Kitesurfing Accident - What happens when you can’t release your final safety

/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Maart 08, 2017, 18:16:56
edit2Rapporteer  

http://vimeo.com/205173807

WARNING: This hurts and is not nice to see - but you should watch it and learn. Please read our article: kite.sista.zone/releasing-your-final-safety-warning-this-hurts-and-is-not-nice-to-see-but-you-should-watch-it-and-learn/






DE oplossing: 'Altijd je release achterop je trapeze monteren!'  Wink
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #1 Maart 08, 2017, 20:49:04
edit2Rapporteer  
Wat iemand op kiteforum ook al aangaf, zie 0:03, is dat hij z'n leash boven de CL heeft. Niet slim.
et1961

Berichten: 365
Antwoord #2 Maart 13, 2017, 12:46:26
edit2Rapporteer  

DE oplossing: 'Altijd je release achterop je trapeze monteren!'  Wink

Dat is niet handig, want daar kan je niet bij (in een noodgeval). De QR van je leash gewoon aan de zij- of voorkant van je trapeze bevestigen.

De pannekoek in het filmpje heeft zijn safety leash niet aan de safetylijn (depower lijn) gemonteerd, waardoor de kite niet volledig gedepowered wordt zodra je de bar loslaat of deze uit je handen schiet.

Dat is trouwens ook niet het geval als je de safety leash aan de chicken loop bevestigt (cuicide mode). Tis maar dat je het ff weet....

Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #3 Maart 13, 2017, 14:19:07
edit2Rapporteer  
Maar met suicide mode dmv een ring rond je CL heb je wel gewoon een werkende safety als je de QR trekt. De jongen op het filmpje trekt z'n safety, alleen hij heeft zijn leash boven de QR. Tja dan gaat het niet werken nee.

Maar hoe Frank het ergens al goed verwoorde: Als je niet weet waarom je suicide zou willen varen, dan moet je het niet doen.
daantjes

Geen avatar

Berichten: 306
Antwoord #4 Maart 14, 2017, 12:13:00
edit2Rapporteer  
DE oplossing: 'Altijd je release achterop je trapeze monteren!'  Wink

Ben ik het niet helemaal mee eens. Als je je leash achter je trapeze vastmaakt kun je achterstevoren door het water gesleept worden. Het kan dan heel erg moeilijk zijn om te releasen dan krijg je het heel snel heel erg benauwd kan ik je vertellen . Zelfs Aaron H. heeft het een keer gehad heeft hij ooit verteld in een interview....

Suicide varen met 40 kts+ snap ik sowieso niet Smiley
Lude

Berichten: 1420
Antwoord #5 Maart 14, 2017, 16:22:11
edit2Rapporteer  
Deze jongen heeft toch juist zo'n leash achter op zijn trapeze gemonteerd?
Ik heb hem zelf aan de voorkant nadat ik ook een paar keer achterwaarts achter m'n kite aan ben gebungeld (vaar wel vaak suicide ivm klein beetje uithaken. Maar geen overpakjes, dus dan hoeft die leash ook niet achter bevestigd te worden).
 
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.