Beginnen met kiten

bce

Berichten: 85
Antwoord #25 Januari 23, 2008, 16:08:45
edit2Rapporteer  
Volgens mij is het wel te doen een setje samen te stellen voor jouw budget. Nadeel is echter dat wat je voor dat bedrag kan kopen ouder materiaal met dito veiligheidsuitrusting is. Een c-shape zoals een aero2 is goed te doen voor een beginner maar is minder depowerbaar en heeft minder goede relauncheigenschappen als de nieuwere sle/bow type kites. Veel hangt ook af van hoe je wil varen. Wil je snel allerlei spectaculaire acrobatentoeren uithalen spaar dan liever wat door. Stel je je tevreden met wat minder spectaculaire moves dan is zo een ouder type kite best wel geschikt om je eerste verslaving op te doen. Let er wel op dat je bij die oudere kites best de bar wat aanpast om hem veiliger te maken en dat je misschien wel wat rapper op die kites zal uitgekeken zijn. (trager, minder depowerbaar, kleiner windbereik)
Sowieso is het volgens mij erg belangrijk dat je eerst wat les volgt om het kiten te leren beheersen en de krachten van een kite te leren kennen.
Hopelijk heb je hieraan wat.

Leon aero2
Gast
Antwoord #26 Januari 23, 2008, 17:19:42
edit2Rapporteer  
Welkom Baskite!

Als ik persoonlijk zo alles is beetje lees, denk ik dat je door de bomen het bos niet meer ziet?
En er zitten toch zekers aantal hele goede postings tussen, gebaseerd op persoonlijke ervaring.

Ook jij moet eerst persoonlijke ervaring opdoen voordat je keuze gaat maken! Dit is stuk makkelijker
Neem lekker een paar lessen, en leer omgaan met de kite! In het begin zie je vaak dat mensen meestal voor de kite gaan waar ze mee gelest hebben omdat ze weten wat ie doet en zich er dus comfortabel en zeker bij voelen.

In een wat later stadium als je al lekker kunt varen, wil je misschien wat anders, en heb je de ervaring in iedergeval om het te overwegen.

Om nu al te beginnen met sparen, daar doe je natuurlijk niet verkeerd aan  Grin  ThumpsUp

See you on the water soon  ThumpsUp



(hoewel "see you on the water soon?") Groningen is me net iets te ver hoor haha  Grin

kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #27 Januari 23, 2008, 19:07:57
edit2Rapporteer  

Een maat van mij heeft net een naish boxer 9m en 12m van 2005 gekocht met 1 bar en lijnen voor 400 euro.

Ik ben mee gaan kijken om te zien of ze nog in goede staat waren en of er geen knopen in de lijnen zaten en dergelijke. De kites zijn in uitstekende staat.

Als je goed uitkijkt op de tweedehandsmarkt dan vind je wel iets voor een klein budget.

north toro 5lijns
naish boxer 5lijns
slingshot diesel 4 lijns

Ga wel niet voor kites die ouder zijn dan 2005.

Succes alvast!!
Jordi_1990

Berichten: 1021
Antwoord #28 Januari 23, 2008, 19:30:43
edit2Rapporteer  
ik had een 2006 tribal voor 250 euro compleet in nieuwstaat, het is wel te doen dus met dat budget! gewoon rustig afwachten tot er iets voorbijkomt. als ik iets zie zal ik je wel een pm sturen
FlyGirl

Geen avatar

Berichten: 791
Antwoord #29 Januari 23, 2008, 20:38:21
edit2Rapporteer  
Advies:

Neem eerst 1 of 2 lessen ergens bij je in de buurt.
Lees jezelf vast in in de kite materie op internet.
Bezoek dit forum elke dag en droom elke nacht over deze mooie sport Tongue

Na de lessen ontvouwt zich vanzelf welke maat en welk type kite / board etc. geschikt voor jou is. Iets kopen voor weinig geld krijg je heeeel veeeel spijt van, dus denk daar ff over na.

Succes man!

Volledig mee eens. Eerst lessen en goed om je heen kijken. Je krijgt dan vanzelf een beeld van wat je wel/niet wilt. En idd een beetje doorsparen.
Succes!!
Baskite

Berichten: 16
Antwoord #30 Januari 23, 2008, 23:26:52
edit2Rapporteer  
Ga wel niet voor kites die ouder zijn dan 2005.


Niet voor kites ouder dan 2005 dus;) wel niet is een beetje dubbel
kitelady
Gast
Antwoord #31 Januari 23, 2008, 23:27:21
edit2Rapporteer  
Vooreerst wil ik je welkom heten in de kitewereld.

Blijkbaar zitten er hier een paar op het forum die iets hebben tegen foilkites. Ben zelf begonnen met tubekites van North en ben nu overgeschakeld op Flysurfers en heb het me nog niet beklaagd.

In de eerste plaats moet iedereen zelf uitmaken met welk type kite hij of zij wil kiten.
Het enige wat wij als kiters kunnen doen is onze ervaringen delen zonder kritiek te geven op anderen.

Keuzes maken is al moeilijk genoeg en we spreken hier toch nog steeds over bedragen die je niet elke dag uitgeeft.

Zou zeggen, neem lessen en doe zo ervaringen op met verschillende kites vooraleer een keuze te maken.

Veel wind toegewenst aan alle medekiters
Baskite

Berichten: 16
Antwoord #32 Januari 24, 2008, 00:56:53
edit2Rapporteer  
Vooreerst wil ik je welkom heten in de kitewereld.

Dank je wel:)
Tim!

Berichten: 221
Antwoord #33 Januari 24, 2008, 04:04:32
edit2Rapporteer  
Welkom Bas,
Ik denk dat je hier al wat goede uitleg gekregen hebt,
lees vooral veel op het forum hier, bekijk wat filmpjes, etc
Maar probeer niet te snel te gaan, kijk en lees zo leer je ook al veel..
Het zal je snel duidelijk worden dat dit een verslavende sport is  Grin
Fly like hell

Berichten: 842
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #34 Januari 24, 2008, 04:26:00
edit2Rapporteer  
Ha, weer een aankomende verslaafde in de wereld van het kiten.

In de eerste les denk je shit dit ga ik nooit leren en damned het is moeilijker dan het lijkt.... s'avonds slaat het virus toe en wil je zo snel als mogelijk weer het water op om deze fantastische sport onder de knie te krijgen. Neem dus twee dagen les waarbij je zoveel als mogelijk in het water ligt. Eenmaal klaar met lessen wil je zo snel mogelijk iets kopen .... STOP, doe dat niet te snel en lees je op deze site goed in wat de mogelijkheden zijn. Voor niet al te veel geld is best veilig en goed spul te koop. Koop niet gelijk een pro model kite maar begin vooral met een stabiele kite, deze kan je behoorlijk lang doorvaren. De veiligheid en stabiliteit is in het begin belangrijk om vertrouwen in de kite te krijgen waardoor je dingen weer veel sneller leert  (valt veel over te lezen op deze site). Er worden op deze site veel adviezen gegeven door mensen die zelf nog beginner zijn en het allemaal wel denken te weten. Wees wijs en ga af op de adviezen van de "pro's", zij hebben alles getest en aan hun berichten kun je aflezen dat ze weten waarover ze hebben. Begin gewoon leker met lessen, lees zo veel als je kan (word je al verslaafd voordat je op het water hebt gestaan:-) en besluit pas na je les hoeveel je waarvoor wilt uitgeven.  suc6
Baskite

Berichten: 16
Antwoord #35 Januari 24, 2008, 05:18:03
edit2Rapporteer  
Welkom Bas,
Ik denk dat je hier al wat goede uitleg gekregen hebt,
...
Het zal je snel duidelijk worden dat dit een verslavende sport is Grin

Helemaal waar. Er wordt hier ook echt véél gereageerd, veel meer iig dan op de meeste forums. En iedereen wil wel helpen lijkt t wel=)

Dat het een verslavende sport is heb ik al wel ervaren zonder het te doen. Om kiters bezig te zien/filmpjes op t Inet kijken geeft al een hele kick. Springen lijkt me ook helemaal über!

Citaat
word je al verslaafd voordat je op het water hebt gestaan:-)

Ben ik al wel volgens mij:D
Baskite

Berichten: 16
Antwoord #36 Februari 23, 2008, 21:54:23
edit2Rapporteer  
Iemand ervaring met de S-bow van starkites? Het merk is volgens mij helemaal niet zo bekend, kan er ook weinig over vinden hier op het forum, en op de site van starkites zelf alleen het 2008 model. Ik kan nl. aan het 2007 model komen, en die lijkt me wel wat.  Joepie
youne nl

Berichten: 233
Antwoord #37 Februari 25, 2008, 23:07:09
edit2Rapporteer  
Volgens mij is het wel te doen een setje samen te stellen voor jouw budget. Nadeel is echter dat wat je voor dat bedrag kan kopen ouder materiaal met dito veiligheidsuitrusting is. Een c-shape zoals een aero2 is goed te doen voor een beginner maar is minder depowerbaar en heeft minder goede relauncheigenschappen als de nieuwere sle/bow type kites. Veel hangt ook af van hoe je wil varen. Wil je snel allerlei spectaculaire acrobatentoeren uithalen spaar dan liever wat door. Stel je je tevreden met wat minder spectaculaire moves dan is zo een ouder type kite best wel geschikt om je eerste verslaving op te doen. Let er wel op dat je bij die oudere kites best de bar wat aanpast om hem veiliger te maken en dat je misschien wel wat rapper op die kites zal uitgekeken zijn. (trager, minder depowerbaar, kleiner windbereik)
Sowieso is het volgens mij erg belangrijk dat je eerst wat les volgt om het kiten te leren beheersen en de krachten van een kite te leren kennen.
Hopelijk heb je hieraan wat.

Dit is precies goed omschreven
voor +- 300 euro kun je spullen kopen van 2005 (minder veilig,minder fijn om te leren kite)
Spaar je iets langer door voor +- 800 euro heb je 2006,2007 materiaal veel veiliger/makkelijker in gebruik en fijn om te leren. Deze heb je beter onder controle hopelijk tot kite s en de groetjes
 
spaar je iets langer door


« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.