Wetsuit verzameld water.

RobertvO

Geen avatar

Berichten: 47
December 14, 2016, 22:18:23
edit2Rapporteer  
Beste mensen,

ik heb pas een steamer voor erbij gekocht. Ik deed mijn schoenen over mijn broekspijpen, maar na een uurtje kiten moet ik een liter water per schoen eruit laten lopen. Erg onprettig. Undecided

Toen maar geprobeerd de broek over de schoenen te doen, maar nu bleef er water in de broekspijpen staan en leek ik wel popeye wat mijn onderbenen betreft.
Wat is hier aan te doen, gewoon een gaatje erin maken? In de suit of in de schoenen?

bvd en mvg,

Robert
Bbtw

Berichten: 232
Logs: 0 | 118 uur
Antwoord #1 December 14, 2016, 22:27:37
edit2Rapporteer  
juiste maat wetsuit? Is niet gebruikelijk dat zoveel er water in je wetsuit terecht komt
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #2 December 14, 2016, 22:35:57
edit2Rapporteer  
Klittenband om de enkels, eerst zorgen dat er geen water in kan komen voordat je een gaatje maakt.
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #3 December 14, 2016, 22:41:44
edit2Rapporteer  
Pak over schoentjes en klitteband om enkels idd.
RobertvO

Geen avatar

Berichten: 47
Antwoord #4 December 14, 2016, 22:42:40
edit2Rapporteer  
Hij zit verder prima en nauwsluitend. Wanneer ik in het water plons komt er uiteraard via de halsopening een klein beetje water in. Lijkt me normaal, is met mijn andere pak hetzelfde. Wil er echter niet uit onder bij mijn voeten.
Klittenband (gebruik ik inderdaad wel wanneer ik zonder schoenen kite in mijn andere pak) zal dus niet helpen.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #5 December 14, 2016, 22:44:51
edit2Rapporteer  
Ah, als het water van boven komt en het loopt niet weg moet je wel een paar gaatjes prikken inderdaad. Meestal komen volgelopen benen door opspattend water, waar klittenband goed tegen helpt.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #6 December 14, 2016, 22:49:03
edit2Rapporteer  
Een klein beetje water via de bovenkant binnenkrijgen kan gebeuren ( hoeft bij een goed passend pak niet voor te komen hoor ) maar als je echt een plons water binnenkrijgt dan zit er iets niet goed.
RobertvO

Geen avatar

Berichten: 47
Antwoord #7 December 14, 2016, 22:56:51
edit2Rapporteer  
Het is zeker geen plons, een klein beetje. (Het is immers een WETsuit) Maar wanneer het er onder niet uit gaat, verzameld dat wel en wordt het na een tijdje een hele plons.
Ik zal er maar gaatjes in maken inderdaad.
Thanks voor het meedenken!
MarleenKV

Geen avatar

Berichten: 13
Antwoord #8 December 15, 2016, 14:34:54
edit2Rapporteer  
Nieuwe wetsuits komen zelf al met 'drainholes'.
Hier hebben ze over een soldeerijzer om te voorkomen dat de gaten gaan scheuren: http://www.kiteforum.com/viewtopic.php?t=2377865&start=10
RobertvO

Geen avatar

Berichten: 47
Antwoord #9 December 15, 2016, 17:54:39
edit2Rapporteer  
Top, ga ik ook op die manier doen.
Dank je.

Leuke term, elephant legs!

daantjes

Geen avatar

Berichten: 306
Antwoord #10 December 16, 2016, 08:11:57
edit2Rapporteer  
hete breinaald erdoorheen prikken
KITE-NZ

Geen avatar

Berichten: 59
Antwoord #11 December 19, 2016, 13:23:12
edit2Rapporteer  
Het water blijf  er bij mij met klittenband nooit in staan . zonder wel omdat de onderkant van de pijp dubbel gaat zitten en zo de boel afsluit. Dur pak over je schoenjes, klittenband er om heen en dan kijken of je pak het water nog kwijt kan. Klittenband voorkomt ook dat er water van onderuit je pa pak in spoelt via de pijpen. scheelt een hoop warmte.
Als dat allemaal niet werkt kan je nog gaten maken. Goeie kans dat je daar een zwakke plek mee maakt en na verloop je een groot gat er in trekt.
Waterragger

Geen avatar

Berichten: 189
Antwoord #12 December 19, 2016, 13:47:23
edit2Rapporteer  
Opspattend water zou gek zijn toch als je de pijpjes van je pak in je boots doet? Misschien komt er onbewust toch meer water in je pak dan je denkt
RobertvO

Geen avatar

Berichten: 47
Antwoord #13 December 19, 2016, 21:57:02
edit2Rapporteer  
Het gaat inderdaad zeker niet om opspattend water. Het water komt, beetje bij beetje langs mijn body onderin en kan daar niet weg. Na een uurtje staat er dan een behoorlijke hoeveelheid. Ik ga er een klein gaatje in branden om te drainen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.