Jumping over windsurfers

/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
November 17, 2016, 07:00:06
edit2Rapporteer  

http://www.youtube.com/watch?v=s6iqtbxzP-U

I've made this edit quite some months ago but never put it online... So here it is. On a windy day it's always fun to jump over your friends that are windsurfing. Make sure to share the love on the water.

*Please note that these are my friends and that we have discussed on how to do this. SO it's not dangerous Wink





Wat doe je met windsurfers op dezelfde spot Grin schater Grin



Voor potentieel zichzelf overschattende kite virtuosen nog even deze melding:
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #1 November 17, 2016, 11:39:29
edit2Rapporteer  
zie er de lol niet van in.  Stel dat je timing verkeerd is.
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #2 November 17, 2016, 12:57:49
edit2Rapporteer  
ja niet handig.
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #3 November 17, 2016, 13:45:04
edit2Rapporteer  
Hij heeft het besproken, dus veilig  Roll Eyes
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #4 November 17, 2016, 14:53:49
edit2Rapporteer  
Kevin en een foute timing?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #5 November 17, 2016, 14:57:38
edit2Rapporteer  
Timing is relatief, want je hebt de vlagerigheid nooit onder controle. Dat is de natuur.
Alleen Kevin is wel iemand die extreem snel correcties kan maken wat betreft de landingsplek.

Gave video, maar gezien wat voor maatschappij we tegenwoordig leven zijn er genoeg runderen die dit mogelijk weleens na willen doen...

...alleen moeten we daarom dit soort filmpjes blokken?
daantjes

Geen avatar

Berichten: 306
Antwoord #6 November 17, 2016, 17:59:07
edit2Rapporteer  
 
...alleen moeten we daarom dit soort filmpjes blokken?

   meen je dit serieus?  schater
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #7 November 17, 2016, 18:23:35
edit2Rapporteer  
...alleen moeten we daarom dit soort filmpjes blokken?

   meen je dit serieus?  schater

Kan zo de politiek in
Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #8 November 17, 2016, 18:50:31
edit2Rapporteer  
Zolang alleen wereldkampioenen dit nog doen, zal het wel goed gaan.
Op kiteforum.com was er al 10 jaar geleden kritiek op kiters die dit deden. Plus een filmpje waarbij het fout gaat.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #9 November 17, 2016, 19:03:43
edit2Rapporteer  
Het lullige is dat als Max Verstappen in z'n "autootje"  een enorm behendige inhaal manoeuvre uitvoert de hele wereld uit z'n bol gaat maar echt niemand met ook maar 1 hersencel dit effies in de praktijk nadoet.
In de kitesurfwereld moet dat kwartje , het verschil tussen een echte topsporter waarbij alles en ieder moment op top prestaties gericht is en ( ook al doe je nog zo je best ) de enthousiaste fanatieke kitesurfer , nog  ff vallen.

Of ( om het maar met een andere sport te vergelijken ) een beroepsgozert  tijdens de TT in Assen of de opgefokte amateur met een zware machine op de A1.

Daar zit een wereld van verschil in en dat is een ding wat in de kitesurfwereld bij sommigen nog niet echt duidelijk is.

Als je begrijpt wat ik bedoel........
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #10 November 17, 2016, 20:45:10
edit2Rapporteer  
Pfffff.... wat een betuttelingsdrama hier, als dit bij ieder topic gaat komen kun je beter een andere sport zoeken

Common sense is het 1e gebod!

Iedere kiter die zich gelijk wil spiegelen aan een Worldchamp daar spreek je van grenzeloze zelfoverschatting. Die hebben we in deze sport ook niet nodig (Zie 1e gebod) en Tom  ThumpsUp

Kevin liet in 2003 al zien wat voor kitebeheersing hij had als kleine knaap:

http://www.youtube.com/watch?v=7XlfyZRWTWw
Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #11 November 17, 2016, 20:52:34
edit2Rapporteer  
Ha Tom, leuk dat jij er ook nog bent.
Je strekking deel ik, maar de vergelijking gaat niet helemaal op. Verstappen doet het niet op de openbare weg, Kevin wel. Plus de onberekenbare factor wind waar al op gewezen is.

Hee moddereter met de moeilijke naam, ik heb er niets tegen als je een andere sport gaat zoeken. Vanwege dit 'drama'.
Ga lekker bij het toneel. Of een ander forum modder-eren.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #12 November 17, 2016, 21:20:53
edit2Rapporteer  
tuurlijk ben ik er nog. M'n  motivatie en passie ligt bij de sport zelf en niet  zoals bij een aantal anderen,  bij de één of andere bobo functie hè.  schater
Materazzi23

Geen avatar

Berichten: 11
Antwoord #13 November 17, 2016, 21:22:42
edit2Rapporteer  
hahahah of modder-etter   want betuttelingsdrama? valt wel mee toch....
OT: heerlijke video!!!! en was totaal geen fan van vloggen na die Enzo Knol en de Haakneus vloggert.... Maar die van Kevin zijn echt leuk om te zien!
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #14 November 17, 2016, 21:42:08
edit2Rapporteer  
... Verstappen doet het niet op de openbare weg, Kevin wel. Plus de onberekenbare factor wind waar al op gewezen is...

Verschil is dat op de weg ook verkeersregels voor iedereen eenduidig zijn vastgelegd, waarvoor iedereen een gedegen en fatsoenlijk examen heeft moeten halen. Hierdoor kunnen mensen zonder common sense aangesproken worden op hun laakbaar gedrag. Daarvoor is zelfs een toetsende regelgever, dan wel physiek dan wel via flitsers en camera's

Juist dit is iets wat in Nederlandse kitesport ontbreekt (!) omdat de meeste kiters geen regels en controle willen hebben en niet eens geïnteresseerd zijn in een goed geoliede vereniging die zich manifesteert voor de sport (als spil tussen de beoefenaars en 3e partijen). Opkomst bij de laatste ALV's is iedereen bekend...
Door dit soort fundamentele verschillen is de controle op het water volledig afwezig en is juist dit grenzeloos zelf overschattende onvermogen van sommigen onbespreekbaar geworden.
En dus krijg je dit soort onnodige betuttelingsdrama's (de 1 die het wel beter weet voor de ander)

Onberekenbare factor van wind... Heb je wel eens overwogen hoeveel meer onzekere factoren op de weg meespelen die nog veel gevaarlijker uitwerking hebben?!?
 Grin
P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #15 November 17, 2016, 23:04:16
edit2Rapporteer  
Kevin is een pro die mag van mij wel over zn windsurf maat springen.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #16 November 17, 2016, 23:32:09
edit2Rapporteer  
Haha, mooie jackass waarschuwing!

Wat een betutteling allemaal zeg, vroeger was het onder de Slufterhufters doodnormaal om over elkaars lijnen of kite te springen (of in de weg varende beginners....) en dat ging ook altijd goed of hooguit wat materiële schade. Waar zijn die tijden gebleven?
P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #17 November 18, 2016, 20:58:16
edit2Rapporteer  
Overgroei aan managers denk ik Grin die zijn koning in betuttelen en vooral knettergoed in het denken voor een ander.
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #18 November 18, 2016, 21:14:01
edit2Rapporteer  
Als ik een windsurfer passeer denk ik hier ook elke keer aan.
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #19 November 19, 2016, 12:56:45
edit2Rapporteer  
Gebeurd mij ook vaak genoeg dat ik over ze heen spring , niet expres laat dat duidelijk zijn want ik kijk altijd om me heen voordat ik spring. Soms zijn ze zo onberekenbaar dat ze ineens omkeren en je dus ook geen kant meer op kan in de lucht hooguit wat corrigeren naar links of rechts.
Uitwijken doen zij ook echt niet voor je, sterker nog ze varen altijd recht op je af  schater

Grappig filmpje maar dit heeft ie vast met ze besproken dat ie dit wilde doen  Cool
jantjuuh

Berichten: 570
Logs: 0 | 586 uur
Antwoord #20 November 19, 2016, 14:54:05
edit2Rapporteer  
Gebeurd mij ook vaak genoeg dat ik over ze heen spring , niet expres laat dat duidelijk zijn want ik kijk altijd om me heen voordat ik spring. Soms zijn ze zo onberekenbaar dat ze ineens omkeren en je dus ook geen kant meer op kan in de lucht hooguit wat corrigeren naar links of rechts.
Uitwijken doen zij ook echt niet voor je, sterker nog ze varen altijd recht op je af  schater

Grappig filmpje maar dit heeft ie vast met ze besproken dat ie dit wilde doen  Cool

Foei Lips Sealed
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #21 November 19, 2016, 15:21:50
edit2Rapporteer  
Ik moet derhalve bekennen dat ik het ook weleens een paar X gedaan heb op Oostvoornse meer. Was eigenlijk best leuk maar ook wel eng.
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #22 November 19, 2016, 15:25:16
edit2Rapporteer  
Eigenlijk vragen ze er gewoon om  Tongue
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #23 November 19, 2016, 22:18:35
edit2Rapporteer  
Gebeurd mij ook vaak genoeg dat ik over ze heen spring , niet expres laat dat duidelijk zijn want ik kijk altijd om me heen voordat ik spring. Soms zijn ze zo onberekenbaar dat ze ineens omkeren en je dus ook geen kant meer op kan in de lucht hooguit wat corrigeren naar links of rechts.
Uitwijken doen zij ook echt niet voor je, sterker nog ze varen altijd recht op je af  schater

Grappig filmpje maar dit heeft ie vast met ze besproken dat ie dit wilde doen  Cool

Foei Lips Sealed

Jij doet het juist expres Jantje en krijgt dan een mep je bakkes Smiley
Rule

Berichten: 174
Antwoord #24 November 21, 2016, 11:26:05
edit2Rapporteer  
Top filmpje! Dan hoef ik dit niet meer te doen, heb t al gezien Grin Zelfde geldt voor de Nick Jacobsen filmpjes waar hij van huizen springt. En alle Jackass flimpjes - waarbij ik ook 0 intentie heb om dit na te doen.

Als we willen betuttelen, doe dat dan op de belangrijke dingen. Risico = kans dat het gebeurt x impact. Dan zie ik voorrangsregels, kiten in vogelgebied, kiten bij aflandige wind, .. als veel belangrijkere issues dan een een pro die wat met zijn vrienden dolt.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.