Luchtbellen epoxy Best Admiral

JUSTIN--

Geen avatar

Berichten: 7
September 01, 2016, 13:55:20
edit2Rapporteer  
Hoi allemaal,

Even een vraagje. Ik heb net een Best Admiral ltd. 2015 binnen gekregen, mooi plankje. Nu zitten er echter luchtbelletjes in de epoxylaag boven op het carbon (zie foto). Volgens surfpirates is dit normaal, omdat het boven het carbon zit, maar ik heb er toch m'n twijfels bij.

Wat denken jullie? Is dit normaal of loop ik nu het risico op osmose/delaminatie na het varen?

Groet Justin


et1961

Berichten: 365
Antwoord #1 September 01, 2016, 14:33:33
edit2Rapporteer  
Lijkt mij niet, maar je hebt toch garantie, dus mocht je board uit elkaar vallen, dan claim je toch een nieuw board.
schijndel

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #2 September 01, 2016, 14:50:55
edit2Rapporteer  
@et1961, daar zou ik niet blind op af gaan. Je moet binnen een redelijke termijn na ontdekking van het defect een beroep doen op non-conformiteit. Als je het gebrek nu spot en er vervolgens niets mee doet, zou het wel eens lastig kunnen zijn om over een half jaar of jaar alsnog om vervanging te vragen. Tenzij je natuurlijk van pirates de toezegging krijgt dat zij daarmee akkoord gaan.

Voor de zekerheid zou ik het board gewoon aan ze terugsturen. Als je nog in de zichttermijn zit, hoef je dat niet eens als een garantieclaim aan te kleden.





Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #3 September 01, 2016, 18:05:57
edit2Rapporteer  
Kan voor zover ik weet geen kwaad, zolang het maar niet aan de randen van het board zit waar de overgang is naar de rail.
et1961

Berichten: 365
Antwoord #4 September 01, 2016, 18:31:33
edit2Rapporteer  
@schijndel, Je hebt toch 12 of 24 maanden garantie... Als dat board breekt of delamineert in deze periode, kan je toch gewoon aanspraak op garantie maken.

En mocht dat bij Best niet kunnen, dan weet je dat je die "troep" voortaan niet meer moet kopen Wink
Jeffro

Berichten: 611
Logs: 0 | 724 uur
Antwoord #5 September 01, 2016, 19:28:06
edit2Rapporteer  
Je betaalt voor een nieuw kwalitatief boardje, daar hoort dit zeker niet bij. Die gasten maken de hele dag boardjes, dan mag dit zeker niet gebeuren.
En 't is niet normaal: normaal is als er wel epoxy zou zitten.
Repete

Berichten: 123
Antwoord #6 September 01, 2016, 21:57:46
edit2Rapporteer  
Best heeft lifetime warranty. Mocht je problemen krijgen, dan kun je gewoon contact zoeken met Best of de shop.
JUSTIN--

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #7 September 01, 2016, 22:45:32
edit2Rapporteer  
Thanks voor de input gasten. Ook nog contact gehad met surfpirates, die hebben per mail toegezegd een oplossing te bieden als er toch problemen ontstaan.

Mocht het board gaan delamineren na een paar sessies laat ik het hier nog wel weten   ThumpsUp!
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #8 September 01, 2016, 22:53:42
edit2Rapporteer  
Ik zou m terugsturen en een ander board van een ander merk nemen. Die lifetime warranty is leuk verzonnen maar probeer t maar eens te krijgen.. Ik heb liever gewoon degelijk spul.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #9 September 01, 2016, 23:31:16
edit2Rapporteer  
Het nadeel van een doorzichtige toplaag en carbon,  je ziet elk foutje dubbel zo goed.  Durf te wedden dat de meeste boards dit hebben maar je er niks van ziet omdat alles verborgen zit onder de lak of ondoorzichtige toplaag.

Is puur cosmetisch,  maar kan natuurlijk nooit kwaad om het te melden zodat je bewijs hebt mocht het toch een probleem worden over een jaar.
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #10 September 01, 2016, 23:34:59
edit2Rapporteer  
Ik zou m terugsturen en een ander board van een ander merk nemen. Die lifetime warranty is leuk verzonnen maar probeer t maar eens te krijgen.. Ik heb liever gewoon degelijk spul.

Mijn Best kites zijn anders super degelijk en het nieuwe best boardje wat ik heb (procreator) ziet er kwalitatief super uit, een stuk beter dan de meeste merken iig.
Repete

Berichten: 123
Antwoord #11 September 01, 2016, 23:42:21
edit2Rapporteer  
Ik heb al jaren kites van Best en de 2x dat ik de garantie nodig had hebben ze het perfect opgelost.
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #12 September 02, 2016, 05:47:20
edit2Rapporteer  
Goed om te horen! Ik heb hele andere ervaringen met Best, dus dan leg je elk twijfelachtig dingetje onder een vergroot glas.
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #13 September 02, 2016, 11:45:18
edit2Rapporteer  
Deze luchtbellen zijn een gevolg van het niet volledig en goed vloeien van de hars bij het lamineren van het weefsel (bij het vacuümproces). De topcoat is er weliswaar overheen gespoten, maar laat de lucht in de vezelstringen zitten. Deze topcoat vloeit nl. niet meer in het weefsel.
Het is idd een zwakkere plek van het laminaat. Zoals Evan al eerder schreef gebeurd dit veel vaker waar de meeste consumenten geen notie van nemen.

Vwb sterkte is het niet gelijk een heel groot probleem, MAAR hoe zwaar ben je? Zoals al eerder is geschreven wordt veelal het kite materiaal ontwikkeld voor mensen rond de 75/85 kg. Mocht je nou 100kg + zijn, dan kan zo'n plek zeker een breuklijn vormen. Wat mij hier meer zorgen baart is dat de luchtbellen rond een insert steken. Als het gaat om een insert waar 1 van de voetbanden wordt vastgeschroefd, en je bent bovengemiddeld zwaar of hardcore dan kan dit zeker een potentieel probleem vormen.

Pirate heeft je toch geschreven dat ze hiervan notie hebben genomen en het niet verder als een kwalijk iets inschatten, dan kun je je iig binnen je garantie hierop terugvallen.
JUSTIN--

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #14 September 02, 2016, 14:06:17
edit2Rapporteer  
Deze luchtbellen zijn een gevolg van het niet volledig en goed vloeien van de hars bij het lamineren van het weefsel (bij het vacuümproces). De topcoat is er weliswaar overheen gespoten, maar laat de lucht in de vezelstringen zitten. Deze topcoat vloeit nl. niet meer in het weefsel.
Het is idd een zwakkere plek van het laminaat. Zoals Evan al eerder schreef gebeurd dit veel vaker waar de meeste consumenten geen notie van nemen.

Vwb sterkte is het niet gelijk een heel groot probleem, MAAR hoe zwaar ben je? Zoals al eerder is geschreven wordt veelal het kite materiaal ontwikkeld voor mensen rond de 75/85 kg. Mocht je nou 100kg + zijn, dan kan zo'n plek zeker een breuklijn vormen. Wat mij hier meer zorgen baart is dat de luchtbellen rond een insert steken. Als het gaat om een insert waar 1 van de voetbanden wordt vastgeschroefd, en je bent bovengemiddeld zwaar of hardcore dan kan dit zeker een potentieel probleem vormen.

Pirate heeft je toch geschreven dat ze hiervan notie hebben genomen en het niet verder als een kwalijk iets inschatten, dan kun je je iig binnen je garantie hierop terugvallen.

Ikzelf weeg zo'n 80 kg, dus gelukkig precies gemiddeld en de insert waar het foutje zit is die van de grab handle die ik niet gebruik. Ik hoop dat het allemaal wel los zal lopen, we gaan het zien over een jaar!

Verder vaar ik ook Best kites en nooit problemen. Kwalitatief en qua vaareigenschappen vind ik ze zelf top Smiley!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.