Hoe stel ik de pads op mijn kiteboard af?

T!es

Berichten: 17
Maart 05, 2016, 19:46:36
edit2Rapporteer  
Hoi allen,

Als beginner vraag ik me af of de pads op mijn kiteboard op de juiste positie staan en wat voor invloed het heeft op het varen.

Ik heb de tip gelezen om vanuit hurkhouding omhoog te springen en stand waarop je neerkomt te gebruiken voor de hoek van je voeten en de afstand tussen je twee benen.
heeft deze methode ook nadelige kanten dat iemand weet??

daarnaast kan ik de pads ook in de hak/hiel richting verschuiven en vraag me af wat dit doet. Huh

graag hoor ik jullie tips en trics om weer een stukje verder te komen. ThumpsUp

groeten TIes

Mich@el

Berichten: 383
Logs: 0 | 461 uur
Antwoord #1 Maart 05, 2016, 20:36:55
edit2Rapporteer  


Ik heb de tip gelezen om vanuit hurkhouding omhoog te springen en stand waarop je neerkomt te gebruiken voor de hoek van je voeten en de afstand tussen je twee benen.

Leuk als je in een split terecht komt  schater schater loser
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #2 Maart 05, 2016, 20:45:33
edit2Rapporteer  
De stance is meer van belang als je erg lang of kort bent. En voor freestylers dacht ik. Middelste is de meest gebruikte, als je wijder staat druk je meer op de neus van je board onder andere en bij smallere stance word je board nerveuzer,is mijn ervaring,. Je pads naar de hielzijde verplaatsen is om meer druk te geven zodat je scherper hoogte loopt maar wel low end verliest. Met harde wind kan je makkelijker aankanten, ook weer mijn pers.ervaring. 
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #3 Maart 06, 2016, 13:23:08
edit2Rapporteer  
dan spring je verkeerd Smiley  je moet je board upwind afwikkelen zodat je voorwaardse snelheid om wordt gezet in opwaardse.   
anders blijft je board plakken en schieten je voeten snel uit je pads Smiley   

Daarna kan je wel je benen intrekken maar dat is meer om recht te blijven hangen dan om andere redenen.
ErikFanatic

Berichten: 459
Antwoord #4 Maart 06, 2016, 13:44:46
edit2Rapporteer  
Opspringen en landen doe je op het droge, om je persoonlijke neutrale stand te zoeken. Gooi er een aantal squats achteraan en je krijgt er tevens dikke benen van Wink. Het heeft niets te maken met het springen op het water.

Ik merkte met mijn straps dat ik deze juist niet te veel naar buiten moest richten, aangezien je de stand van je voeten tijdens het kiten aanpast aan de vaarrichting blijven deze het best zitten als die ook klemmen tegen de zijkanten. Dus zet je de straps recht op je plank en je draait de hakken naar binnen ervaar je die druk tegen de zijkant van de voeten. Hier moet je een beetje zoeken welke hoek je de goede houding aan kan nemen en hierbij tevens klem/grip behoudt.

De traps naar beneden plaatsen kan idd om meer druk te kunnen zetten met aankanten, maar dit gaat dan wel ten koste van de druk die je zet tijdens toe-side varen.

Smal of breed monteren is weer persoonlijke voorkeur en lange mensen zetten deze begrijpelijk sneller breed voor de juiste neutrale houding. Vooral met bindings merk ik dat de stance moet kloppen om pijntjes in de knieën te voorkomen.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #5 Maart 06, 2016, 18:06:21
edit2Rapporteer  
Als je breed staat en je benen buigt, gaan je voeten van nature naar buiten toe, in het verlengde van heup/knie/enkel. Smallere stance voelt comfortabeler, brede stance geeft meer controle. Dus ik raad je aan om alle breedtes te proberen, waarbij je bij een bredere stance meer duck moet hebben. En die duck kan je bepalen door inderdaad een paar keer van een stoel oid te springen in de gewenste breedte. Of spring op zand, dan kan je de afdruk goed als referentie gebruiken.

En wat Erik zegt is ook een goede; Iets minder duck geven dan dat je zou moeten hebben met straps, zodat ze beter klemmen. Wel op letten dat je voeten nog wel goed op de pads blijven staan, anders gaan je zolen weer zeer doen, maar dit verschilt per pad.
T!es

Berichten: 17
Antwoord #6 Maart 09, 2016, 18:07:06
edit2Rapporteer  
Bedankt allen voor het antwoorden!

Ik ga er mee aan de slag. fijn dat jullie meedenken en advies geven!

@Markus wat betekend: " maar wel low end verliest"
ik heb gegoogeld naar low end maar begreep het niet helemaal
Lude

Berichten: 1420
Antwoord #7 Maart 09, 2016, 18:16:40
edit2Rapporteer  
Als je kijkt naar je windbereik waar in je goed kunt varen, dan is Low end het onderste waarbij je nog kunt varen (hoogte lopen), en High end het bovenste (dus of je de vlieger nog kunt houden).

Dus, meer (of een lagere) low end betekend dat je met minder wind nog goed kunt varen en omgekeerd.

Het verliezen van lowend betekend dus dat je meer wind nodig zult hebben voor hetzelfde resultaat.
T!es

Berichten: 17
Antwoord #8 Maart 09, 2016, 19:35:12
edit2Rapporteer  
Ah ik denk het te begrijpen Smiley dankjewel!

Verplaatsen jullie wel eens je pads bijvoorbeeld naar achteren als het harder waait of zoek je een tussenweg wat fijn is in alle situaties?
Menno de Vries

Berichten: 186
Antwoord #9 Maart 09, 2016, 22:21:02
edit2Rapporteer  
Ik heb mijn pads een keer afgesteld, daarna nog een keer bijgesteld en daar laat ik ze op staan. Ik ver stel ze dus niet meer. Behalve de straps die ver stel ik wel als ik schoentjes of juist niet aan heb.
T!es

Berichten: 17
Antwoord #10 Maart 11, 2016, 09:43:54
edit2Rapporteer  
Duidelijk verhaal, ik ga er mee aan de slag!!

Thanks  Smiley
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.