Slufter een fijne spot voor beginners?

JimHantu

Berichten: 87
Logs: 0 | 192 uur
Antwoord #75 Augustus 05, 2016, 15:21:52
edit2Rapporteer  
op het water een bord voor hun kop is blijkbaar hier ook een bord voor hun kop
ik kom al niet eens meer op slufter, is echt een niks spot geworden door dit.
geef mij de winter maar weer
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #76 Augustus 05, 2016, 15:30:55
edit2Rapporteer  
Ik blijf er juist wel komen, maakt het extra interessant door duidelijk te maken dat sommige mensen er niets hebben te zoeken. De eerste mogelijk is aanstaande zondag weer zie ik.
et1961

Berichten: 365
Antwoord #77 Augustus 05, 2016, 15:40:36
edit2Rapporteer  

Elke (kite)spot kan gevaarlijk zijn! Kiten is nou eenmaal een tricky extreme sport. Elkaar wijzen op de risico's en gevaren is prima, maar beginners niet de ruimte geven in het poeltje en weren van deze spot is gewoon asociaal en dat verwacht je niet van medekiters!

Een beginner die in zijn eentje een hele poel met 20+ gevorderde kiters blokkeert omdat hij te lui is om naar Oostvoorne te wandelen is niet asociaal?

Iedereen is vrij om zijn spot te kiezen! Gevorderde kiters hebben niks in een laf vlakwater poeltje te zoeken als daar ook beginners aan het oefenen zijn. Beginners geef je de ruimte, gevorderde kiters kunnen eenvoudig de ruimte opzoeken! En ja, dat betekend soms golven en chop, maar juist daarom ben je gevorderd, zodat je ook in die omstandigheden kunt varen!
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #78 Augustus 05, 2016, 16:00:17
edit2Rapporteer  

Elke (kite)spot kan gevaarlijk zijn! Kiten is nou eenmaal een tricky extreme sport. Elkaar wijzen op de risico's en gevaren is prima, maar beginners niet de ruimte geven in het poeltje en weren van deze spot is gewoon asociaal en dat verwacht je niet van medekiters!

Een beginner die in zijn eentje een hele poel met 20+ gevorderde kiters blokkeert omdat hij te lui is om naar Oostvoorne te wandelen is niet asociaal?

Iedereen is vrij om zijn spot te kiezen! Gevorderde kiters hebben niks in een laf vlakwater poeltje te zoeken als daar ook beginners aan het oefenen zijn. Beginners geef je de ruimte, gevorderde kiters kunnen eenvoudig de ruimte opzoeken! En ja, dat betekend soms golven en chop, maar juist daarom ben je gevorderd, zodat je ook in die omstandigheden kunt varen!

Jij bent echt extreem naïef of niet? Beginners hebben in het begin zand onder hun voeten nodig om goede en veilige progressie te maken. Daar in tegen moet het water ook niet te ondiep zijn in het geval dat je crasht. Dus de ideale waterdiepte is zo rond de 1m. Laat je dit nu net niet hebben in het poeltje op de Slufter. Aan de kant is het te ondiep en is het tekort op het strand en in het midden kan je niet staan...

Buiten op zee heb je dat ook niet echt... Op Oostvoorne en de Dam heb je dat daar in tegen wel.  Dan is de keuze toch makkelijk gemaakt.

Gevorderde kiters kunnen omgaan met het diepe water maar ook als er maar 5 á 10 cm water staat. Dan kunnen wij meer dan genoeg fun hebben zonder problemen.
JimHantu

Berichten: 87
Logs: 0 | 192 uur
Antwoord #79 Augustus 05, 2016, 16:33:03
edit2Rapporteer  
kijk marc. dat bedoel ik nou
oostvoornse meer is nog beter, lekker vlak en ondiep tussen de dammetje
perfect voor beginners.  denk dat ik maar even een nieuw topic hierover open
P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #80 Augustus 05, 2016, 17:47:47
edit2Rapporteer  
Iedereen mag oefenen waar hij/zij wilt of je daarmee rekening houd met andere kiters is een keuze. Zelf heb ik eerste jaar op oostvoorne lekker kunnen oefenen daarna altijd slufter zonder problemen. Hoe is het trouwens met de poel? 1 slok 3 weken aan de schijt of valt het nog mee?ik blijf nog even surfen in Frankrijk.
PieterK

Berichten: 264
Logs: 0 | 241 uur
Antwoord #81 Augustus 05, 2016, 19:16:24
edit2Rapporteer  
Ik hoop dat de kitevaardigheid van sommige mensen beter is dan hun communicatieve vaardigheid. Vooral omdat jullie elkaar op het water tegenkomen. Mompelt iets van eerst begrijpen dan begrepen worden en denk win win.

Als kiter ben je prima thuis op Oostvoorne: relaxete sfeer, ondiep water, geen stroming, warming up included en gratis douchen, geen afdrijfgevaar. Allemaal zaken die je zo te lezen niet hebt op de Slufter. Vooral dat eerste is toch ook jammer.
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #82 Augustus 05, 2016, 19:56:37
edit2Rapporteer  
Ach.. Op t internet is het voor sommigen erg moeilijk om zich fatsoenlijk te gedragen.

Ik zou nou wel eens willen weten van Seamen die dit topic is begonnen waarom hij de slufter boven oostvoorne verkiest. Zou je dat eens willen toelichten?
Redbeard

Geen avatar

Berichten: 43
Antwoord #83 Augustus 05, 2016, 21:19:51
edit2Rapporteer  
Hoi Karel, vooral die palen in het water en het kleine strand in combinatie met drukte op he water vind ik minder geschikt om te leren kiten.

Er wordt superveel les gegeven, veel instructeurs schreeuwen dan dat je weg moet..

Verder drijf je snel af richting die palen. Het water kan erg ondiep zijn wat ook lastig kan zijn, ik heb nu in mijn wetsuit al een paar scheuren daarom.

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #84 Augustus 05, 2016, 21:29:38
edit2Rapporteer  
Hoi Karel, vooral die palen in het water en het kleine strand in combinatie met drukte op he water vind ik minder geschikt om te leren kiten.

Er wordt superveel les gegeven, veel instructeurs schreeuwen dan dat je weg moet..

Verder drijf je snel af richting die palen. Het water kan erg ondiep zijn wat ook lastig kan zijn, ik heb nu in mijn wetsuit al een paar scheuren daarom.




Klinkt bijna alsof je het over de slufter hebt, alleen de grote hoeveelheid scholen klopt dan niet.
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #85 Augustus 05, 2016, 21:43:49
edit2Rapporteer  
Ben een paar keer op de Slufter geweest en dit is zeker geen beginnersspot. Het stroomt als een malle.
PieterK

Berichten: 264
Logs: 0 | 241 uur
Antwoord #86 Augustus 05, 2016, 23:36:17
edit2Rapporteer  
Hoi Karel, vooral die palen in het water en het kleine strand in combinatie met drukte op he water vind ik minder geschikt om te leren kiten.
Loop iets verder upwind en je hebt meer ruimte en dan blijf je ook vanzelf uit de buurt van de palen.

Afdrijven betekent wellicht dat je het nog lastig vindt om hoogte te houden. Wanneer je je board verliest drijf je af door de wind, niet door de stroming.

Er wordt superveel les gegeven, veel instructeurs schreeuwen dan dat je weg moet..

Dat is soms idd teveel van het goede. En in mijn optiek het grootste nadeel van de spot. Ik heb me ook wel eens door een chinese muur van lessers moeten worstelen. Mijn ervaring is tegelijkertijd ook, dat voor twaalf uur 's ochtends en op dagen door de week en na de zomer het veel rustiger is. Op die momenten en die komen er dus steeds meer is Oostvoorne een mooie plek om te oefenen (en dan heb ik de mogelijkheid om te douchen en je materiaal af te spuiten nog niet genoemd).
tgroot

Berichten: 664
Antwoord #87 Augustus 06, 2016, 09:34:03
edit2Rapporteer  
Haha dus op slufter heb je als beginner te maken met de pro,s en op oostvoorne met de kiteleraren. Welkom in onze warme sporttak. Blij dat ik al kan varen en schijt aan beide heb.
Maar we moeten toch maar eens bij onszelf te raden gaan wat we aan het doen zijn ......

Maar ik zal wel een dromer zijn , maar we worden wel erg intollerant hoor. En dat terwijl juist de kitesurfers op het strand me nog het gevoel gave dat de mens wel sociaal kan zijn
LennardK

Berichten: 116
Antwoord #88 Augustus 06, 2016, 11:41:35
edit2Rapporteer  
Op het strand is iedereen ook best sociaal toch?  Maar op het water... Het is eigenlijk net als auto rijden. De normaal zo aardige huisvader wordt een heel ander mens zodra hij in zijn Volvo stapt en ieder metertje asfalt moet verdedigen.   Roll Eyes
FransD

Berichten: 19
Antwoord #89 Augustus 06, 2016, 11:42:12
edit2Rapporteer  
Zondag weer lekker naar de Maasvlakte. Ruimte zat en geen beginners!  Joepie
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #90 Augustus 06, 2016, 11:44:08
edit2Rapporteer  
Wat een problemen allemaal voor de slufter  loser ben er nooit geweest, moet er toch eens een keer gaan kijken , als het mag natuurlijk ?  Grin
Svendc

Berichten: 20
Antwoord #91 Augustus 06, 2016, 11:49:37
edit2Rapporteer  
Er wordt superveel les gegeven, veel instructeurs schreeuwen dan dat je weg moet..



Heb je vekeerd begrepen , veel instructeurs schreeuwen dat je uit natuurgebied moet, maar blijkbaar begrijpen sommige dat niet zo goed, ALs Belg ga ik geen andere nationaliteiten noemen, maar sommige krijg je niet aangeleerd dat die paaltjes er niet voor niets staan en dat die de functie hebben om kiters aan te geven eens daar je niks meer te zoeken hebt. al moet ik zeggen dat dat de laatste tijd eerder een stervende zwaan is die zich daar nog bevindt.
Verder drijf je snel af richting die palen. Het water kan erg ondiep zijn wat ook lastig kan zijn, ik heb nu in mijn wetsuit al een paar scheuren daarom.

En afdrijven richting de palen, moet ne niet met W-wind gaan ook,  beter is te kiten ter hoogte van de 3de windmolen bij ZW/ ZZW. Dan heb je tijd zat om je bordje te recuperen en is ondiep daar bij laag water en bij hoog water kan je er nog net staan.
Ben er zelf als beginner voorig jaar geweest met mijn instructeur in de buurt en heb er meer geleerd op 3 sessies dan 10 te Oostvoorne. Bodydraggen leer ne niet in ondiep water, de techniek ja,  maar toen ik paar maanden later te Wissant in Frankrijk leerde spelen in 2m waves dan leer je pas echt bodydraggen.




FransD

Berichten: 19
Antwoord #92 Augustus 06, 2016, 11:50:37
edit2Rapporteer  
Wat een problemen allemaal voor de slufter  loser ben er nooit geweest, moet er toch eens een keer gaan kijken , als het mag natuurlijk ?  Grin

Alleen als je geen beginner bent en aan alle eisen voldoet.  schater
LennardK

Berichten: 116
Antwoord #93 Augustus 06, 2016, 11:57:36
edit2Rapporteer  
Wat een problemen allemaal voor de slufter  loser ben er nooit geweest, moet er toch eens een keer gaan kijken , als het mag natuurlijk ?  Grin

Tuurlijk. Misschien kan je er een leuk filmpje van maken? Smiley
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #94 Augustus 06, 2016, 12:00:29
edit2Rapporteer  
Als er ongelukken met beginners plaats gaan vinden, hou ik persoonlijk iedereen die dat een goed idee vindt hier verantwoordelijk!

En vergeet niet dat iedereen hier meeleest, ook vogelbeheer...
KiteShallow

Berichten: 173
Antwoord #95 Augustus 06, 2016, 12:02:29
edit2Rapporteer  
Moet je een visum aanvragen, in het land der blinden is een oog koning (=tussen dommeriken volstaat een klein beetje verstand om baas te zijn)
Goed dat bij hanglos ook die discussie er is met duidelijk en fatsoenlijk uitleg zonder dreigementen.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #96 Augustus 06, 2016, 12:50:23
edit2Rapporteer  
Citaat
Alleen als je geen beginner bent en aan alle eisen voldoet
Ik kan al helemaal alleen mijn kite op pompen alleen maak ik die touwtjes nog wel eens aan de verkeerde kant vast maar dat mag geen probleem zijn toch ?  Grin


ja mijn mening ondanks dat ik er nooit geweest ben en de spot niet kan is dat iedereen er moet kunnen varen of je beginner of pro ben.

Als daardoor dan op dat moment problemen door ontstaan dit op een volwassen manier oplossen met elkaar

Want wie beslist of jij beginner ben of pro ? Wie bepaalt dat ?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #97 Augustus 06, 2016, 12:57:56
edit2Rapporteer  
Goed dat bij hanglos ook die discussie er is met duidelijk en fatsoenlijk uitleg zonder dreigementen.

Dan heb je vast moeite met begrijpend lezen

Visum?
Lijkt me een goed idee omdat gezond boerenverstand hier bij een aantal volledig verdwenen lijkt te zijn, of nooit aanwezig is geweest.

Makkelijker is het om de spot dan maar dicht te gooien, als wij kiters zelf de boel niet meer fatsoenlijk kunnen houden aldaar...
KiteShallow

Berichten: 173
Antwoord #98 Augustus 06, 2016, 16:11:34
edit2Rapporteer  
Zeker als je een agressieve toon op forum slaat dan is dat standaard, iedereen moet het begrijpen dan wordt je ook moderator of modder actor.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #99 Augustus 06, 2016, 16:59:37
edit2Rapporteer  
Zondag weer lekker naar de Maasvlakte. Ruimte zat en geen beginners!  Joepie

Maasvlakte is gevaarlijk. Megastroming enzo. Beter wegblijven daar Grin
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.