Kitefoil van Gong

Rebel1974

Berichten: 66
November 08, 2018, 15:02:28
edit2Rapporteer  
Beste medekiters,

wat vinden jullie van een Gong kitepack als beginnerssetje ?

https://gongsupshop.com/epages/box1707.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/box1707/Categories/FOIL/Kitefoil/Pack_kitefoil

en wat zouden jullie aanbevelen als board en mastlengte ? Ik weeg 90 kg en heb 10 jaar ervaring + strapless..

5'3 , 5'7 of 5'10 ?

mastlengte 65 of 80 cm ?

Dank voor jullie ervaring / advies ?
HuibN

Berichten: 304
Antwoord #1 November 11, 2018, 13:18:08
edit2Rapporteer  
Nog nooit een Gong foil gezien in het echt. Is in ieder geval niet veel geld voor zo'n set.
65cm mast is goed om mee te starten maar na 2 à 3 keer ben je wel toe aan een 90cm mast. Een langere mast is even moeilijk maar dan veel makkelijker in de chop omdat je minder makkelijk uit het water schiet.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #2 November 12, 2018, 18:21:26
edit2Rapporteer  
Board lijkt me prima, voor aanschaffen van de foil is het lezen van objectieve reviews mss wel handig. Ik heb weleens een Gong kite gezien, maar nog nooit een foil. Mss meer kans op relevante info op kiteforum.com of oase.com.

Off topic: Ik zou de straps andersom monteren.

KiteShallow

Berichten: 173
Antwoord #3 November 12, 2018, 20:36:47
edit2Rapporteer  
Toevallig vandaag http://dutchfoils.com/shop/ gezien. Mss kan je daar laten adviseren. Mooi spul zo te zien.
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #4 November 13, 2018, 22:15:55
edit2Rapporteer  
Ik gebruik een gong voorvleugel op mijn Moses foil.
Helemaal prima.
Ik zou die gong foil set zo kopen als ik niet zo zou hechten aan licht materiaal. Ik ben met alu mast begonnen, nu carbon. Wil niet meer terug.
Gong spul is qualitatief prima. Ik zou een beginner de gong surf voorvleugel aanraden. Deze vleugel lijkt sterk op de bij kitesurfers populaire Moses 633. Je progressie zal veel beter zijn op zo een ook bij lagere snelheid dragende vleugel.
Rebel1974

Berichten: 66
Antwoord #5 November 14, 2018, 12:08:04
edit2Rapporteer  
Bedankt voor jullie antwoorden , kan ik wat mee !!
martinus

Berichten: 35
Antwoord #6 November 22, 2018, 23:04:46
edit2Rapporteer  
Ik gebruik een gong voorvleugel op mijn Moses foil.
Helemaal prima.
Ik zou die gong foil set zo kopen als ik niet zo zou hechten aan licht materiaal. Ik ben met alu mast begonnen, nu carbon. Wil niet meer terug.
Gong spul is qualitatief prima. Ik zou een beginner de gong surf voorvleugel aanraden. Deze vleugel lijkt sterk op de bij kitesurfers populaire Moses 633. Je progressie zal veel beter zijn op zo een ook bij lagere snelheid dragende vleugel.
Hey.. das interesant.. gong vleugel op een moses fuselager.
Heb al wat zitten googelen maar kan er niks nuttigs van vinden.
Heb je de vleugel aan moeten passen? Beem aan dat het de carbon vleugel is? Welke achtervleugel gebruike je er bij?
Is de fuseliger misschien ook uit te wisselen?
Ben benieuwd lijkt me een mooie combo voor in de golven!
McBridges

Berichten: 365
Antwoord #7 December 09, 2018, 16:37:03
edit2Rapporteer  
Mijn hele quiver is ondertussen Gong  Grin (van Supboards, kites en kiteboards)en en ik ben er super tevreden over.
Heb 2 jaar geleden de Miata 5.7 foil board aangeschaft en ben er nog steeds over te spreken.
Mocht je willen gaan voor de carbon (Hellvator) versie dan moet je even verder kijken op de site want de carbon masten staan daar nu met zo'n 40% korting.


Die Allvator (aluminium versie) die nu op de markt komt is wel een gaaf ding, mede door zijn lage instapprijs en als je kijkt hoe ze er mee varen ziet dat er super relaxed uit.

Ms ook een idee om te kijken naar de strutless kites die ze aanbieden, heb net de nieuwe V3 15m besteld, kan lekker mee naar Brazilië in januari... Joepie

Succes!
nayy

Geen avatar

Berichten: 20
Antwoord #8 Maart 14, 2019, 12:27:24
edit2Rapporteer  
Ik heb een gong kiteboard (ALU 5'9)... prima plank hoor. heb er 2 jaar mee gekite maar nu veranderd omdat ze aan de zware kant zijn, en geen enkele flex hebben.Ik vaar strapless, vandaar dat het gewicht er wel toe doet.

heb ook hun strutless 12m² om mee te foilen: prima kite... (einde serie voor 450€ gekocht)

eind vorig jaar heb ik een gong kitefoil gezien, en die zag er prima uit hoor, de man die ermee vaarde was er heel tevreden van.

samengevat: niet het allerlaatste high-tech materiaal, maar qua prijs zijn ze niet te verslaan. prijs-kwaliteit heb je echt prima materiaal.
voor 800€ heb je een kitefoil set incl pads en voetbanden ...
Wil je een carbon moses foil, betaal je 1500foil + 800plank...

Ook qua respons bij problemen zijn ze heel goed.
Je kan op hun forum ook rechtstreeks vragen stellen aan de baas/designer. Veel frans, maar ze antwoorden ook ih Engels.

nayy
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.