Low end TT board

Lukic

Geen avatar

Berichten: 109
Februari 19, 2016, 15:49:21
edit2Rapporteer  
Ik heb voor naast mijn North Dice in de maten 6-8-10 een North Juice 15 gekocht voor de dagen met minder wind.

Ik heb op dit moment een North X Ride 135x40 boardje.

Loont het om voor maximale low end i.c.m. mijn North Juice een goedkoop tweedehands groot TT board erbij te nemen? Ik wil wel kunnen springen dus vandaar dat ik toch denk aan een TT en niet een Skimboard. Welk formaat TT zou daarvoor geschikt zijn?

Ik ben 70kg en denk dat ik de Juice zowel op zee, maar zeker ook binnenwater zal varen.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #1 Februari 19, 2016, 19:28:58
edit2Rapporteer  
Daar kun je circa 2 knopen mee winnen. Een door is geen springmonster btw.
Lukic

Geen avatar

Berichten: 109
Antwoord #2 Februari 22, 2016, 11:30:51
edit2Rapporteer  
En aan wat voor formaat board moet ik dan denken?

In ben ook benieuwd wat degenen die met een grotere kite (15m+) varen voor board gebruiken. Hetzelfde board als waar ze met de kleinere kites mee varen? Of wat anders...
pewpew

Berichten: 779
Antwoord #3 Februari 22, 2016, 12:08:27
edit2Rapporteer  
Ik had ook een 14 meter kite. Zelfde formaat board. Ik merkte dat ik echt wel minimaal 15 knopen had om upwind te gaan en wat te springen. Als je echt lowend wil kun je beter flysurfer halen >19m of een hydrafoil board.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #4 Februari 22, 2016, 12:09:12
edit2Rapporteer  
Groter board betekent dat je eerder kunt planeren en dus met dezelfde wind meet druk in je kite kunt genereren. Dit gaat wel te koste van de speelsheid van het board. Zeker als je richting een deur gaat wird het erg log en blijft het board aan het water plakken als je wilt springen.
Er zijn wel korte en brede kruisingen tussen normale boards en een deur,  maar het word nooit zo lekker als je kleinere board.

Zelf vaar ik dan ook liever grote kites in de high-end met een normale twintip. Goed gepowerd met een 18m en normaal board is leuker dan 14m en lichtweer twintip, ook al heb je dan grofweg even veel power in je kite.
Mocht het te weinig waaien daarvoor is het veel leuker om strapless met een directional te spelen of een hydrofoil te pakken! Underpowerd twintippen zuigt.
HuibN

Berichten: 304
Antwoord #5 Februari 22, 2016, 13:09:52
edit2Rapporteer  
Als er weinig golfen zijn, heeft het zin om een board van normale afmetingen te pakken met heel weinig rocker?
ica84

Geen avatar

Berichten: 300
Antwoord #6 Februari 22, 2016, 13:22:00
edit2Rapporteer  
zelf heb ik een f-one bandit 6 14m en een nobile NHP 131X40 en mijn record staat op 10 knopen (was in el gouna) daarmee kan ik net hoogte houden, bij elke winddip verloor ik hoogte.
echt leuk varen was dat dus ook niet.

op dat moment een DOOR geleend van de kiteschool waar ik mijn spullen had gestalt en kon ik weer hoogte lopen, maar wat zijn die borden lomp en traag!!!
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #7 Februari 22, 2016, 13:30:27
edit2Rapporteer  
Weinig rocker helpt een klein beetje, maar ook daar word een board minder speels van en lever je in op de pop.
et1961

Berichten: 365
Antwoord #8 Februari 22, 2016, 15:10:07
edit2Rapporteer  
Ik vaar in marginale condities, met mijn grootste kite (14 m) op een Mako king of één van mijn directional boards.

Ben nu aan het oriënteren om een LW 17m kite erbij te kopen.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #9 Februari 22, 2016, 15:14:48
edit2Rapporteer  
Met jouw gewicht, kite en board moet je de 11 knopen wel halen. Ik zou eerst even kijken hoever je kan gaan voordat je een logge deur koopt.
HuibN

Berichten: 304
Antwoord #10 Februari 22, 2016, 15:55:52
edit2Rapporteer  
Die gekke Canadezen die de hele winter door gaan, PBKiteboarding en Jason Gostrider, gebruiken bij weinig wind grote borden om heel hoog te springen.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #11 Februari 22, 2016, 19:48:42
edit2Rapporteer  
Ik vaar in marginale condities, met mijn grootste kite (14 m) op een Mako king of één van mijn directional boards.

Ben nu aan het oriënteren om een LW 17m kite erbij te kopen.

Ik vaar mijn custom build Mako King in combinatie met een Ocean Rodeo Flite 17m ................ heeeeeeeeeeeerlik Joepie
et1961

Berichten: 365
Antwoord #12 Februari 23, 2016, 11:49:48
edit2Rapporteer  
Ik vaar in marginale condities, met mijn grootste kite (14 m) op een Mako king of één van mijn directional boards.

Ben nu aan het oriënteren om een LW 17m kite erbij te kopen.

Ik vaar mijn custom build Mako King in combinatie met een Ocean Rodeo Flite 17m ................ heeeeeeeeeeeerlik Joepie

Bij hoeveel knopen wind? Ik denk dat het bij mij een Cabrinha Contra 17m wordt....
martinus

Berichten: 35
Antwoord #13 Februari 23, 2016, 21:39:44
edit2Rapporteer  
Hey  Lukic ik ben zelf graag aant water en vaar met bijna elke wind...
Mijn ervaring met een flydoor xl was in het begin een jaartje wel leuk met een 19 flysurfer dr op vanaf 5 knopen op en neer varen en op dezelfde plek terug komen ( erg leuk om duitsers op de kast te jagen.. je moet wel,moeite doen om dat ding in de lucht te houden )nadeel is als het een knoop op 8 9 wordt heb je wat power maar board is gewoon zwaar en log om een transition jumpje te maken en te groot voor een backrolletje... zijn mensen die dat wel kunnen ik in elk geval niet.
Sinds een half jaar een van de eerste brunotti earlybird gekocht  ding is flinterdun licht en stijf met mn 19 vaarbaar vanaf 6 knopen maar leuk vanaf een knoop of 10 met 15 mtr best ts.
Ik gebruik hem ook regelmatig als de wind wat wegvalt overstappen boardje is makkelijker dan andere vlieger optuigen, dat werkt uiteraard alleen met grotere kites met een 9 op een groot board schiet niet meer op.
Inkort persoonlijk vind ik dat een grote kite met groot boardje sessies vooral in de zomer meer dan verdubbeld.... ja dikke wind met een 7tje is leuker...aan de kant zitten met een windmetertje is minder tof.

Nog meer sessies... buy a foil  schater
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #14 Februari 23, 2016, 21:42:17
edit2Rapporteer  
Underpowerd twintippen zuigt.

En zo is het! Wink
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #15 Februari 24, 2016, 17:53:53
edit2Rapporteer  
Naish heeft de Orbit, een echt lichtweerboard, en anders de Hero 145cm.
Af en toe neem ik de Hero (van mijn vrouw) bij licht weer met een Naish Fly en ben dan echt bij 10knopen op het water en in plane. Board loopt goed aan de wind, en als de wind iets toeneemt ook nog speels te varen.
In vergelijking tot een Door, de beter keus.

In de Soma Bay heb ik een paar keer bij winig wind een Door geprobeert. Je komt snel in plane, maar het vaart echt als een duer. Ik week 87KG en kon het board varen zonder in de voetbanden te staan. springen of transities zijn geen lolletje.

De Hero is ook niet duur, dus als 2e boord erbij betaalbaar....
gyttja

Berichten: 107
Antwoord #16 Februari 26, 2016, 11:41:35
edit2Rapporteer  
Ik kan met een 12m2 bandit met normale TT op vlak water vanaf 13 knopen hoogte houden. (82kg)
Op zee met golven niet meer, maar met een directional 6.0 waveboard vanaf 10-12 knopen kan ik dan ook al hoogte houden, en zelfs lopen.
Enige nadeel is dat als de wind onder de 10 knopen zakt mijn kite uit de lucht valt, en onder de 12 knopen krijg ik hem niet gerelaunched.
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #17 Februari 26, 2016, 13:21:26
edit2Rapporteer  
Voor Fluid kiteboarding heb ik de minimalist ontworpen is een twintip van 138 x 47CM  vaart echt super zelfs in iets hardere wind tot een knoopje of 20-25 krijg ik m gewoon weg zonder te stuiteren.  Je vaart immers maar met de helft in het water.

De lowend is echt heel ziek door de breedte  echt een goed gelukt concept wat mij zelf heeft verbaast.

Epic kites heeft er geloof ik ook een de Oxygen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.