NKV ALV 2017 - 11 maart

Kitemenn

Berichten: 189
Antwoord #25 Maart 10, 2017, 10:24:57
edit2Rapporteer  
Ook ik ben lid en dan voornamelijk voor de verzekering, maar ook een stuk steun en spotbehoud. Omdat ik me nog te weinig in de zaken verdiept heb wil ik dan ook geen mening uiten omdat deze niet gefundeerd genoeg is. Het enige wat ik kan zeggen is dat ik enorm blij ben met de mensen die zich zo willen inzetten voor onze sport. Ik geloof niet dat iemand in het NKV stapt om lekker niets te doen en geld op strijken. Daarbuiten zijn er ook een hoop vrijwilligers die helpen. Dat support ik alleen maar. Dat er voor de toekomst verbetering mogelijk is, is alleen maar heel goed en zou daarom ook ondersteund moeten worden met opbouwende kritiek. Als er dingen aangepakt moeten worden is een ALV de plek of jezelf aanbieden als vrijwilliger/lid van het NKV de beste manier.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #26 Maart 10, 2017, 13:30:35
edit2Rapporteer  
5 jaar niet geweest bij een vergadering en de laatste keer dat ik er was was top geregeld door de NKV   ThumpsUp

Graag volgend jaar weer als het kan bij Langervelderslag en een BBQ  ThumpsUp


http://www.youtube.com/watch?v=Zp5EeEDTnmU




http://vimeo.com/40807449





Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #27 Maart 11, 2017, 18:13:56
edit2Rapporteer  
Interessante vergadering  ThumpsUp

Wel een zeer kleine opkomst van de 3000 leden een kleine 30 mensen aanwezig waarvan het bestuur meegerekend, jammer

Persoonlijk vonden Coos en ik de vergadering van 2,5 uur te lang duren zonder (kleine) pauze. Volgende keer graag een (kleine) pauze er in 
isomis

Berichten: 205
Antwoord #28 Maart 11, 2017, 22:45:34
edit2Rapporteer  
Nou 30 man is meer dan vorige keer :-)
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #29 Maart 11, 2017, 23:32:16
edit2Rapporteer  
Ik was er niet.
Vind het gewoon echt te ver weg.

Maar ik was er wel in de vorm van een machtiging  ThumpsUp
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #30 Maart 11, 2017, 23:46:22
edit2Rapporteer  
Er is niet gestemd. Roll Eyes
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #31 Maart 11, 2017, 23:50:57
edit2Rapporteer  
Nou 30 man is meer dan vorige keer :-)

Het waren er geen 30, 19 leden plus bestuur.
Slis

Berichten: 563
Antwoord #32 Maart 12, 2017, 22:17:02
edit2Rapporteer  
11 bestuursleden, dat is nieuw! ;-)
Mooie locatie, volgende keer iets wat toegankelijker is.
En fijn dat het huidige bestuur progressie maakt, een goed seizoen gewenst!
Shore

Berichten: 138
Antwoord #33 Maart 13, 2017, 21:15:11
edit2Rapporteer  
11 bestuursleden, dat is nieuw! ;-)
zat jij er als lid of als bestuur ?
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #34 Maart 14, 2017, 00:55:07
edit2Rapporteer  
Hij was er niet.
NKV niet interessant meer als bestuurslid af?
Ik loop nog geen 5 jaar mee maar géén van de ex bestuursleden die ik van nam een gezicht ken waren aanwezig. Van een ervan weet ik dat hij er zeker was geweest als de omstandigheden anders waren geweest...
magic ed

Geen avatar

Berichten: 381
Antwoord #35 Maart 14, 2017, 10:02:50
edit2Rapporteer  
Er is wel gestemd, bijvoorbeeld over de begroting. Decharge verlenen etc. maar dat voelt niet als stemmen omdat die zaken allemaal goed zaten en er dus ongeveer unaniem (of althans met ruime meerderheid) positief gestemd werd.

Locatie vond ik prima, NIeuwegein was ook prima. Maar welke plek je ook kiest, je krijgt nooit iedereen tevreden.

ALV vroeger in het jaar vind ik een goed idee, zo sta je aan het begin van het seizoen. En ook zaterdag ochtend vind ik beter dan 's avonds. Maar ieder zijn voorkeur.

Er zijn te weinig actieve leden, er zijn te weinig betrokken leden, het is niet anders. Is een maatschappelijk probleem, zeker bij organisaties die wel belangen behartigen maar geen echte "thuis" plek hebben. Hij/zij die verenigingsleden kan activeren is een held!

Heb weer veel goede bedoelingen gehoord, goede verhalen, maar de uitvoering blijft moeizaam, vooral door gebrek aan steun. Heb ook het gevoel dat de leden het bestuur zien als de leiders van de vereniging en "dat die er maar voor moeten zorgen". Maar het zijn slechts de schlemielen die namens de leden de dingen regelen omdat toch iemand het moet doen...
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #36 Maart 14, 2017, 11:12:26
edit2Rapporteer  
Er zijn te weinig actieve leden, er zijn te weinig betrokken leden, het is niet anders. Is een maatschappelijk probleem, zeker bij organisaties die wel belangen behartigen maar geen echte "thuis" plek hebben. Hij/zij die verenigingsleden kan activeren is een held!

Heb weer veel goede bedoelingen gehoord, goede verhalen, maar de uitvoering blijft moeizaam, vooral door gebrek aan steun. Heb ook het gevoel dat de leden het bestuur zien als de leiders van de vereniging en "dat die er maar voor moeten zorgen". Maar het zijn slechts de schlemielen die namens de leden de dingen regelen omdat toch iemand het moet doen...

Dit roep ik al twee jaar op het forum EN op de ALV's waar ik als lid bij was.
Echter dit is waar het nieuwe bestuur op moet focussen, en dat hoor ik niet terug op de afgelopen ALV!?

Wat is een vereniging zonder draagvlak? Waar de meeste leden blijkbaar alleen maar lid van zijn voor:

a. de verzekering
b. spotbehoud - en wel zo dat ik er als lid niets voor hoef te doen behalve de contributie betalen?

Meegenomen dat het leden verloop over de afgelopen twee/drie jaar meer dan 30% is afgenomen...zorgwekkend!
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #37 Maart 14, 2017, 11:59:31
edit2Rapporteer  
Je doet het overkomen alsof dat een negatief iets is Michiel, maar dat is enkel jouw mening.

Je wil kitesurfen, hebt les genomen, materiaal gekocht, volop plezier op het water. Thuis op de bank wil je de stoke nog even delen en beland je op youtube, facebook, allerlei fora, en dan lees je over spotbehoud en dat er een vereniging is die jouw belangen (meer spots, spots openhouden) behartigd en ook nog een verzekering biedt (heb ik dat nodig dan?). Klinkt als een strak plan, lid worden en klaar.

Wil je meer? Als in ook actief je steentje bijdragen dan kan dat prima. Het is echter wel ietsje lastiger als gewoon je lokale mountainbike route even aanharken. Overleggen met overheden? Brrr, niet mijn ding.

En dan lees je ook nog eens topics vol gezeik (pardon my french). Laat maar, ik hou het wel bij 'sponsoren'. Of moet je daar ook mee ophouden dan?

Ben je een slecht lid als je gewoon passief lid bent en je de vereniging steunt door middel van je lidmaatschap?
magic ed

Geen avatar

Berichten: 381
Antwoord #38 Maart 14, 2017, 12:04:23
edit2Rapporteer  
Daar moeten ze op focussen...
En op spotbehoud.
En op veiligheid.
En op communicatie.
En op de jeugd.
En op evenementen.
En op wedstrijden.
En op de olympische spelen.
En...

Ze moeten overal op focussen!

Ze hebben het ook altijd gedaan, tenzij ze juist niet gedaan hebben wat ze hadden moeten doen. Zwak bestuur, kan niet anders zeggen.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #39 Maart 14, 2017, 14:02:06
edit2Rapporteer  
...tenzij ze juist niet gedaan hebben wat ze hadden moeten doen...

Dat is wat er aan de hand is.
En inderdaad komt dat hoofdzakelijk omdat er geen vrijwilligers en überhaupt aanmeldingen waren voor bestuursleden de afgelopen jaren.

En dit is dit nooit aan de leden terug gekoppeld, maar verder op zijn beloop gelaten...en de rest is geschiedenis...

Het nieuwe bestuur moet bijna vanaf nul alles weer opbouwen, een ondankbare en lastige taak lijkt me.

@Karel: klok/klepel?
Waar heb je het over?
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #40 Maart 14, 2017, 16:21:16
edit2Rapporteer  
De club heeft haar integriteit  verloren en dat is het grootste probleem.

Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #41 Maart 14, 2017, 17:07:44
edit2Rapporteer  
Waar ik het over heb is dat het volstrekt normaal is, in het geval van een vereniging zoals een NKV, dat er zoveel passieve leden zijn. En dat al deze fijne topics zeker niet voor motivatie zorgen om je als actief lid op te stellen.

Het nieuwe bestuur moet bijna vanaf nul alles weer opbouwen, een ondankbare en lastige taak lijkt me.

Vanaf nul, geen idee. Lastig, jazeker. Ondankbaar? Dat bedoel ik nou!! Het is helemaal niet ondankbaar, er zijn 3000 man passief heel erg dankbaar. En er zijn een paar die lopen te bitchen.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #42 Maart 14, 2017, 18:13:24
edit2Rapporteer  
Lastig, jazeker. Ondankbaar? Dat bedoel ik nou!! Het is helemaal niet ondankbaar, er zijn 3000 man passief heel erg dankbaar. En er zijn een paar die lopen te bitchen.

Weer zo'n feit wat niet klopt, het zijn al lang geen 3000 man meer.
Inmiddels al onder de 2K...

Vanaf nul, geen idee. ...

Zoals je al aangeeft heb je geen idee omdat je geen feitenkennis hebt!
Ik zou me daar eens in verdiepen alvorens je zo duidelijk uit te spreken! Vooralsnog heb ik je op geen ALV gezien...
isomis

Berichten: 205
Antwoord #43 Maart 14, 2017, 21:59:34
edit2Rapporteer  
@michiel, volgens mij zijn het er 3000 hoor of de informatie op de website klopt niet.

Ik kan mij vinden in het punt dat er veel passieve leden zijn. Dat is erg frustrerend.

Hou er wel rekening mee dat er veel passieve leden zijn op dit moment, omdat ook veel mensen geen zin hebben in de sfeer die rond de NKV hangt of je nou voor of tegen bent. Van deze smet moet het NKV af, dat is niet goed voor de sport.

Ik zelf zou ze graag willen helpen met hun adwords campagne. Al meerdere keren aangeboden.

Slis

Berichten: 563
Antwoord #44 Maart 28, 2017, 20:29:05
edit2Rapporteer  
Hij was er niet.
NKV niet interessant meer als bestuurslid af?
Ik loop nog geen 5 jaar mee maar géén van de ex bestuursleden die ik van nam een gezicht ken waren aanwezig. Van een ervan weet ik dat hij er zeker was geweest als de omstandigheden anders waren geweest...


Helaas werk ik op zaterdagen, anders had ik graag aanwezig geweest
ik ben enorm blij met het huidige bestuur, en zie een hoop positieve ontwikkeling.

Feit blijft dat er een chronisch gebrek is aan hulp, maar wellicht zoals in dit topic aangekaart is kan de NKV ook om hulp vragen, misschien moet dit wat vaker worden gedaan.

En ik kan het aanbod van Matthijs in de Google Adwords,
dus zal zeker deze aanbieding nog eens "aankaarten" bij het bestuur, want zie het zo
"last in translations" of eerder gezegd te veel materie doet soms handige projecten om makkelijk te scoren in het niet...
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #45 Maart 30, 2017, 09:58:42
edit2Rapporteer  
Gebrek aan hulp geldt tegenwoordig voor bijna elke vereniging. Dat is de realiteit.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.