Slufter een fijne spot voor beginners?

Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #100 Augustus 06, 2016, 17:24:55
edit2Rapporteer  
Zeker als je een agressieve toon op forum slaat dan is dat standaard, iedereen moet het begrijpen dan wordt je ook moderator of modder actor.

Beetje kinderachtig dit, mensen (lees in dit geval beginners) moeten eens iets van de mensen aannemen die er verstand van hebben. De spot Slufter staat onder druk en dan gaan zeggen dat het een spot is voor beginners? Ik vind dat Michiel het prima uitdrukt dat mensen die het een goed idee vinden daarvoor verantwoordelijk gehouden gaan worden.
HuibN

Berichten: 304
Antwoord #101 Augustus 06, 2016, 17:57:09
edit2Rapporteer  
Vandaag even na 16:00h op de Slufter. Wind eerst WNW draaiend naar NW en laagwater
Beginneling die net een beetje kan waterstarten, start helemaal rechts in het gedeelte waar je goed kan staan.
Al vrij snel komt hij in een gedeelte waar je niet kan staan en laat de kite daar vallen.
Vervolgens lukt het herstarten niet en drijft hij al vrij snel ver het vogelgebied in. Daar released hij zijn kite en komt bekaf en tierend zwemmend aan de kant.
 De zwarte met rode rand kite zag ik richting Rockanje/ Haringvlietdam drijven.
Toen ik tegen hem zei dat dit geen beginnersplek kreeg ik als antwoord "Hoezo? En waarom kwam niemand mij helpen?" En op Hoek van Holland drijft altijd alles weer na de kant.
Nog maar tegen hem gezegd dat hij de KNRM moest bellen omdat te zeggen dat hij veilig op de kant staat.
ronny

Berichten: 357
Antwoord #102 Augustus 06, 2016, 18:14:36
edit2Rapporteer  
ideale beginnen spot als je niet wordt weggejaagd door mij!!!  Smiley
die stroming is niet zo erg van zelf vind iemand je wel wee., En materiaal is bijzaak dat koop je gewoon opnieuw.
HuibN

Berichten: 304
Antwoord #103 Augustus 06, 2016, 18:19:19
edit2Rapporteer  
Nog iets!.
Bij het starten vandaag vroeg ik een jongen die op de kant bezig was zijn vriendin aan het leren hoe je een kite in de lucht moest houden of hij mij kon helpen met het starten. Dat deed hij maar was totaal onzeker hoe hij dat moest doen. Hij vroeg mij "doe ik het zo goed? Voor de rest een hele aardige jongen.
Hem wel de tip gegeven dat hij beter  zijn vriendin in het water kon laten oefen ivm de veiligheid. Zag hun dat niet gaan doen. Maar is gelukkig goed afgelopen terwijl het echt geen kleine kite is waar zijn vriendin aan hing.
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #104 Augustus 06, 2016, 18:31:29
edit2Rapporteer  
Het is wachten op de eerste traumaheli en dan gaat Sluf vanzelf dicht en is dit topic niet meer nodig.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #105 Augustus 06, 2016, 18:46:34
edit2Rapporteer  
Het is wachten op de eerste traumaheli en dan gaat Sluf vanzelf dicht en is dit topic niet meer nodig.

Dan zullen ze er een flink hek omheen moeten bouwen gok ik...
JimHantu

Berichten: 87
Logs: 0 | 192 uur
Antwoord #106 Augustus 06, 2016, 19:24:38
edit2Rapporteer  
goed bezig huib. of het nou nut heeft of niet

de vraag van die jongen is een goed voorbeeld van hoe ik er nu mee omga
kies je er voor om niet te luisteren en lekker eigenwijs met je leven en dat van anderen te gaan spelen op slufter.
dan word je iig door mij inderdaad niet meer geholpen en aan je lot overgelaten.
je hoort zelf in te kunnen schatten dat je een veel te kleine kite op had staan en dat je daarmee ff de slufter stroming in dook.
iedereen kan in de problemen komen.. maar dit was gewoon dommigheid
op het strand van Oostvoorne was dit je niet overkomen. (zoals aangeraden word)
nu ben je kite kwijt en nog snap je het niet, jammer joh

morgen lekker knallen, kites ontwijken en vooral niemand meer helpen die er duidelijk niks te zoeken heeft

amen
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #107 Augustus 06, 2016, 19:26:40
edit2Rapporteer  
Zeker als je een agressieve toon op forum slaat dan is dat standaard, iedereen moet het begrijpen dan wordt je ook moderator of modder actor.

Het woord agressief snap je ook al niet, dame in kwestie!?
Net zoals beginners in gevaar brengen moedwillig jou weinig zegt.

Zie huib zijn verslag van vandaag, wil je nog meer horen?

Het is wachten op de eerste traumaheli en dan gaat Sluf vanzelf dicht en is dit topic niet meer nodig.

Precies wat ik al eerder aangaf.
Maar jij bent een van de velen die ik niet hoef te overtuigen als veelgebruiker van die spot...Wink
Nat.BornChiller

Berichten: 37
Antwoord #108 Augustus 06, 2016, 19:36:31
edit2Rapporteer  
Ik wil even reageren op een eerder geplaatst bericht van Eagle Jan( journalist van de fabeltjeskrant) binnen dit topic. Hierin suggereerd hij, dat ik in het slufterdepot zou zijn beland. Het betrof hier enkel de in een nood situatie gereleasde kite en zelf zonder enig letsel met bijde voetjes op de grond ben geland. Dit voorval zich voordeed in een héél ver verleden (2002), toen de safety en depower nog niet zo ver ontwikkeld waren als nu. Dit ook in omstandigheden gebeurde, die inmiddels al lang verleden tijd zijn op de slufter.  D.w.z. bij springtij water tot hoog aan de duinrand, dus helemaal geen strand en starten vanuit de duinen. Dus voegt ook helemaal niks toe aan de discussie of slufter momenteel  geschikt is voor beginners. Als je niet de juiste feiten kent Eagle Jan, kots dan geen onzin verhaal uit en plaats me niet in een rijtje met 2 debielen die bij aflandige wind zichzelf in de problemen brengen. Ik denk, dat ik inmiddels na 16 jaar kiten de omstandigheden op slufter wel weet in te schatten.   Nu weer terug op je nest in de biesbosch Eagle Jan( daar waar je aanwezigheid wel word gewaardeerd door vogelspotters) en oogjes dicht en snaveltjes toe.

PieterK

Berichten: 264
Logs: 0 | 241 uur
Antwoord #109 Augustus 06, 2016, 20:32:26
edit2Rapporteer  
Zeker als je een agressieve toon op forum slaat dan is dat standaard, iedereen moet het begrijpen dan wordt je ook moderator of modder actor.


Beetje kinderachtig dit, mensen (lees in dit geval beginners) moeten eens iets van de mensen aannemen die er verstand van hebben. De spot Slufter staat onder druk en dan gaan zeggen dat het een spot is voor beginners? Ik vind dat Michiel het prima uitdrukt dat mensen die het een goed idee vinden daarvoor verantwoordelijk gehouden gaan worden.

Marc, ik ben het met je eens dat Slufter onverstandig en onveilig is voor beginners. Je bent ook iemand met veel materiaalkennis. Ik beschouw jou op kitegebied als expert. Tegelijkertijd, neem nu van mij aan - (enigszins) expert op communicatief gebied - dat jij af en toe door je manier van communiceren het tegenovergestelde bereikt, van wat je wilt.

Check deze link eens: http://www.carrieretijger.nl/functioneren/samenwerken/sociale-vaardigheden/beinvloeden/roos-van-leary.

Schoolvoorbeeld van de Roos van Leary (en ik zou er nog wel meer kunnen geven):
Aanval: Jij dreigt kites leeg te laten lopen en QRs te trekken (roept volgens Leary op:)
Verdediging: Iemand verdedigt zich door dat aggressief te noemen (roept volgens Leary op:)
Aanval: Jij noemt dat kinderachtig gedrag
En ondertussen gaat jouw doel, dat beginners jouw adviezen van een doorgewinterde kiter aannemen, naar de galemiezen, want ze ervaren jou door je communicatie als tegenstander en is het netto resultaaat dat jij straks met een Slufter vol beginners zit.

Toch hoop ik, dat een aantal mensen ook de ernst oppikken die in je boodschap zit. Naar zee afdrijven is geen feest. Vandaag zag ik nog bijna een paar mensen verdrinken in een mui in Katwijk. Dat waren geen kiters, maar het gaat me erom, dat de adviezen die we hier geven niet over schaken gaan.
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #110 Augustus 06, 2016, 21:56:40
edit2Rapporteer  
@Seamon, dat had ik ook de eerste keer dat ik op Oostvoorne kwam. Maar zoals al eerder genoemd, gewoon een stukje verder lopen.. Iig voorbij de palenrij. Dat maakt t wel een tering end lopen, vooral als je alleen bent. Met een paar maten is t een stuk gezelliger, sowieso goed om met iemand te gaan zodat je elkaar in de gaten kan houden btw.

Rij morgen voor de gein eens langs de slufter, bizar druk en alleen t stuk net achter de poel is lekker varen. De rest is een klotsbak. Echt niet prettig.. Ik snap zelf echt niet waarom er zoveel man op een kluitje varen. Probeer dan Oostvoorne nog eens, veel meer ruimte en stabieler water, als je maar ver genoeg upwind loopt.
KiteShallow

Berichten: 173
Antwoord #111 Augustus 07, 2016, 11:04:05
edit2Rapporteer  
Zullen vandaag met zijn allen naar Slufter gaan, er is genoeg wind. See u.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #112 Augustus 07, 2016, 12:35:46
edit2Rapporteer  
Zullen vandaag met zijn allen naar Slufter gaan, er is genoeg wind. See u.

Je slaat als beginner alle adviezen en geboden kennis in de wind, en dat is vragen om ellende!
En ook erg egocentrisch, want bij problemen komt de spot weer negatief in het nieuws: koren op de molen van natuurbeheer op deze gedoogde spot!
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #113 Augustus 08, 2016, 08:54:45
edit2Rapporteer  
ik dacht gisteren; ik ga naar Oostvoorne...drukte vermijden op Sluf.

Loop naar de waterlijn....Ik schuif mijn voetjes in de banden, laat me wat naar achter zakken om te starten....kijk naar rechts voor ruimte (links kon niet, stond beginner)...

BAM!  kite door mijn lijnen......en BAM nog 1 .........ineens 3 kites in elkaar....
Binnen 2 seconden komt er 1 van achter als een raket aanzetten (Duitser) en rost hem er bij mij in. Vervolgens pakt hij ook de beginner mee die links stond....
wat een ()*&^%$#$%^&*.......ik checkte direct hoe mijn kite "verwikkeld" zat en zag ruimte dus reageerde ik direct door onder 4 lijnen door te duiken mijzelf zo "vrij" te maken van de andere 2 kites. Ik had geluk, had anders kunnen zijn... Cry

FF gevloekt naar die Mof in alle talen... ListenToMe
Dan heb je zoooooveel ruimte en presteer je dat, dat is knap, Lompe Braadworst! loser

maar wat een begin weer.

verder prima daagie gehad!
HuibN

Berichten: 304
Antwoord #114 Augustus 12, 2016, 10:07:38
edit2Rapporteer  
Eigenlijk is er genoeg geschreven en vroeg ik mij zelf af of ik nog iets wou toevoegen.
Maar hier weer een bewijs dat je op de Slufter / Maasvlakte niet zo maar naar de kant drijft als er iets gebeurt.
http://www.rijnmond.nl/nieuws/144984/Reddingsbrigade-redt-vijf-mensen-bij-Tweede-Maasvlakte

Ook op Ouddorp waren er problemen
http://www.rijnmond.nl/nieuws/131407/Vooral-onervaren-kitesurfers-in-de-problemen-op-Ouddorp
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #115 Augustus 12, 2016, 13:00:01
edit2Rapporteer  
Ouddorpse reddingsbrigade zit ook op de Brouwersdam waar het zondag overvol was en ze de hele dag met een waterscooter rondvaren om alle beginners die door de sideshore wind naar dieper water drijven te hulp te schieten.
et1961

Berichten: 365
Antwoord #116 Augustus 12, 2016, 13:27:30
edit2Rapporteer  
Je kunt als beginner ook beter niet met side-shore condities gaan kiten. Zoek dan een spot met side on-shore of on-shore condities!
gyttja

Berichten: 107
Antwoord #117 Augustus 12, 2016, 13:28:39
edit2Rapporteer  
Ja zo komen ze wel aan die 45 reddingspogingen, ik vond het al zoveel.
Maar even helpen board aangeven rapporteren ze al als reddingsactie ofzo ????
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #118 Augustus 12, 2016, 21:43:44
edit2Rapporteer  
Ja zo komen ze wel aan die 45 reddingspogingen, ik vond het al zoveel.
Maar even helpen board aangeven rapporteren ze al als reddingsactie ofzo ????

Volgens mij wel.

En ze zijn ook behoorlijk fanatiek. Keertje m'n kite gedropt na een mislukte trick, gelijk gerelauncht, maar ik zag ze al direct mijn kant op varen...

Je kunt als beginner ook beter niet met side-shore condities gaan kiten. Zoek dan een spot met side on-shore of on-shore condities!

Onshore zou ik niemand aanraden. Als het fout gaat zit je gelijk op het strand, als er golfslag is kom je als beginner erg moeilijk, zo niet onmogelijk weg, en het is al snel erg druk op het water.
et1961

Berichten: 365
Antwoord #119 Augustus 12, 2016, 22:08:16
edit2Rapporteer  
Ik vaar het liefst met on-shore wind, één keertje oploeven en je bent weg van het strand. Voor een beginner die nog moet leren waterstarten/hoogte lopen, heb je helemaal gelijk, dan is on-shore zeker niet ideaal.

 
Erik@Spijk

Berichten: 861
Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #120 Oktober 02, 2016, 19:53:05
edit2Rapporteer  

http://www.mediatv.nl/nieuws/18091/Vijf-kitesurfers-in-problemen-bij-Maasvlakte-2.html

Dus niet geschikt voor mensen die de omstandigheden niet kunnen inschatten!

Zucht.....
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #121 Oktober 02, 2016, 20:55:40
edit2Rapporteer  
Dat was een dure board bezorgservice... 6 of 7 man, 5 die iig (vrienden/bekenden van elkaar) duitsers waren, de mist in gegaan (wat mee viel gezien de condities, t hadden er veel meer kunnen zijn) een stuk of 4 zijn zelf aan wal gekomen de rest met de boot. De heli heeft zoals gezegd een redelijk aantal boardjes uit het water gevist.

Dit is geen goed nieuws, dit moet eens een keer afgelopen zijn. Wederom volop Duitsers en Belgen op sluf, op een enkele kansloze kaaskop na.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #122 Oktober 02, 2016, 20:57:04
edit2Rapporteer  
Lekkere windrichting ook.... Sad
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #123 Oktober 02, 2016, 21:07:16
edit2Rapporteer  
Lekkere windrichting ook.... Sad

Dat ja... hoe lomp kan je zijn.... 

Maar ze zullen wel verrast zijn door die winddip rond 2 uur?
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #124 Oktober 02, 2016, 21:59:28
edit2Rapporteer  
Lekkere windrichting ook.... Sad

Dat ja... hoe lomp kan je zijn.... 

Maar ze zullen wel verrast zijn door die winddip rond 2 uur?
correct tevens juist.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.