Winter uitrusting

seB

Berichten: 74
Oktober 07, 2008, 09:45:29
edit2Rapporteer  
Hi iedereen,

Vandaag ben ik weer een jaartje ouder geworden en als cadeau krijg ik winter uitrusting voor het kiten.

Ik heb me er al een beetj ein verdiept, en wat hadschoenen en muts/cap ben ik er wel aardig uit. Wat schoenen betreft is het mij nog niet helemaal duidelijk, zijn hier nog speciale "kite-schoenen" dunner materiaal ofzo? of kun je gewoon een willekeurig surf schoentje pakken?

Als hadschoenen had ik de volgende op het oog:
http://www.gearfreak.nl/files/products/Mystic%20Open%20Palm%20Mitten.gif
Ik had hier wel een aantal positieve berichten over gelezen, geen kramp etc. Iemand ervaring met deze mystic handschoenen?

Groetjes!
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #1 Oktober 07, 2008, 10:36:35
edit2Rapporteer  
Met de winteruitrusting is het per persoon verschillend.  loser
Ben je een bikkel,
die vaart de winter door op een paar simpele neoprene sokken cap en handschoen doet ie niet aan.
Ben je een mietje, zoals ik,  Grin
en je gaat toch de winter door dan trek je een droogpak aan een paar sola handschoentjes zonder open handpalm en ja ja een paar neoprene sokken met daarover een paar lkite/surflaarsjes en natuurlijk een cap.

Kan je zelfs in het poolgebied kiten.

Dusz de handschoentjes die je laat zien zijn best goed je hebt iig een prima bargevoel. Maar het is maar net wat je wilt. tot 3 graden het water op of stoppen bij een graad of 8  Huh
Surfrik

Berichten: 91
Antwoord #2 Oktober 07, 2008, 12:04:52
edit2Rapporteer  
Ik heb dezelfde handschoenen en die bevallen prima, zeker wat betreft bar gevoel en comfort. Alleen helemaal dichte handschoenen zijn warmer. Wat je kan doen is huishoudhandschoenen onder je openpalm handschoenen doen. Dit schijnt te werken maar heb ik zelf geen ervaring mee.
Zelf draag ik gewone surfschoenen, dit geeft minder gevoell dan surfsokken maar onderkoelde voeten hebben ook geen gevoel meer. Met mijn surfschoenen aan kan ik nog prima varen en heb ik nog nooit koude voeten gehad. Dus ik zou zeggen, gewone hoge surfschoenen voldoen en zijn warm.

Gefeliciteerd trouwens!
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #3 Oktober 07, 2008, 12:17:59
edit2Rapporteer  
ik heb die handschoenen ook, ga er niet lang over lullen, is gewoon prima. Handschoenen met vingers zij nveel kouders, ookal zijn ze afgesloten.

Enige nadeel aan de mittens id het naairandje onder de vingers(haalverwege je vingers) Aantal lui hier hebben van Neilplryde mittens gekocht, die hebben geen naairand waar je blaren van krijgt, maar die NP zijn op haar beurt een stuk minder stevig
onno

Berichten: 26
Antwoord #4 Oktober 07, 2008, 12:47:14
edit2Rapporteer  
ik heb mystic handschoenen. Deze zijn zo warm dat ik ze soms gewoon even uit doe om effe af te koelen! Heb veel van mystic (cap, handschoenen, pak) en ik kan de hele winter door varen!!
Tom

Berichten: 2890
Antwoord #5 Oktober 07, 2008, 13:25:37
edit2Rapporteer  
Hey Gozer alles wat jij nodig heb om de winter door te komen is:

Goed 5/3 pak, Check Neilpryde Zealot eens
Neilpryde titanium badpakje Ik weet ff niet hoe het heet maar is een soort strak pakje met korte benen. Dit draag je onder je pak en maakt je pak gewoon stuk dikker zonder dat je het door hebt! I'm loving it!
Mystic Blade boots, super goeie slijtvaste flexibele schoen, schoenen blijven niks maar voor schoentjes hele flexe!
Goeie cap, mystic heeft een paar goeie caps met grote flap voor onder je pak
Handschoenen, of de openpalm mittens (zeer flex voor het kite) Of de water dichte, die heb ik omdat ik altijd snel last heb van me vingers.. Heb je geen biezonder vage vingers net als mij moeten die open palms voldoen.

Denk dat de meeste van deze dignen overal wel te verkrjigen zijn, dat neilpryde pakje hebben ze iig in de winkel van Scheveningen
Ernestooo

Geen avatar

Berichten: 71
Antwoord #6 Oktober 07, 2008, 17:09:20
edit2Rapporteer  
Ik wordt dus niet gelukkig van schoenen. Afgelopen zaterdag had ik ze voor het eerst dit jaar aan maar na een paar rakjes weer uit en gewoon op blote voeten. Dit weekend ging het nog maar dat wordt rap minder ben ik bang. Met schoenen zit m'n board minder lekker aan m'n voeten en ik kreeg ook kramp in m'n voeten. 
Dus ik zit ook te denken om voor de sokken te gaan MAAR maakt het naar jullie ervaring veel uit welke pads en straps je hebt?
Hebben jullie ervaring met pads en straps waar je met je schoenen wel redelijk in zit? Ik zelf vaar een Fanatic McQueen....
blauw12

Geen avatar

Berichten: 43
Antwoord #7 Oktober 07, 2008, 17:16:32
edit2Rapporteer  
wat je echt nodig hebt :

oneill psycho 2 6.4 mm
schoentjes       7.0 mm
en handschoentjes 5.0 mm

aan het pak zit een cap vast , je gaat het geen moment koud hebben ik vaar daar pas na dec mee mega warm Joepie
hbari

Geen avatar

Berichten: 59
Antwoord #8 Oktober 07, 2008, 20:42:40
edit2Rapporteer  
Ernesto,

Ik heb een fanatic bronsons en de standaard straps zijn dramatisch voor schoentjes (sowieso dramatisch.. )

Koop voor 20 euro de mystic straps en ik weet zeker dat het een stuk beter gaat Smiley  ( dan passen je voeten er wel in).

Grt,

Harry

ps. de meest geniale schoentjes zijn de mystic split toe... ! echt de moeite waard om aan te schaffen met die straps.. !

 
bce

Berichten: 85
Antwoord #9 Oktober 08, 2008, 09:21:52
edit2Rapporteer  
Atan heeft ook schoentjes die heel erg comfortabel zijn. Heb ze nu 3 jaar en nooit meer kou of kramp gehad aan mijn voeten. Ze voelen aan als sokken maar zijn steviger en véél warmer en je blijft het boardgevoel behouden. Zeker ook eens naar uitkijken.
seB

Berichten: 74
Antwoord #10 Oktober 08, 2008, 21:05:24
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de reacties allemaal, ik ga nog eens goed overwegen en passen in winkels wat goed zit, ik kan me goed voorstellen dat zonder schoenen lekkerder varen is, maar hartje winter is het denk ik geen overbodige luxe Wink

Ik vaar btw op de Sync van Cabrinha, die is iig lekker makkelijk te verstellen!

thnxx
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #11 Oktober 08, 2008, 21:39:49
edit2Rapporteer  
Je kan ook is die duiksokken proberen ipv schoenen, schijnen ook erg fijn te zijn, vooral voor het boardgevoel!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.