GPS tracker veiligheid

snorro

Geen avatar

Berichten: 12
November 14, 2016, 20:10:50
edit2Rapporteer  
Hoi heeft iemand hier ervaring met een gps tracker gericht op veiligheid? Ik lees over kleine apparaatjes voor het meten van hoogte en snelheid e.d., wat natuurlijk heel vet is, maar zijn deze ook handig in nood? Ik ga graag de open zee op maar er is niet altijd volk en wil mijn veiligheid daar niet aan af laten hangen dus. Ik zie horloges te koop op Aliexpress waar je in nood op een knop kunt drukken waarbij direct een tel nummer wordt ingeschakeld. Zijn wel voor kinderen maar dat zal er voor volwassenen ook wel zijn denk ik?

Daarnaast iemand ervaring met een opblaasbaar vest? Het lijkt me bloedirritant maar goed. Toch weer verstandig willen zijn..

In ieder geval bedankt, groeten Mark
rdeheld

Berichten: 426
Antwoord #1 November 14, 2016, 20:40:39
edit2Rapporteer  
Dan kan je beter een personal EPIRP (satelliet) of een personal  AIS (marifoon)  baken kopen.
Een telefoon gebaseerd device heeft niet zo heel ver bereik op zee nivo. 
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #2 November 14, 2016, 20:49:32
edit2Rapporteer  
Volgens mij heb je aan alleen een GPS ook niet zoveel want die ontvangt alleen maar en zend geen signaal/positie uit.
Ik zou me ook afvragen of je wel alleen de open zee op moet gaan. Met of zonder apparaat. Lijkt me sowieso iets waar je altijd één liefst twee buddy's voor mee moet nemen.
Maargoed, dan iets zoals rdeheld aangeeft.
LennardK

Berichten: 116
Antwoord #3 November 14, 2016, 21:11:24
edit2Rapporteer  
...Toch weer verstandig willen zijn...

Als je echt verstandig bent ga je niet alleen de open zee op...apparaatjes zijn maar een schijnveiligheid die je toch altijd zelf zal moeten activeren. ThumpsUp

Maar er zijn al een aantal topics over dit onderwerp geweest. Dus gebruik de zoek knop zou ik zeggen.  Smiley
snorro

Geen avatar

Berichten: 12
Antwoord #4 November 14, 2016, 21:46:15
edit2Rapporteer  
Ik ga de tips onderzoeken. Heb je voor een marifoon niet een papiertje nodig om te mogen bedienen?
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #5 November 14, 2016, 22:05:02
edit2Rapporteer  
Nood breekt wet.
Maareh, denk er nog eens goed over na.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #6 November 14, 2016, 23:11:10
edit2Rapporteer  
Nooit, maar dan ook nooit vertrouwen op techniek als het om je veiligheid gaat.  Zeker niet met de intentie om een sessie zonder buddy of andere kiters 'veiliger' te maken. De techniek kan falen of je raakt in een positie waarin je het niet kunt activeren en wat dan?

Daarom altijd zorgen dat er iemand je in de gaten houd en dat gaat nu eenmaal het makkelijkste met een buddy of bevriende locals. Maar het kan natuurlijk ook iemand op de kant zijn die weet wanneer je in nood bent al blijven de opties van iemand op de kant uiteraard beperkt tot het opbellen van de reddingsdiensten terwijl een andere kiter je direct te hulp kan schieten.

Uiteraard kan het nooit kwaad om het een en ander achter de hand te houden.
mac daddy

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #7 November 15, 2016, 17:18:45
edit2Rapporteer  
Beste Mark,

Ik heb een paar jaar geleden speciale lycra's ontwikkeld waar een inflatable long in zit, deze kun je op twee manieren activeren , opblazen of dmv een co's patroon.

Verder zit het shirt aangesloten om je wetsuit en zit niet in de weg met kiten maar mocht er iets gebeuren blijf je in ieder geval drijven als je moet wachten op hulp.

wellicht iets voor jou???

www.watersafetywear.com
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #8 November 15, 2016, 19:47:04
edit2Rapporteer  
Ik heb destijds tijdens de Red Bull coast to coast ( Fehmarn / Denemarken vice versa)  met het vest van watersafetywear gevaren.  Dat ding zat prima.

Met uitzondering van een onshore windje ga ik never nooit in m'n uppie het "grote water" op. Ik vind dat voor  mijzelf en mijn familie en de kitesurfsport  onverantwoord en wil ook naar andere ( beginnende ) kiters niet een verkeerd signaal afgeven.
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #9 November 15, 2016, 20:10:44
edit2Rapporteer  
ziet er goed product uit, alleen 1 vraagje, gaat je heuptrapeze niet schuiven op die lycra?
Thx
Dude
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #10 November 15, 2016, 23:29:31
edit2Rapporteer  
ziet er goed product uit, alleen 1 vraagje, gaat je heuptrapeze niet schuiven op die lycra?
Thx
Dude

Ik heb er een aardig stukkie mee gevaren en hij zat helemaal prima.
snorro

Geen avatar

Berichten: 12
Antwoord #11 November 16, 2016, 23:52:45
edit2Rapporteer  
Ja te gek ziet er goed uit, precies wat ik zoek.. Thanks!
Kitemenn

Berichten: 189
Antwoord #12 November 17, 2016, 11:21:04
edit2Rapporteer  
Wooow ziet er mooi uit maar die prijzen Zou dan eerder voor een impact vest gaan die zorgt ook voor drijfvermogen en houd je ook nog beter warm...wel lekker als je ligt te dobberen.
snorro

Geen avatar

Berichten: 12
Antwoord #13 November 17, 2016, 13:40:28
edit2Rapporteer  
Ja prijs is dik aan. Zoek ook nog naar goedkoper alternatief.

Bijvoorbeeld:
https://www.amazon.com/Onyx-M-16-Manual-Inflatable-Jacket/dp/B013RLI9XS/ref=sr_1_6/167-0474326-6390966?s=sporting-goods&ie=UTF8&qid=1479382654&sr=1-6&keywords=inflatable+life+vests

Een riem met opblaasbaar ding..
Staaf

Geen avatar

Berichten: 12
Antwoord #14 November 18, 2016, 15:23:05
edit2Rapporteer  
Ik kite bijna altijd met buddy en bij kou en downwinders met impact vest met beetje drijfvermogen. Maar omdat ik ook vaak op zee zeil als opstapper en minder afhankelijk wil zijn van de equipment aan boord en ook met downwinders zekerheid boven alles wil zat ik ook al een tijdje te kijken naar een -drijvende- PLB. Het liefst de Resqlink+ maar inderdaad eigenlijk te duur.  Maar recent kwam ik deze aanbieding bij de Decathlon tegen en die heb ik twee weken geleden binnen gekregen.

http://www.decathlon.nl/baken-plb-safelink-solo-id_8362719.html

Het is hetzelfde als een McMurdo fastfind en erg handzaam en klein, met pouch drijvend en tevens in de bergen te gebruiken. Hij stuurt een gps signaal naar het COSPAS-SARSAT global search and rescue satellite network.
Ik kreeg vreemd genoeg wel een Frans gecodeerd device opgestuurd en die kon ik niet in NL. registreren (bij Agentschap Telecom wat eigenlijk moet, kost eenmalig 23 (of 28...) euro). Decathlon heeft nog niet gereageerd op mijn vraag waarom ze een Franse in Nederland verkopen, lijkt mij namelijk niet de bedoeling. Echter je kunt hem ook via de Franse site registreren en dat is gratis en werkt gewoon prima. Doel van de registratie is dat het id van de plb bij alarmering aan je persoonsgegevens gekoppeld is en dat er twee telefoonnummers gebeld kunnen worden om te verifieren of het alarm echt of vals is. PLB met AIS is met kiten weinig zinvol lijkt me en in de bergen heb je daar ook niets aan. AIS is leuk voor grotere jachten en beroepsvaart met AIS aan boord in geval van MOB.
KiteHigher

Geen avatar

Berichten: 35
Antwoord #15 November 19, 2016, 13:09:44
edit2Rapporteer  
Heb ook naar die dingen gekeken, misschien dat ik deze ook ga kopen.

Decathlon is een Franse winkel, maar zou natuurlijk ook in Nederlands moeten kunnen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.