidmaatschap willen beëindigen kunnen dat per mail doen naar support@nederlandsekitesurfvereniging.nl. Zij krijgen dan hun eventueel al betaalde aanvullende factuur terug.

Met sportieve groet,
Het NKV bestuur
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #1 Januari 18, 2016, 19:12:25
edit2Rapporteer  
das mooi, dan krijg ik nog geld terug Wink
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #2 Januari 18, 2016, 20:32:25
edit2Rapporteer  
Nette brief.
De materiaalverzekering vind ik wel interessant maar zou van mij naar minimaal 1000 euro dekking mogen.
Er van uit gaand dat je bijvoorbeeld je nieuwe kite moet losgooien of er één uit de auto wordt gestolen.
Slis

Berichten: 563
Antwoord #3 Januari 18, 2016, 22:42:00
edit2Rapporteer  
das mooi, dan krijg ik nog geld terug Wink

je leest het verkeerd ;-)

"Zij krijgen dan hun eventueel al betaalde aanvullende factuur terug"

Ik neem aan dat je nog geen aanvullende factuur hebt betaald ;-)
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #4 Januari 18, 2016, 22:44:23
edit2Rapporteer  
ik heb in juli 2015 betaald tm juli 2016
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #5 Januari 18, 2016, 23:41:21
edit2Rapporteer  
Inhoudelijk de boel eerst maar eens goed bestuderen. ( polis inhoud bijvoorbeeld? )

Procesmatig vind ik deze manier van handelen naar de leden toe "niet netjes"  ( dat is een mening) en voor mij kenmerkend voor de gang van zaken binnen de NKV.

Dit is best wel belangrijke materie , 1 van de pijlers van de NKV waarom veel mensen lid zijn van de club en zo iets moet je als bestuur eerst aan de leden voorleggen. Bijvoorbeeld via een Ledenvergadering en dat had echt makkelijk gekund.

De leden staan nu voor een voldongen feit , het is dus slikken of stikken / ( platvloers gezegd: als het je niet bevalt dan rot je maar op)  en dat wordt nog eens onderstreept met de koppeling "hoe je je lidmaatschap kunt beëindigen" .


We gaan het zien.......


Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #6 Januari 19, 2016, 08:55:23
edit2Rapporteer  
Eens, het blijft oppassen met de NKV.
Slis

Berichten: 563
Antwoord #7 Januari 19, 2016, 09:29:37
edit2Rapporteer  
Voor de duidelijkheid: Het is ter orde gekomen in de ALV,

Hier is tevens aangegeven dat de huidige verzekering moest verlengd worden,
en we hier dus een slag uit konden slaan, omdat we enorm zijn gegroeid
en de verzekering nog gebaseerd was op een veel lager leden aantal.

Dus 2 opties:
1: niks doen
2: betere voorwaarden onderhandelen

"Quote" vanuit de ALV notulen:

Tevens geeft JF aan dat het NKV bestuur bezig is om de verzekering te
verbeteren en eventuele mogelijkheden hierin aan te bieden zoals materiaalverzekering e.d. FMW gaat zich hiervoor inzetten.

JF geeft aan dat het NKV voornemens is om 1 januari wordt aangehouden als datum van opgave en nietzoals nu per datum van opgave. Dit zal erg veel tijd schelen voor de penningmeester.

De leden die aanwezig waren vonden dit een goed voornemen, het heeft er voor gezorgd dat we:
A: een betere verzekering hebben
B: een materiaal dekking hebben
C: geen cent meer betalen
D: enorm veel tijd besparing m.b.t administratie

Dus het blijft idd oppassen met de NKV, want voordat je het weet kan je materiaal verzekering opzeggen en enorm kosten besparen ;-)
En dat zullen de funsport verzekeringen etc niet fijn vinden!
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #8 Januari 19, 2016, 09:49:23
edit2Rapporteer  
Mijn commentaar is  ( in eerste instantie)  niet gericht op de inhoud maar op het proces. En juist op procesmatig gebied zit de NKV in de situatie zoals die nu is.

Optie 3:
Het huidige voorstel voorleggen aan de leden zodat de leden hier een keuze in kunnen konden maken. Prettig was het geweest als dit voor 1 januari was gebeurd. Hierdoor konden de leden hun eventueel al lopende verzekeringen voor 2016 aanpassen.  Tevens had het bestuur op deze manier kunnen laten zien dat er transparant naar haar leden wordt gehandeld en zo een eerste stap kunnen maken om rust binnen de club te creëren.

PS Als je gaat quoten uit de notulen van de LV lust ik er nog wel een paar.......
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #9 Januari 19, 2016, 10:05:57
edit2Rapporteer  
Transparant communiceren... Tja op dat gebied is er niets veranderd. Ook met Chris over gehad met een aantal telefoon gesprekken, het e.e.a. aangegeven wat beter kan en moet op dit vlak. Daar wordt dan weer niets mee gedaan. Wink

@ Chris, ik mis trouwens nog een optie in je lijstje... Misschien kan je zelf bedenken welke optie dat is?
Slis

Berichten: 563
Antwoord #10 Januari 19, 2016, 10:15:39
edit2Rapporteer  
Geen materiaal dekking, bedoel je die?
klopt Marc, die moeten we ook mee nemen in de Enquête.

Al weten we nu al dat die optie geen kostenbesparing met zich meebrengt.
Dus het is voorlopig "gratis" een materiaal dekking erbij.

Maar dit kan veranderen als er veel "Claims" vallen!
Dus terecht dat we deze optie erin moeten nemen.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #11 Januari 19, 2016, 13:53:41
edit2Rapporteer  
Bij de huidige / vorige aan het lidmaatschap gekoppelde verzekering werd mij eind 2014 duidelijk dat deelnemers aan wedstrijden en evenementen NIET onder deze verzekering vallen.  Hoe is dat nu met deze nieuwe verzekering?

Nogmaals Chris, het was netjes en naar mijn mening, gezien de toestanden binnen de NKV, optimaal dat je deze materie eerst bij de leden had voorgelegd. In de NKV nieuwsbrief van augustus 2015 staat duidelijk vermeld:

7. Strategie dag
Bij het afronden van het verleden kijkt de NKV voornamelijk naar de toekomst, hiervoor hebben we destijds bij Jumpteam Scheveningen een sessie gehad. En dagelijks krijgen we tips/adviezen binnen waar de focus op moet zitten voor de NKV. Met het nieuwe bestuur zal een beleid voor dit jaar en de toekomst uitgestippeld worden met tevens een inspraak ronde van de leden. Hiervoor richt het bestuur een dag in, welke later wordt gecommuniceerd.

Dat was dus augustus 2015 . We zijn nu 5 maanden verder......  Op deze dag hadden jullie een vertegenwoordiger van de nieuwe verzekering uit kunnen nodigen en hadden wij als lid al onze vragen direct kunnen stellen. Transparantie, duidelijkheid binnen een open vereniging waar iedere kitesurfer zich thuis voelt.   



Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #12 Januari 19, 2016, 20:29:54
edit2Rapporteer  
Ik zeg oppassen omdat de NKV de laatste tijd nog al slecht in het nieuws is. Hierdoor is iig bij mij het vertrouwen niet zo groot. In één van mijn eerdere reacties geef ik al aan dat ik de brief netjes vind en de verzekering interessant. Toch kijk ik het nog even aan want ik lees ook dat er voor een claim een mail moet worden verzonden naar de NKV. Ik vraag me dan af alles wel soepel wordt afgehandeld.
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #13 Januari 19, 2016, 21:08:28
edit2Rapporteer  
Gratis materiaal dekking en minder rompslomp qua administratie. Goed bezig!! Ga zo door
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.