Welke 16-18m kite heeft de hoogste draaisnelheid????????

kootsie

Berichten: 444
Antwoord #25 Augustus 28, 2008, 15:12:09
edit2Rapporteer  
contra 16,5 kost geen drol alleen moet je wel een goede pomp hebben voor die grote kites
rikdekker

Berichten: 737
Antwoord #26 Augustus 28, 2008, 15:14:22
edit2Rapporteer  
en conditie...
naishdude
Gast
Antwoord #27 Augustus 28, 2008, 15:20:45
edit2Rapporteer  
Aaah......dat verklaart een hoop!

....al was het alleen maar ff cruizen en strepen te trekken.

Maar voor de prijs van een 19 SA kan je een leuke vakantie boeken op een winderig tropisch eiland, en dan kan je meer uren op het water maken dan dat je in een heel jaar met je 19 SA hier in NL zal maken.

"Daar zou je nog van schrikken hoor....het kan er net zoals de slufter (klopt wind is niet veel verschillend) toch behoorlijk wat dagen windstilte geven...en na wat dagen windstil ben je toch weer blij je 15 sp² of zoals men maat zijn 19sa weer eens boven te kunnen halen

Verder zal je als je niveau stijgt ook kieskeuriger worden in de condities waarin je gaat varen. Uiteindelijk zal je het stadium ontgroeien waarbij je nog genoegen neemt met alleen maar heen en weer cruizen.

"Wie weet, maar heb bij het windsurfen ook bij ieder mogelijk luchtje gesurft...dus dat zal wel meevallen denk ik"

Ps, leeftijd is totaal niet relevant! We hebben hier een Slufterhufter die dik over de 50 is en gewoon aan het kiteloopen is in stevige wind.......dus er is nog hoop.

"Tja ik ben nooit zelf zo radicaal geweest , heb in mijn  jonge jaren men behoorlijk mijn nek gebroken bij het speedsailen (oversized strandskateboard met surfzeil op) en behoorlijk lange revalidatie gehad...en dan wordt dat radikale wel ietsje minder...en is nu is mijn nek door de jaren lmijn zwakke plek geworden...dus je ziet niet iedereen zit hetzelfde in elkaar

Maar om weer ontopic te komen....de realiteit is dat als je ook daadwerkelijk in sub 12 knopen wil varen, je er bakken met euries tegenaan zou moeten gooien incl. een geschikt extra board, voor relatief weinig uur per jaar dat je deze gear hier in NL kan gebruiken.

"Dat relatief weinige uren zou ik willen relativeren ,;:=))  dat valt wel mee, tenandere omdat je kite ook veel langer meegaat, dus je spreid deze prijs over meer jaren dan met een andere kite.."

.....en het zou omgekeerde wereld zijn om een spot te zoeken waar het niet te hard waait zodat je je SA toch kan gebruiken. B´dam heeft volgens mij vaak dezelfde condities als de Slufter wat wind betreft dus ik voorspel dat je de SA niet vaak gebruiken.

"nog eens dat valt best mee hoor!!  :)en nu back to topic vrees ik
greetz
Frank
naishdude
Gast
Antwoord #28 Augustus 28, 2008, 15:25:38
edit2Rapporteer  
contra 16,5 kost geen drol alleen moet je wel een goede pomp hebben voor die grote kites
uitlaat auto eraan hangen......
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #29 Augustus 28, 2008, 15:34:34
edit2Rapporteer  
koop een buggy, dat is het enige leuke te doen met een kite onder 10kn
bce

Berichten: 85
Antwoord #30 Augustus 28, 2008, 16:34:09
edit2Rapporteer  
Heb zelf nog een oude aero 2 20 liggen die ik alleen nog uithaal als er 10-12 knopen zit. Is niet van de snelste maar goed genoeg om wat heen en weer te cruisen bij een zacht zomerbriesje. Blijft in de garage liggen want is toch niets meer waard. Ik zou dus zeker geen grote investeringen doen in kites voor weinig wind want die zijn per definitie traag en je kan ze tweedehands vaak voor een heel zacht prijsje aankopen.
helium

Berichten: 676
Antwoord #31 Augustus 28, 2008, 18:07:05
edit2Rapporteer  
Voor mij de 13m Waroo Pro maximale grootte (68kg)
Varen vanaf een knoopje of 11/12
Met minder wind is er niemand `op` het water dus grotere maten zijn BULLSHIT!!
Naishie

Berichten: 383
Antwoord #32 Augustus 28, 2008, 21:52:34
edit2Rapporteer  
Jongens waar hebben we het over?
Ik ben juist aan het kijken voor een "'kleinere''grote kite ThumpsUp
Vaar nu helix 12 en 9 en vaar veel met de 9.
De keren dat ik met mijn 12 gekite heb kon ik eigenlijk ook met mijn 9 kiten.
Aangezien ik maar 1 keer in de 2 jaar nieuwe kites koop word het volgend jaar waarschijnlijk cult 10,5 en 7,5.
Denk dat ik net zo vroeg op het water sta maar dan wel met een snellere leuke kite,en het probleempje met hele harde wind is dan ook opgelost loser
En geloof me minder dan 12 knopen=niet kiten.
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #33 Augustus 30, 2008, 02:19:43
edit2Rapporteer  
er zijn tegenwoordig zoveel "lichte "kiters erbij. maar zodra je boven de 80 kg weegt heb je in het onderste windberijk veel meer power nodig (lichte riders+relatief klein kite is sneller is betere performance)

Heb laatst de speed2 12 gevaren Fer en moet zeggen wat een PERFORMANCE super low end en upwind eigenschappen, dus tegen de silver airow kan niets hop van lei denk ik.
Maar nog bizarder was de depower deze gast van autoplaya vaart zijn 12 speed2 van 11-13knp (upwind) tot en met 30knp!!!!!

dan heb je het nog eens over een windrange met nobilie 666 129 06
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #34 Augustus 30, 2008, 07:36:37
edit2Rapporteer  
Fer vaart zin 9 Naish Cult volgens mij al vanaf 14 knopen en de high end kent ie nog niet eens. Die imponeer je dus niet met een foil...
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #35 September 03, 2008, 08:53:56
edit2Rapporteer  
4 knopen: silver arrow en hydrofoil
niet echt een beul sessie maar wel leuk om te zien

http://www.vimeo.com/1425472

hier wat achtergrond:
http://www.kiteforum.com/viewtopic.php?f=1&t=2350298&sid=79a77867d571f179fbc9a6c47e4eac2f
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #36 September 03, 2008, 12:00:57
edit2Rapporteer  
jaja 4-6-8 knopen, maar de palmbladen bewegen..
Ik geloof wel dat ze met weinig wind varen, maar een windmetertje in de hand, op het strand is niet nauwkeurig
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.