Reperatie van ventielen

Justme2018

Geen avatar

Berichten: 1
Augustus 01, 2018, 09:09:22
edit2Rapporteer  
Afgelopen zondag voor het eerst met mijn spullen getracht te kiten op strand horst. Ik ben zelf een totale beginneling en mocht direct de les doen "hoe plak je een ventiel" met mijn kite. Toen ik klaar was, was helaas de wind weg.

Veel geleerd. Had gelukkig u-sticks ventielen bij mij. Grote kans dat de andere ventielen ook binnenkort los gaan. Vlieg met wat oudere spullen.

Ben nu dus bezig om de reperatie set aan te vullen. Die u-sticks ventielen zijn wel super handig en makkelijk. Ze zijn alleen, voor mij, flink aan de prijs. Ik barst van de vrije tijd maar niet van het geld :-) Ja, ik kan dus ook lekker door de weeks kiten hahahah

Zijn er alternatieven en wat zijn de plusjes en minnetjes daarvan?

Ikzelf denk bijvoorbeeld aan een ander merk (welke?), of wellicht dat mensen ook willen deelnemen (zo ja voor hoeveel stuks en welke types) en/of dat we ergens een doos kopen of wellicht direct uit china (url's?)

P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #1 Augustus 02, 2018, 18:37:44
edit2Rapporteer  
Gewoon je ventielen rustig los maken en weer vast plakken met zacht plastic lijm. Heb ik ook een keer gedaan nadat m'n vlieger een keer in een hete auto had gelegen....

Los maken van ventielen had ik gedaan met wattenstaafje met een klein beetje remmenreiniger, daar los je het lijm mee op. let op klein beetje bij teveel kans dat je de bladder beschadigd. Misschien dat ander spul dat lijm oplost ook helpt maar dat zou je dan even moeten proberen.

Ik was voor 10 euro klaar in ieder geval. Vlieger is nog steeds goed na 1,5 jaar regelmatig gebruik.
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #2 Augustus 13, 2018, 19:43:52
edit2Rapporteer  
Inderdaad vastplakken met zacht pvc lijm...
kiter.raphael

Berichten: 242
Logs: 0 | 38 uur
Antwoord #3 Augustus 13, 2018, 22:06:56
edit2Rapporteer  
Vd week ook gehad dat mijn ventiel los was en ik mijn doch 9 m2 ook niet eet op kon pompen.
Iemand een idee hou ik hem het beste vast kan plakken.
Ik hoor graag jullie reactie

Mvg Raphael
Joosdo

Berichten: 748
Antwoord #4 Augustus 15, 2018, 10:24:52
edit2Rapporteer  
Ik heb slechte ervaringen met de zachte pvc lijm. Als dit spul wat warmer wordt laat het alsnog los.

Vynabond is in mijn ogen een beter alternatief. Ik heb er 3 North kites mee hersteld, zelfs na achter in een hete auto laten liggen geen loslatende ventielen meer.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.