8 sessies verder, eindelijk een stuk foilen

marcelca

Berichten: 345
Januari 25, 2020, 18:24:10
edit2Rapporteer  
Ik als beginnende kite foiler, heb het enorm naar mijn zin met het oefenen....

Ja het is koud maar dat mag zeker de pret niet drukken, eindelijk op de 8ste sessie heb ik mogen ervaren om langere tijd achter elkaar te mogen foilen

Ik heb een Gong freewave foil set en had grote problemen om een op het water te houden, wilde gelijk bij het starten omhoog door mijn verkeerde gewichtsverdeling icm de grote front wing.

Ben begonnen met mijn naish torch kites maar kwam er snel achter dat ik het me hiermee wel heel moeilijk maakte, besloten om voor de Gong Strutless V3 2020 kites te gaan, inmiddels met dank aan mijn vrouw heb ik een complete serie, 6m, 8m, 10m, 12m, voordeel is dat mijn dochter ook kitesurft waardoor we de kites delen.

Superfijne kites, makkelijk, licht, stabiel en goed te depoweren, dit allemaal heeft zeker meegewerkt om de eerste stappen te zetten

Heb van de laatste sessie een filmpje gemaakt.


http://www.youtube.com/watch?v=Zk50EDqDrBI
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #1 Januari 26, 2020, 10:47:36
edit2Rapporteer  
Geinig filmpie. Ben zelf ook begonnen vorig jaar maar jij ben al een stuk verder als ik, jij vaar al.

Het begin ziet er troosteloos uit met dat weer.Ik ben juist begonnen om met mooie dagen en amper wind te gaan varen.
Om te oefenen vind ik het nu nog te koud of valt dat wel mee ?
 

Wat is de locatie en met welke winden kan je daar varen ? Officiële spot ?
marcelca

Berichten: 345
Antwoord #2 Januari 26, 2020, 12:43:02
edit2Rapporteer  
 ben heel erg blij dat ik nu begin te foilen, doordat ik echt meters ga maken gaat de leercurve sneller..

Eerste 4 sessies dacht ik echt, ik ga het niet leren, maar dan valt in 1x het kwartje.

Kou vind ik reuze meevallen, heb het nog niet echt koud gehad en wil graag kunnen varen voordat het mooi weer word.

Met zw en w vaar ik bij marina haven, dat is officiele spot

Met z bij almere-haven maar dat is geen officiële spot
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #3 Maart 16, 2020, 08:02:05
edit2Rapporteer  
Ik heb sinds kort de Gong Alvator Freestyle. Bevalt echter super, niet heel snelle foil, wel superstabiel. Bochtjes draaien gingen de eerste keer meteen goed.


http://youtu.be/h8e_FHJwb94
marcelca

Berichten: 345
Antwoord #4 Maart 16, 2020, 17:36:21
edit2Rapporteer  
Leuk Marco....

zit inmiddels op 20 sessies ( hou ze bij  Smiley )

80% van mijn draaien van heelside naar toeside en terug lukken nu, leer het beide kanten op aan dus linksvoor en rechtsvoor en begin nu op het punt te komen dat het beide zijdes even makkelijk gaat....

Gisteren voor het eerst een Tack geprobeerd ( geen succes ) en een stuk of 4 x een 360, ik draai wel helemaal rond en lig dan in startpositie maar is me nog niet gelukt om te blijven staan..

Ik vaar met de allvator 90cm mast met de freewave vleugel, dat is de surf M pro model, deze heeft enorme lift maar omdat die dun is ook nog behoorlijk veel snelheid, in het begin lastig maar nu superfijn...

Als board had ik de Gong 4,6, deze heb ik nu vervangen voor een Moses T38, nog iets korter, dunner en stijver, dit foilt super icm de Gong foil

Doordat het een klein board is zonder volume ben je wel verplicht alles foilend te doen want echt varen doet ie niet lekker

Het Gong board had ik helaas schade mee gehad aan de rail ( waarschijnlijk met mijn trapeze erop gevallen ), dit is wel onzichtbaar en professioneel gerepareerd maar toch zonde..

Het Gong 4,6 board gaat in de verkoop, dus mocht je iemand weten ervoor Smiley

Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #5 Maart 16, 2020, 22:11:00
edit2Rapporteer  
Ik heb zowel de Alvator Freestyle als de Freeride

De Freestyle is mega stabiel, echter niet heel snel.

marcelca

Berichten: 345
Antwoord #6 Maart 17, 2020, 06:58:58
edit2Rapporteer  
Ik heb deze icm de 40cm stabilizer

Combinatie van veel lift en toch goede snelheid

Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #7 Maart 17, 2020, 08:12:50
edit2Rapporteer  
nice!

Hoe bevallen de kites? Zit zelf te denken aan de 1-strutter.
https://www.gong-galaxy.com/en/product/gong-kite-unik-2020/
marcelca

Berichten: 345
Antwoord #8 Maart 17, 2020, 08:51:48
edit2Rapporteer  
De strutless bevallen me echt heel goed, heel stabiel en vallen echt nooit uit de lucht, ook driften ze heel mooi weg, als de wind wegvalt valt ie achterover in het windvenster en pakt ie weer op..

Heb de luxe dat ik de complete serie heb, 6,8,10,12 maar op zich zou het niet nodig zijn want ze zijn zeer breed inzetbaar.

Zondag begonnen met 6m met 25+ knopen, prima te houden op de foil, later viel de wind weg naar zo'n 13 a 14 knopen en kon gewoon blijven foilen met mijn 6m
JaapS

Berichten: 6
Antwoord #9 Maart 22, 2020, 23:36:15
edit2Rapporteer  
Zondag begonnen met 6m met 25+ knopen, prima te houden op de foil, later viel de wind weg naar zo'n 13 a 14 knopen en kon gewoon blijven foilen met mijn 6m
Die 12m ga je dan niet nodig hebben als je een grote vleugel hebt.
Want het zal met weinig wind gaan, maar je moet altijd het herstarten vanuit het water, en met weinig wind  Roll Eyes
marcelca

Berichten: 345
Antwoord #10 Mei 08, 2020, 17:02:25
edit2Rapporteer  
He he

Foil nu 5 maanden maar de 360 zit er aardig in :-)


http://youtu.be/ccYcOUJlQuk
marcelca

Berichten: 345
Antwoord #11 Mei 20, 2020, 10:22:43
edit2Rapporteer  
Gisteren een onverwachte topdag met precies de juiste wind om lekker te oefenen, de 360 zit er redelijk in dus nu oefenen op de tack, dat valt nog niet mee, heel lastig om hier de balans op te vinden..
Maar als je op een dag het 100x doet, maak je wel progressie
 
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10222541077184332&id=1492930835
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.