Natte ondergoed bij droogpak

KiteShallow

Berichten: 173
Antwoord #25 Juni 27, 2016, 13:22:52
edit2Rapporteer  
Reaktie van dufare:

Ik denk ook dat het door je seals komt. Denk ook niet dat wij een kleinere maat hebben. Mijn leverancier in Engeland heeft 2 maten, dat is Small en Medium/Large, meer maten hebben ze niet. Het kan zijn dat Ocean Rodeo zijn seals uit Amerika betrekt.

We zetten ook wel eens neopreen enkelseals aan pakken alleen ben ik bang omdat je zo’n smalle enkel hebt deze zo kapot zijn omdat je er telkens met je voet doorheen moet.
Eddy Lansink

Berichten: 255
Antwoord #26 Juni 27, 2016, 15:38:08
edit2Rapporteer  
Ik wil hier toch even het een en ander verhelderen voordat dit topic helemaal de verkeerde kant op gaat.

Het pak is gekocht bij ons (Versus) en we hebben bij aankoop de polsdeals al gratis wat ingenomen om deze strakker te maken.
Waarschijnlijk komt het vocht van transpiratie of lekt er wat water door de seals bij de enkels (er zitten al de kleinste seals op die er bestaan) Daarnaast heeft mevrouw aangegeven neopreen sokken aan te hebben die ze onder haar seals doet!

Wat betreft de lektest hebben wij gezegd dat we verwachten dat er niets met het pak aan de hand is het vocht van transpiratie komt. Als er toch een lektest gedaan moet worden, zijn de kosten 40 euro. Blijkt het om een garantie geval te gaan (een daadwerkelijk lek) dan zijn deze kosten voor ons, zo niet, dan is het voor de klant.

De neopreen nekseal heeft inderdaad wat beschadigingen door nagels / onzorgvuldig aantrekken en dit valt niet onder garantie. Seals van droogpakken zijn nu eenmaal delicaat.

Daarnaast kan bijna iedereen beamen die met een droogpak vaart dat je nat wordt van transpiratie, of dat er water naar binnen kan schieten via de enkel seals als je in het water schiet met je voeten.... Zeker als hier neopreen sokken onder worden gedragen.

Ik ben het dus absoluut niet eens dat we mevrouw een oor aan hebben genaaid.

Eddy / Versusshop.
KiteShallow

Berichten: 173
Antwoord #27 Juni 28, 2016, 01:15:04
edit2Rapporteer  
Goed lezen Eddy/Versus - die sok heb ik gekocht en probeerde een oplossing te vinden. Zonder sok waren mijn broekpijpen al nat.

Nek seal moet je over je hoofd trekken (hoe anders dan) en nogmaals mijn nagels zijn kort omdat die snel breekt. En de scheuren zijn groot, geen haarscheuren.

"of dat er water naar binnen kan schieten via de enkel seals als je in het water schiet met je voeten" is wel tegenovergestelde bewering van de verkoper toen ik vroeg kan de enkel seal niet worden ingekort zoals de pols seal,

Hij komt met een transpiratie verhaal en ontkent stellig over “De verkoper had mij overtuigd (2x gezegd) dat met laarsjes en daarover broekpijpen met neopreen klitten band over de laarzen heen dan blijft die droog. Helaas is niet het geval. ” toen ik over capillaire werking had “Volgens mij is eerder een capillaire werking omdat de seals niet goed afsluit. Mijn voeten zijn voortdurend in het water.”

Ik heb hiervoor nieuwe laarsjes gekocht omdat ik graag droog wil blijven in de winter.
Erik@Spijk

Berichten: 861
Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #28 Juni 28, 2016, 19:23:29
edit2Rapporteer  
Slotje erop? Sinds ik gelezen heb dat de sokken onder de seals gaan en het dus aan de nekseal ligt denk ik dat we te maken hebben met een impuls aankoop die toch onhandig is voor de zomer.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #29 Juni 28, 2016, 21:16:58
edit2Rapporteer  
Ik vind de formulering sowieso wat onduidelijk, maar ik begreep dat de sokken pas onder de seals gegaan zijn toen normaal dragen niet bleek te werken.

De scheuren in de nekseal vind ik wat vreemd... je raakt dat ding amper aan als je het pak aantrekt. Dus klinkt niet als een gevolg van nagels, maar eerder van een pak dat te lang heeft gehangen en waar de nekseal wat broos van geworden is.
KiteShallow

Berichten: 173
Antwoord #30 Juni 28, 2016, 22:10:46
edit2Rapporteer  
@Erik:bewuste inkoop om langer in Nederland te kunnen kiten zonder gauw naar een warm land te gaan. Na de eerste keer gebruik had ik oorontsteking en mocht het water een poos niet in. Ik ben die pak aan het testen ivm garantie zoals eerder gemeld.

Waarom bepaal je voor een ander een slotje. Je hoeft niet mee te denken als het niet lukt door niet te lezen
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

Enkel seal: http://www.seaskin.co.uk/acatalog/Latex-Ankle-Seals-36cm--Pair--Spare-part--LATEXANKLESEAL36CM.html

Beschrijving:
Vervangingspaar latex enkelseals met een bovenste omtrek van 36 cm. Deze maat heeft betrekking op de afmeting over de bovenkant die bepaalt welk type kan worden aangebracht welke passen. Je nodig hebt om de enkel van het pak waar de nieuwe afdichting moet worden aangebracht te meten. Als u deze flat aan de overkant te meten en verdubbelen dan krijg je de omtrek. Idealiter zou het pak 1-2cm groter dan de afdichting waardoor de latex zeer, zeer slecht gespannen op waardoor de beste finish. Als het zegel is groter dan het pak je zult eindigen met plooien in de latex die waarschijnlijk zal lekken.

Maattabel:
De maatregel 36cm 18.5cm flat dus past in een pak met een enkel omtrek van 37cm perfect. De bovenstaande maten hebben niets te maken met je werkelijke enkel de grootte deze zijn als volgt.

Ankle Size           Gemeten net boven de enkel bot
Klein                   19cm - 24cm
Medium / Large   22cm - 27cm

Mijn enkel 'Gemeten net boven de enkel bot' is 18,25 cm

Wat testen betreft
- Pak of die water dicht is, had ik al uitgevoerd op you tube gekeken. Ondanks dat ging Versus nogmaals doen en wil mij € 40,- berekenen. Andere stap wordt niet aangeboden.
- Enkel seal door in een bad heen en weer te lopen gedurende 1 1/2 uur. Dit moet in de winkel voor aankoop gebeuren. De spieren trekken samen ook door de kou.
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #31 Juni 29, 2016, 14:23:11
edit2Rapporteer  
Ruil je pak dan om voor eentje met geïntegreerde/vaste sokken. Dan maakt de omvang van jouw enkel ook niet meer uit.
Wel altijd schoentjes aan om de latex sokken te beschermen, maar dat lijkt me logisch, en ook wel zo warm (in de winter).
KiteShallow

Berichten: 173
Antwoord #32 Juni 29, 2016, 17:05:38
edit2Rapporteer  
Bij die winkel kan ik geen zaken mee doen. Ze doen niets aan, die pak kan je aan de wilgen ophangen en die pak nemen ze niet terug omdat de pols seal is ingenomen.
Vaste sokken raden ze mij af wegens wrijving.

Bestaan losse latex sokken die je bij de bestaande enkel sok kan vast maken of kan je zo'n latex sok aan die pak vast maken?

Welke soort schoentjes gebruik je voor. Mijn laarsje heeft binnen een scheiding vakje voor mijn grote teen, dus is niet bruikbaar neem ik aan.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Wie kan mij helpen aan een adres van droogpak reparateur
- voor een oplossing van de enkel seal
- om een goede nek seal te plaatsen (wat raden jullie aan toch een latex seal?)

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Is er een grotere persoon dan mij die dit pak kan gebruiken?
GUL SIZE CHART
SIZE   HEIGHT   CHEST   WAIST
JL           5'6"           32"           28.5"
           167 cm   81 cm   70 cm
Doe een aannemelijk bod dan is die pak van je.
KiteShallow

Berichten: 173
Antwoord #33 Juli 02, 2016, 16:59:27
edit2Rapporteer  
Ver(rek)sus, € 417 armer voor een natpak ipv droogpak
Ehhhh, geen gun factor van ver(je)sus
Radicaal liegen of dementie over het slecht advies
Staffel korting is ver te susken, terwijl andere winkels 10-40% geven
Unprofessional om mee te denken voor oplossingen
Shit klanten naaien of verstiksus

Maarten ken ik toevallig via MP toen hij zijn SS RPM wilde verkopen, hij was weg bij Versus en gaf gratis goed advies over kites. Ik ben nog steeds blij met mijn SS Rally, niet bij Versus gekocht.
Hij is terug bij Versus en kreeg ik het slechtste advies. Er zijn oplossingen op de markt (seaskin, Seal Greys) om neopreen bandjes onder je manchet doen zodat de manchet strakker zit, ipv een inkeping maken en dan lijmen. Achter af zeggen daardoor kunnen wij die pak niet terug nemen. Seal Greys kant en klaar zijn voor de nek en de pols, misschien maken ze voor de enkel of hebben ze andere oplossing voor.

Lessons to learn
-   Het knellen van de manchetten van Oceon Rodeo is juist goed, met glij middel zoals afwas middel is het aantrekken gemakkelijker (dit is geen tip van de verkoper). Het geschikt maken van manchetten is door meten en stapsgewijs de ringen knippen, staat op verschillende sites beschreven. Niet zoals mij wordt verteld, wij doen het op de gok.
-   Ik ging de winkel in om OR te kopen en heb laten ompraten voor een Gul en nu ben ik de dikke lul
-   Pak binnensbuitenste keren en goed controleren op schade
-   Vertrouw die blauwe ogen van de verkoper niet.
-   Als je pols manchet wordt ingenomen betekend dat die pak te ruim of te groot is, het innemen geldt ook voor je enkel.
-   De lektest die ik heb uitgevoerd was goed, toch wilden ze weer een lektest uitvoeren en moet ik € 40,- betalen. Ik heb al gezegd dat de oorzaak in de enkel seal ligt, dan kwamen ze met een transpiratie verhaal. Ik laat die pak niet bij hun winkel hangen, wie weet verkopen ze naar het volgende slachtoffer. Ik hang beter die pak aan de wilgen.

Ik kan best begrijpen dat hij als verkoper bepaalde target moet halen. Maar om te liegen ??? misschien wordt het bedrag van zijn salaris ingenomen of hij krijgt de zak van Eddy en hij niet de jongste. Misschien had hij houten fietsen moeten blijven verkopen, want die fiets niet.
maarten.v.a

Geen avatar

Berichten: 172
Antwoord #34 Juli 02, 2016, 17:40:32
edit2Rapporteer  
Beste KiteShallow,

Het lijkt mij een goed idee dat je stopt met het afbranden van Versus. Je hebt je punt gemaakt, kennelijk komen jullie er samen niet uit. Dat is vervelend voor jou, maar het is volgens mij geen reden om op 2 fora een lastercampagne tegen de shop te beginnen.

Wellicht is het handig om de volgende keer eerst wat research te doen voor je iets koopt en voor aankoop aan de verkoper te vragen wat de mogelijkheden zijn in geval van ontevredenheid, dat scheelt een hoop tikwerk op 2 fora...

Bovenstaande is uiteraard puur bedoeld als positieve feedback.

Geniet van de wind deze dagen!


Mvg. Maarten

P.S. Ik heb geen banden met Versus o.i.d.
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #35 Juli 02, 2016, 18:23:34
edit2Rapporteer  
droogpak in voorjaar/zomer? Luier? seals OVER de sok/schoen?   Joepie
KiteShallow

Berichten: 173
Antwoord #36 Juli 02, 2016, 18:42:54
edit2Rapporteer  
He naamgenoot, het is geen laster champagne, maar iedereen (hele wereld) waarschuwen. € 417 is geen gering bedrag. Ik had de volste vertrouwen in die persoon omdat hij een goed advies gaf in de kites.

Versus, vaak afgekort als v., v, vs. of vs, kan verwijzen naar:
Een situatie waarbij twee mensen of partijen tegenover elkaar staan, zoals in een wedstrijd, discussie, gevecht of debat. In deze context is versus synoniem aan “tegen”.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #37 Juli 02, 2016, 20:10:06
edit2Rapporteer  
Wat mij betreft een geschil waarbij de consument een verkeerde verwachting heeft van het product. Daar ga je niet uitkomen, ook niet op dit forum.

Vandaar dat deze discussie op slot gaat!
KiteShallow

Berichten: 173
Antwoord #38 Juli 04, 2016, 14:53:55
edit2Rapporteer  
Bij een duikwinkel, hij is ook kitesurfer, full service gekregen.

Nek seal binnen nog 5 min. gratis gerepareerd, niet een paar dagen voor € 12,50. Hij keek ook naar mijn nagels van 1mm randje.....dat kan niet de nekseal kapot trekken. Volgend keer controleren bij aankoop.

Hij heeft ook pols en enkel latex seal, bottleneck model. Pas goed als je die seal niet kan draaien. Daar op de pakseal.

Trouwens die pas seal van neopreen (seaskin, Seal Greys) wordt afgeraden.

Als buiten temperatuur laag is en het waait goed kan ik een 'proef duik' maken, checken of alles droog is.

Ha gelukkig zijn er nog mensen die met je mee denkt en behulpzaam zijn YeSS YeSS YeSS wie dans mee. Mag ook de houthakker dans zijn voor degene die steeds zat te hakken.

Edit: nagezonden bericht om dit topic te voltooien.
Deze blijft op slot, alles is gezegd wat gezegd moest worden.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.